Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Fast Flow benzinekraan nu ook voor Vespa!!


fajes

Aanbevolen berichten

@cee: voor Lambretta wel ja, voor Vespa ben ik toch nog nooit zo'n simpele versie tegengekomen hoor.

ah, want ik dacht dat ik ze een hele tijd geleden al was tegengekomen op sip :)

Link naar reactie

ik ga hier niet heel dat filmke vertalen hé! :D wat valt er uit te leggen aan iets dat FAST FLOW noemt, dat ze FASTER FLOWT dan een normale hé! :)

ik denk inderdaad dat de beelden voor zich spreken?

Link naar reactie
FAST FLOW, FASTER FLOWT

Me no speaky Englesé signor. En ik kan het al helemaal ni lezen... ;-)

En ik begrijp al helemaal niet waarom iemand nu perse wil dat de naft sneller door zo'n benzinekraantje gaat stromen. Dan is die benzine toch ook sneller op hé. :-)

Op het filmpje is toch duidelijk te zien dat die normale kraan langer doet met 5 liter vloeistof dan die andere kraan... LMAO

Link naar reactie

de vraa blijft natuurlijk, waarom moet die benzine faster flowen he. Op mijn hotrod, die toch redelijk getuned is, krijg ik naft genoeg. Tenzij je natuurlijk groter dan een 30mm carbu wil gaan misschien

Link naar reactie

zoals bij een Lambretta is het dus dat je meer flow krijgt en zit het principe erin dat je ALTIJD GENOEG mengsel krijgt wat de kans op vastlopers verkleint. de afstelling blijft hetzelfde maar de toevoer verbetert gewoon.

Link naar reactie
zoals bij een Lambretta is het dus dat je meer flow krijgt en zit het principe erin dat je ALTIJD GENOEG mengsel krijgt wat de kans op vastlopers verkleint. de afstelling blijft hetzelfde maar de toevoer verbetert gewoon.

geef deze man een applaus omdat eindelijk iemand een zinnig antwoord wil geven!!!

Link naar reactie

Met een gewone standaard benzinkraan moet het zeker lukken,al heb je een 40mm carbu zeg maar.

Zet maar eens de standaard of gewone kraan open met de tank vol zonder aansluiting van de carbu.

Neem gerust een chronometer bij de hand en meet maar eens de duur tot dat de tank leeg is.

De tijd tot dan em leeg is ben je nog niet ver ze,en hopelijk kom je dan nog een benzinepomp tegen.

De diameter van de benzineslang,das belangrijk!

Daar heb je zogezegt een backup.

Anders zou de lammy of vesp veel verbruiken ze,al is hij getund.

Mijn sprint met de bekende setup (zie site)heeft er ook geen probleem mee,en dit met een gewone kraan.

Dat wil dus zeggen dat je volgas in 4de of 5de (sommige) met de vespa of lammy dus gewoon de benzineslang mag laten lopen in de carbu.

Denk je niet dat hij zal verzuipen?

Tzijn allemaal truckjes om maar te kunnen verkopen.

Allé het is mijn mening daarover hé

Maarja ieder zijn zin en doet wat em wilt hé,daar spreek ik niet over uit.

Vgr nico

Link naar reactie

er is toch nergens iemand die zegt dat je meer gaat verbruiken of dat je de benzine gewoon laat lopen à volonté??

het gaat erom dat er gewoon meer stuwing is, wat een constante van de toevoer van het mengsel meer kan garanderen dan een gewone kraan en dit bij lange stukken van hoge toeren.

Link naar reactie

Bij een keihin( PWK etc ) kan je bijvoorbeeld gewoon het vlotterniveauplaatje verbuigen waardoor de stift als het ware niet meer volledig op de zitting komt... en waardoor er dus constant benzine blijft lopen in de vlotterkamer !

Hierdoor gaat de carbu beginnen overlopen, en verzuipen zoals Renoretro aanhaalt ! Maar de buffer van de tank en die van het vlotter niveau zijn 2 zaken appart !

En scooter gaat nooit meer gaan verbruiken doordat je de toevoer gaat verbeteren of versnellen naar de vlotterkamer. Dit omdat de vlotterkamer zijn toevoer afzonderlijk en dus onafhankelijk van de toevoer uit de tank regelt.

Link naar reactie

Ik meende dat vooral het probleem bij de 30+mm carbu's was dat de carbu vanwege het spruitstuk hoger komt dan laagste niveau benzinetank, waardoor tegen het einde van een naftbak, de druk/stroom/flow aan de trage kant wordt en je risico loopt op 'fuel-starvation' en bijgaande vast- of warmloper.

Link naar reactie

daarom steek men dan een benzinepomp,en zeker bij de mukini's 30-32

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...