parthoens Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 dit gaat over pk50s (1983) rij nu al een tijdje met mijn origineel pktje ,ben hem nu beetje aan het restaureren (laten herspuiten,materiaal bestellen,enz) zou hem wel wat rapper willen laten rijden, maar wil geen andere cilinder steken hoe kan ik het dan het best doen. dacht aan andere uitlaat of iets met mijn carbu doen, rijd nu op de kop 50km/u. Zou hem 60/65km/u willen laten bollen ? Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Trappers! (en de search eens gebruiken, maar je mogelijkheden zonder cilinderwissel zijn klein) Link naar reactie
Joene Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 ne scooterwissel van pk50s naar pk125s Link naar reactie
EriX Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Hier kan je wel info vinden over tuning van Vespa smallframes. http://davedaniel.proboards.com/index.cgi http://www.vespaonline.de/smallframe-forum-101.html http://website.lineone.net/~smallframes/tech.htm Link naar reactie
cee Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Ikzelf rijdt met een v50 met pk blok. 'setup' is de volgende: - dr75cc cilinderkitje, poorten op carter zijn niet aangepast - tecnigas chrome banaanuitlaatje - standaard carbu van pk (16.10) op den teller haal ik nipt 75km/u, maja, op den teller hé voor wat meer power ben ik content met die dr75 kit groeten, Cédric Link naar reactie
designo Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 10 km/h harder denk ik aan een expansie uitlaat. Polini, Simonini, Leovinci... Meer lawaai ook natuurlijk en ineens illegaal aan het rijden. Cilinderwissel is inderdaad het discreet alternatief. Maar ik wil de moraalridder niet uithangen, vandaag toch niet. Link naar reactie
Euroscooter Geplaatst: 23 maart 2011 Delen Geplaatst: 23 maart 2011 Even wachten en uw motor-rijbewijs halen lijkt mij het beste. Of polini 75 cc (of hoger), 19-poort carburator, zwaardere koppeling, reed-valve, desnoods tandwielen, sito+ uitlaat of iets anders wat de flikken nog liever zien. Wat wil je eraan geven zowel voor als na je op de rollen hebt gestaan? Link naar reactie
parthoens Geplaatst: 23 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 23 maart 2011 met zo een 75kitje blijft hij zeker goed rijden zonder nog nodidge aanpassingen want heb nog met 4takt brommers gereden (dax) en had al rap vastlopers dit is ook nie de bedoeling Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Als je een laagtoerig 75cc kitje neemt (bv DR), en je wil maar beperkte snelheid/kracht-winst hoef je alleen je sproeiers aan te passen. Neem je een Polini race kitje met veel poorten, dan zul je er wijs aan doen om ook je carb een slag groter te maken (16.16 of 19.19). Uitlaat maakt niet veel uit; als het past zou je een banaan kunnen steken - die klinkt origineel, maar geeft je er wel 3km op de top bij en meer trekkracht. Expansieuitlaatjes vallen op en werken beter bij de hoogtoerige cilinderkitjes. Je hebt wel een schakel PK toch? Link naar reactie
parthoens Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2011 ja hij is schakel ga er dan zeker geen problemen met krijgen als ik een 75cc cilinder steek en hij zal blijven rijden toch e,dat hij nie direct kapot valt door te zware cilinder Link naar reactie
fajes Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 ja, in duizend stukken... Link naar reactie
parthoens Geplaatst: 24 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 24 maart 2011 de vespa gaat daar zeker geen schade aan ondervinden heb da ooit bij dax gedaan en 1jaar laten had ik een vestloper Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 24 maart 2011 Delen Geplaatst: 24 maart 2011 Als je er niet relaxed over bent, doe het dan gewoon niet. Simpel Niemand hier zal garanderen dat je scooter nooit stuk zal gaan. Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 26 maart 2011 Delen Geplaatst: 26 maart 2011 had nog niet zo lang geleden een PK50S onder mijn gat waarvan enkel de cilinder was aangepast naar een DR75(+sproeiers). Deze heb ik naast de PK50XL van men vriendin gezet om eens te testen wat het verschil was. De 75 is niptekes sneller in het optrekken en voelde wat robuuster aan. Ik vind het eigenlijk niet de moeite om er een 75 op te steken zonder alle nodige aanpassingen te doen want je wint amper iets. Het beste lijkt mij een snelle 50 te steken en een banaan-uitlaat. Link naar reactie
