Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Tof forum


dorpel

Aanbevolen berichten

Hey vespanisten

Vandaag ben ik er in geslaagd als volledige bleu mijn vespa p200e terug nieuw leven in te blazen.

Heb een tijdje geleden een wesp met Nederlands kenteken aangekocht, en dit met de bedoeling om er wat aan te sleutelen.

Ben er dan ook sterk tegenaan gevlogen en deze was snel gestript.

Na wat laswerken en zandstralen en veel schuren heb ik deze met veel spijt afgeleverd bij een student carrosserie voor het spuitwerk (laatste jaar student amai pfffffff).

Resultaat terug opnieuw zandstralen en schuren. :-(

Op dit ogenblik kreeg ik een mooi voorstel om de vespa van de hand te doen(verleidelijk)maar heb dit toch geweigerd.

Heb hem uiteindelijk laten spuiten door een carrosserie bedrijfje in Turnhout waar ik dan ook tevreden was.

Wat het monteren betreft ben ik op enkele kleine problemen terecht gekomen (bv. regelvijs remkabel afgebroken,………. ).

Maar dankzij mijn vele foto’s en jullie hulp toch tot een goed einde gebracht.

Wat de motor betreft heb ik enkel de koppeling vervangen en de piston en segmenten gecontroleerd, en de carburatie eens goed gereinigd.

Na enkele flinke trappen op de kick was deze na lange stilstand vertokken.

I like de smell of 2 stroke :-)

Toch moet ik ook bekennen dat ik ondanks mijn enkele posten op het forum, vele uren heb zitten lezen op het forum en wil ik daarom ook al de forumleden bedanken die hun kennis ,tips en trucks en hulp hier posten.

Grz

Paul

post-1721-13769185569894.jpg

post-1721-13769185571907.jpg

post-1721-13769185573992.jpg

post-1721-13769185576632.jpg

post-1721-13769185579635.jpg

post-1721-13769185581416.jpg

Link naar reactie

Bedankt allen

Deze morgend een heel klein toertje gedaan en wat een gevaar :-)

Niet echt baanvast.(slingeren)

Heb een vermoeden dat ik de vering een keer zal moeten vernieuwen ?

Had ook het idee dat ik er wel echt scheef op zat.

Ook de koppeling zal nog wat bijgeregeld moeten worden want dit ging nog niet echt soepel.

Starten doet die na 1 trap. Wannee hij warm staat is het toerental wat hoog, dus daar zal ook nog wel wat verfijning nodig zijn.

Link naar reactie

"Niet echt baanvast (slingeren)". Je zou er allereerst zeker van moeten zijn dat alles zowat terug goed in mekaar zit, maar zelfs dan nog is het een "oude" vespa. Baanvast bij wat zijwind is dat niet echt. Je zit er scheef op omdat de gewichtsverdeling van de scooter door het ontwerp op zich niet optimaal is. Eigenlijk spijtig dat je er niet op gereden hebt, voor je eraan begon, dan had je kunnen vergelijken.

Link naar reactie

Als dat allemaal niet helpt, kunnen de schalen van je voorvork (balhoofd boven en onder) nog scheef zitten (bijvoorbeeld door verf restanten).

Vering zal het niet zijn, dat merk je voornamelijk door duiken als je met de voorrem remt, of harde klappen als je een drempel neemt. Je zou de rubbers eerder na moeten kijken (kijk of er speling op je motorophanging zit) en of het rubber bovenaan de achterveer niet vergaan is.

Check ook of je geen speling op je voor/achterwielen en trommels hebt; als die er niet ver genoeg op terug vast gedraaid zijn, krijg je ook rare slingerbewegingen.

Link naar reactie

Na het correct plaatsen van de velgen ben ik test ritje gaan maken en het slingeren was volledig weg enkel nog wat last van de windstoten :-).

Wel meteen mijn eerste panne gehad 1 km van huis niks meer, bleek dat ik geen benzine meer had(goe bezig)

Link naar reactie

Nu uw velgen er juist opzitten, zie ineens of uw banden in de juiste richting op uw velgen zitten, voor sommige banden maakt het niet uit maar als er een pijl op de zijflank staat is dat de draairichting van uw wiel.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...