Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa pk 50 meer power geven


parthoens

Aanbevolen berichten

dit gaat over pk50s (1983)

rij nu al een tijdje met mijn origineel pktje ,ben hem nu beetje aan het restaureren (laten herspuiten,materiaal bestellen,enz)

zou hem wel wat rapper willen laten rijden, maar wil geen andere cilinder steken hoe kan ik het dan het best doen. dacht aan andere uitlaat of iets met mijn carbu doen, rijd nu op de kop 50km/u. Zou hem 60/65km/u willen laten bollen ?

Link naar reactie

Ikzelf rijdt met een v50 met pk blok.

'setup' is de volgende:

- dr75cc cilinderkitje, poorten op carter zijn niet aangepast

- tecnigas chrome banaanuitlaatje

- standaard carbu van pk (16.10)

op den teller haal ik nipt 75km/u, maja, op den teller hé

voor wat meer power ben ik content met die dr75 kit :)

groeten,

Cédric

Link naar reactie

Even wachten en uw motor-rijbewijs halen lijkt mij het beste.

Of polini 75 cc (of hoger), 19-poort carburator, zwaardere koppeling, reed-valve, desnoods tandwielen, sito+ uitlaat of iets anders wat de flikken nog liever zien.

Wat wil je eraan geven zowel voor als na je op de rollen hebt gestaan?

Link naar reactie

Als je een laagtoerig 75cc kitje neemt (bv DR), en je wil maar beperkte snelheid/kracht-winst hoef je alleen je sproeiers aan te passen. Neem je een Polini race kitje met veel poorten, dan zul je er wijs aan doen om ook je carb een slag groter te maken (16.16 of 19.19). Uitlaat maakt niet veel uit; als het past zou je een banaan kunnen steken - die klinkt origineel, maar geeft je er wel 3km op de top bij en meer trekkracht. Expansieuitlaatjes vallen op en werken beter bij de hoogtoerige cilinderkitjes.

Je hebt wel een schakel PK toch?

Link naar reactie

had nog niet zo lang geleden een PK50S onder mijn gat waarvan enkel de cilinder was aangepast naar een DR75(+sproeiers). Deze heb ik naast de PK50XL van men vriendin gezet om eens te testen wat het verschil was.

De 75 is niptekes sneller in het optrekken en voelde wat robuuster aan. Ik vind het eigenlijk niet de moeite om er een 75 op te steken zonder alle nodige aanpassingen te doen want je wint amper iets.

Het beste lijkt mij een snelle 50 te steken en een banaan-uitlaat.

Link naar reactie

@Bart, in combinatie met een standaard uitlaatje is er zo goed als geen verschil in snelheid met een dr75, in combinatie met een ander uitlaatje krijgt ge een combinatie van beide :)

Link naar reactie

Polini sport 50cc met u carter aangepast en racekrukas 16/16 mm carbu eventueel met reedvalve en een leovinc uitlaat. Koppeling kan misschien iets sterkere veer nodig hebben en dan zal je ronde 70 zitten. Indien je echt sneller wilt kan je nog altijd vertanding veranderen maar dan trek je niet meer zo op.

Link naar reactie

ik rijd al jaren met een een pk50xl met een 75dr 3 spoelpoorten 4plaats koppeling, nieuwe dichtingen, 19 19mm carbu, aangepast spruitstuk en een cito plus geen problemen rijd kelmetrik ten einde op de teller voorbij 80km u.

Nu na 6 of 7 jaar weet ik dat ik niet teveel meer op men achterwiel moet rijden omdat men koppeling het geen 5 jaar meer volhoud :).

Link naar reactie
Ikzelf rijdt met een v50 met pk blok.

'setup' is de volgende:

- dr75cc cilinderkitje, poorten op carter zijn niet aangepast

- tecnigas chrome banaanuitlaatje

- standaard carbu van pk (16.10)

Ik heb zelf een pk 50XL1 heb daarvoor een polini uitlaat besteld bij scootercenter, heb deze aangekregen op de zak staat pk 50xl maar hoe moet ik da plaatsen die bocht komt volgens mij echt ni overeen met de wiel kast den band enzo

zou je me hierover wat info kunnen verschaffen (kj_demm@hotmail.com)

op den teller haal ik nipt 75km/u, maja, op den teller hé

voor wat meer power ben ik content met die dr75 kit :)

groeten,

Cédric

Link naar reactie

bocht past normaal gezien, gewoon monteren en dat wijst zichzelf uit ;)

groeten

Cédric

Link naar reactie
bocht past normaal gezien, gewoon monteren en dat wijst zichzelf uit ;)

groeten

Cédric

kheb nog maar net ne 50cc in orde gebracht, nieuw wielen, Banden, Chapement vervangen(originieel piagio), carbu uitgekuist, opnieuw afgesteld, celmetric cabel vervangen, lak geslist met 2000 schuurpapier en opgepolierd, etc meiske content scooter rijd goed,

maar op men eigen scooter lukt het me ni om een polini chapment te steken. Er is wel iemand van het forum mij aan helpen hopelijk weet die meer, Opt internet vinde heel veel info maar voor een polini shapment genne scooter hulp :)

Link naar reactie
ik rijd al jaren met een een pk50xl met een 75dr 3 spoelpoorten 4plaats koppeling, nieuwe dichtingen, 19 19mm carbu, aangepast spruitstuk en een cito plus geen problemen rijd kelmetrik ten einde op de teller voorbij 80km u.

Nu na 6 of 7 jaar weet ik dat ik niet teveel meer op men achterwiel moet rijden omdat men koppeling het geen 5 jaar meer volhoud :).

Amai, ik rijd met een 75dr 3poorten, 3plaats koppeling, 16.16mm en banaantje. wheelies zitten er bij mij toch niet in :P

is dat dan zoveel verschil tussen 19.19 en 16.16 carbu?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...