Ga naar inhoud
Vespaforum.be

olielekkende mengsmeertank


Macvespa

Aanbevolen berichten

De olie gaat van uw reservoir door een darm , dan in een buisje naar de oliepomp , vervolgens door een kanaal bovenzijde carbubakje en dan door het kleine gaatje aan de voet van je carbu >> alles ontvetten en lek opsporen . Anders vrees ik voor een triest einde van een (misschien goede) mengsmering en hebben we (volgens sommigen ) een janet minder .

Link naar reactie

Update!!

eerst proberen het lek op te sporen, zonder resultaat... dus zoals beloofd mengsmering eruit :-)

Wormwielasje onder de carbubehuizing eruit gehaald, de rest heb ik laten zitten (pomp en behuizing pomp)

Dan het oliereservoir laten leeglopen, de darm naar de carbu erafgehaald een een nieuw stukje darm op de aansluiting gezet met een M6 vijs erin en vastgestrapt.

Testrit volgt tenvroegste binnen 2 weken wegens weg voor werk :-)

Toch nog 1 vraagje: de pakking die onder de carb behuizing zit is nu de standaard van die van mengsmering (dus met gaatje extra). In principe zou ik daar toch een pakking van een niet mengsmerende kunnen leggen, niet? Ik zal straks wat foto's posten voor duidelijkheid..

@dimitripx: sorry man, maar als jij het lek vindt, wil ik het nog wel eens proberen :-))

grtz,

k

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...