Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verzekering motovespa


Aanbevolen berichten

Nogmaals: lezen een aantal van jullie de vraag van Margaux eigenlijk wel? Ze is -26 en heeft dus geen boodschap aan verzekeringsprijzen van personen die +26 zijn. Totaal ander gegeven/situatie...

Link naar reactie

AXA is idd goed, ik heb ook zo'n pakket maar daarmee vergelijken kun je niets doen. (soort auto, huis, ...)

Boodschap voor Margauxgeeroms is dan misschien: AXA kan interessant zijn, luister ne keer en vergelijk.

Succes!

Link naar reactie

Ok, even een update.

Het is me gelukt een goedkopere verzekering te vinden.

Ik zal even opsommen wie ik heb gecontacteerd en wat ze aanboden. Kan handig zijn voor als er binnenkort nog mensen zo’n shockerend 500 euro telefoontje krijgen.

Erard: wouden wel een goedkope verzekering afsluiten, maar dan moesten verzekeringen van mijn ouders zoals brand, familiale,.. overgezet worden.

Alpha group: indien ik ook een brandverzekering van mijn kot afsloot bij hen, zou het in totaal op 232 euro komen.

Via ‘de mag’: 661

Ethias Gent: 275

Marsh: 351

En de winnaar was… Rarara… Alpha group. Uiteindelijk niet zo’n groot verschil met Ethias, maar goed. Nu wachten op de nrplaat, wat anderhalve week kan duren maar ook 3 weken…

En nu niet de verzekeringen van Alpha group de grond in boren, dank u wel ;)

Link naar reactie

Er zijn hier heel veel mensen van het forum aangesloten bij Alpha Group en ik kan je verzekeren dat de service tiptop is (Peter is dan ook een scooterist/mod in hart en nieren). :-)

Link naar reactie
indien je een leasewagen hebt kan je deze daar zelf aan koppelen en rij je ook aan een goedkoop tarief

dat is niet altijd waar en sterk afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij van je leasecontract

bij mij was het niet mogelijk (ALD - AIG), de fokkers ;-)

Link naar reactie

margauxke, er bestaat zoiets als een zoekfunctie... een beetje opzoekwerk had je ook al de aanwezigheid van een aantal specifieke rubrieken opgeleverd.

Link naar reactie

Achja :)

Ik heb 1nen dag moeten wachten op men plaat... Maar ben van de week nog bij menne makelaar geweest en die wist me te vertellen dat de wachttijd nu oploopt tot 3 weken: Ze kunnen niet meer volgen omdat er hopen geel plakken binnengeleverd worden...

Link naar reactie

Ik vind dat niet, als je de dag daarop je plaat in handen hebt. (en zeker als je moet importeren en langs de douane passeren, persoonlijk contact is altijd beter).

Als je het via de verzekering/post doet kan het een pak langer duren...

Link naar reactie

Ik ben ook bij Ethias met alles... Brand, familiale, Levensverzekering, wagen, LML en twijfel om mijn Vespa 50cc ook daar te verzekeren. Twijfel omdat het me een slordige 140€ (BA en rechtsbijstand) zou kosten. Terwijl mijn LML 125cc ook aan die prijs zit.

Ik snap de logica van die verzekeringen niet. Waarom is die tweede Vespa zo duur? Je kan toch maar op 1 gelijk rijden? En dan nog een 50cc?

En het is niet dat ik een fafouleken ben. 34jaar, nooit een ongeval gehad, dus bonus-malus al jaren op 00.

Ze kunnen niets 'regelen', dit is de laagste prijs. Anders moet ik maar op een ander gaan. (En dit na meer dan 10 jaar trouwe klant te zijn!)

Ik zou met alles willen overstappen gewoon uit principe, maar dan moet je wachten tot de vervaldag... :(

Link naar reactie

@ Vara: je moet eens alles afwegen. Sommige verzekeraars zijn goedkoper dan andere voor bepaalde producten. Dan zijn er andere verzekeraars die op hun beurt weer goedkoper zijn voor iets anders. Ik ben al 20 jaar verzekerd bij Ethias (Omob) voor één wagen, mijn Van en mijn moto. Omdat zij de goedkoopste zijn voor dit pakket, 240€ voor mijn Van, 147€ voor een shadow 1100C3 en 280€ voor peronenwagen. Voor al mijn scooters en een andere wagen ben ik verzekerd bij group Alpha. Ik raad je dan ook aan om een offerte te laten maken bij verschillende verzekeraars. Zeker Group Alpha niet vergeten. Het kost je niets, enkel een paar mails versturen, en zeeeeeer waarschijnlijk ga je op jaarbasis een flinke duit uitsparen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...