cee Geplaatst: 26 maart 2011 Delen Geplaatst: 26 maart 2011 @Bart, in combinatie met een standaard uitlaatje is er zo goed als geen verschil in snelheid met een dr75, in combinatie met een ander uitlaatje krijgt ge een combinatie van beide Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 27 maart 2011 Delen Geplaatst: 27 maart 2011 Polini sport 50cc met u carter aangepast en racekrukas 16/16 mm carbu eventueel met reedvalve en een leovinc uitlaat. Koppeling kan misschien iets sterkere veer nodig hebben en dan zal je ronde 70 zitten. Indien je echt sneller wilt kan je nog altijd vertanding veranderen maar dan trek je niet meer zo op. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 27 maart 2011 Delen Geplaatst: 27 maart 2011 Reedvalve is overkill. Carters aanpassen ook. Link naar reactie
vespa200ccgs Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 ik rijd al jaren met een een pk50xl met een 75dr 3 spoelpoorten 4plaats koppeling, nieuwe dichtingen, 19 19mm carbu, aangepast spruitstuk en een cito plus geen problemen rijd kelmetrik ten einde op de teller voorbij 80km u. Nu na 6 of 7 jaar weet ik dat ik niet teveel meer op men achterwiel moet rijden omdat men koppeling het geen 5 jaar meer volhoud . Link naar reactie
vespa200ccgs Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 ne scooterwissel van pk50s naar pk125s een vraagske moet er veel veranderd worden om een primavera 125cc onder een pk te plaatsen? Link naar reactie
vespa200ccgs Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 Ikzelf rijdt met een v50 met pk blok.'setup' is de volgende: - dr75cc cilinderkitje, poorten op carter zijn niet aangepast - tecnigas chrome banaanuitlaatje - standaard carbu van pk (16.10) Ik heb zelf een pk 50XL1 heb daarvoor een polini uitlaat besteld bij scootercenter, heb deze aangekregen op de zak staat pk 50xl maar hoe moet ik da plaatsen die bocht komt volgens mij echt ni overeen met de wiel kast den band enzo zou je me hierover wat info kunnen verschaffen (kj_demm@hotmail.com) op den teller haal ik nipt 75km/u, maja, op den teller hé voor wat meer power ben ik content met die dr75 kit groeten, Cédric Link naar reactie
cee Geplaatst: 30 maart 2011 Delen Geplaatst: 30 maart 2011 bocht past normaal gezien, gewoon monteren en dat wijst zichzelf uit groeten Cédric Link naar reactie
vespa200ccgs Geplaatst: 3 april 2011 Delen Geplaatst: 3 april 2011 bocht past normaal gezien, gewoon monteren en dat wijst zichzelf uit groeten Cédric kheb nog maar net ne 50cc in orde gebracht, nieuw wielen, Banden, Chapement vervangen(originieel piagio), carbu uitgekuist, opnieuw afgesteld, celmetric cabel vervangen, lak geslist met 2000 schuurpapier en opgepolierd, etc meiske content scooter rijd goed, maar op men eigen scooter lukt het me ni om een polini chapment te steken. Er is wel iemand van het forum mij aan helpen hopelijk weet die meer, Opt internet vinde heel veel info maar voor een polini shapment genne scooter hulp Link naar reactie
cee Geplaatst: 3 april 2011 Delen Geplaatst: 3 april 2011 ik rijd al jaren met een een pk50xl met een 75dr 3 spoelpoorten 4plaats koppeling, nieuwe dichtingen, 19 19mm carbu, aangepast spruitstuk en een cito plus geen problemen rijd kelmetrik ten einde op de teller voorbij 80km u. Nu na 6 of 7 jaar weet ik dat ik niet teveel meer op men achterwiel moet rijden omdat men koppeling het geen 5 jaar meer volhoud . Amai, ik rijd met een 75dr 3poorten, 3plaats koppeling, 16.16mm en banaantje. wheelies zitten er bij mij toch niet in is dat dan zoveel verschil tussen 19.19 en 16.16 carbu? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.