dorpel Geplaatst: 29 april 2011 Delen Geplaatst: 29 april 2011 Hey vespanisten Vandaag ben ik er in geslaagd als volledige bleu mijn vespa p200e terug nieuw leven in te blazen. Heb een tijdje geleden een wesp met Nederlands kenteken aangekocht, en dit met de bedoeling om er wat aan te sleutelen. Ben er dan ook sterk tegenaan gevlogen en deze was snel gestript. Na wat laswerken en zandstralen en veel schuren heb ik deze met veel spijt afgeleverd bij een student carrosserie voor het spuitwerk (laatste jaar student amai pfffffff). Resultaat terug opnieuw zandstralen en schuren. :-( Op dit ogenblik kreeg ik een mooi voorstel om de vespa van de hand te doen(verleidelijk)maar heb dit toch geweigerd. Heb hem uiteindelijk laten spuiten door een carrosserie bedrijfje in Turnhout waar ik dan ook tevreden was. Wat het monteren betreft ben ik op enkele kleine problemen terecht gekomen (bv. regelvijs remkabel afgebroken,………. ). Maar dankzij mijn vele foto’s en jullie hulp toch tot een goed einde gebracht. Wat de motor betreft heb ik enkel de koppeling vervangen en de piston en segmenten gecontroleerd, en de carburatie eens goed gereinigd. Na enkele flinke trappen op de kick was deze na lange stilstand vertokken. I like de smell of 2 stroke :-) Toch moet ik ook bekennen dat ik ondanks mijn enkele posten op het forum, vele uren heb zitten lezen op het forum en wil ik daarom ook al de forumleden bedanken die hun kennis ,tips en trucks en hulp hier posten. Grz Paul Link naar reactie
dave Geplaatst: 29 april 2011 Delen Geplaatst: 29 april 2011 goed op tijd voor de zomer, jeej! Link naar reactie
sindo Geplaatst: 29 april 2011 Delen Geplaatst: 29 april 2011 Proper, persoonlijk had ik een iets uitdagender kleur gekozen, maar smaken verschillen... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 30 april 2011 Delen Geplaatst: 30 april 2011 proficiat, en nu toeren maar :-) Link naar reactie
dorpel Geplaatst: 30 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 30 april 2011 Bedankt allen Deze morgend een heel klein toertje gedaan en wat een gevaar :-) Niet echt baanvast.(slingeren) Heb een vermoeden dat ik de vering een keer zal moeten vernieuwen ? Had ook het idee dat ik er wel echt scheef op zat. Ook de koppeling zal nog wat bijgeregeld moeten worden want dit ging nog niet echt soepel. Starten doet die na 1 trap. Wannee hij warm staat is het toerental wat hoog, dus daar zal ook nog wel wat verfijning nodig zijn. Link naar reactie
pete Geplaatst: 30 april 2011 Delen Geplaatst: 30 april 2011 "Niet echt baanvast (slingeren)". Je zou er allereerst zeker van moeten zijn dat alles zowat terug goed in mekaar zit, maar zelfs dan nog is het een "oude" vespa. Baanvast bij wat zijwind is dat niet echt. Je zit er scheef op omdat de gewichtsverdeling van de scooter door het ontwerp op zich niet optimaal is. Eigenlijk spijtig dat je er niet op gereden hebt, voor je eraan begon, dan had je kunnen vergelijken. Link naar reactie
janjuleke138 Geplaatst: 30 april 2011 Delen Geplaatst: 30 april 2011 Je went wel aan dat 'scheef' zitten, na een tijdje voelt dat hélemaal als 'recht' aan. Link naar reactie
dave Geplaatst: 30 april 2011 Delen Geplaatst: 30 april 2011 eum, kijk is of de velgen er in de juiste richting opzitten... me dunkt zit die voorste er omgekeerd op? maw de brede kant moet naar de vork kant zijn, de dunne kant naar de kant die ge ziet op de foto Link naar reactie
EriX Geplaatst: 30 april 2011 Delen Geplaatst: 30 april 2011 Velgen staan er inderdaad verkeerd op en het is beter om de voor- en achterveer ineens te vervangen door nieuwe (betere) exemplaren. Link naar reactie
nero Geplaatst: 30 april 2011 Delen Geplaatst: 30 april 2011 Kijk ook bandenspanning eens na (2 bar voor en 2.2 bar achter) en of het achterwiel geen zijwaartse speling heeft. Groetjes, nero. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 1 mei 2011 Delen Geplaatst: 1 mei 2011 Als dat allemaal niet helpt, kunnen de schalen van je voorvork (balhoofd boven en onder) nog scheef zitten (bijvoorbeeld door verf restanten). Vering zal het niet zijn, dat merk je voornamelijk door duiken als je met de voorrem remt, of harde klappen als je een drempel neemt. Je zou de rubbers eerder na moeten kijken (kijk of er speling op je motorophanging zit) en of het rubber bovenaan de achterveer niet vergaan is. Check ook of je geen speling op je voor/achterwielen en trommels hebt; als die er niet ver genoeg op terug vast gedraaid zijn, krijg je ook rare slingerbewegingen. Link naar reactie
dorpel Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2011 Bedankt voor de tips. Ga eerst de velgen eens juist zetten want blijkbaar staan deze er niet correct op. Misschien dat dit al de oplossing is :-) Bandendruk had ik reeds gecontroleerd maar dit was in orde. Grz Paul Link naar reactie
dorpel Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2011 Na het correct plaatsen van de velgen ben ik test ritje gaan maken en het slingeren was volledig weg enkel nog wat last van de windstoten :-). Wel meteen mijn eerste panne gehad 1 km van huis niks meer, bleek dat ik geen benzine meer had(goe bezig) Link naar reactie
dave Geplaatst: 1 mei 2011 Delen Geplaatst: 1 mei 2011 Nu uw velgen er juist opzitten, zie ineens of uw banden in de juiste richting op uw velgen zitten, voor sommige banden maakt het niet uit maar als er een pijl op de zijflank staat is dat de draairichting van uw wiel. Link naar reactie
dorpel Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 1 mei 2011 Hey dave Bedankt voor de tip, had er inderdaad opgelet op beide banden stond er de draairichting op. Link naar reactie
dorpel Geplaatst: 13 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2011 zadel was een koopje ,misschien dat ik nog wel eens een bruin op de kop kan tikken ;-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.