Jump to content
Vespaforum.be

Restauratie VGLA 150 1960 - Klaar!


imco

Recommended Posts

Posted

Een paar maanden geleden ben ik begonnen met mijn eerste restauratie van een Vespa VGLA 150 uit 1960. Ik heb deze een aantal jaren geleden gekregen van mijn schoonvader, die overigens ook de eerste eigenaar is. Ik zal eerdaags een aantal foto's posten. Tips en trucs zijn natuurlijk altijd welkom!

Groet Imco

Posted

He Sphinx, hoe ziet jou vglb er nu uit? Ben nu bezig met het lastwerk aan het frame, alle onderdelen zijn inmiddels gestraald. Tussendoor werk ik ook aan de motor, deze heb ik op mijn werk kunnen parelen en ziet er weer als nieuw uit.

Info is altijd welkom!

Groet Imco

  • 7 months later...
Posted

Hoi,

Ziet er mooi uit vooral je blokje...

Doe je best en veel plezier,

Groet,AJ

Posted

lijkt wel een nieuw blok :) proper,proper :)

Posted

Blok is idd goed gelukt. Heb de schaaldelen gestraald op mijn werk met parelglas voor RVS. Ik heb hem ook geheel gereviseerd; alle lagers en afdichtingen vervangen door nieuwe, zuiger vervangen en cilinder gehoont, koppeling vervangen, etc. Leuke klus trouwens, vooral het weer in elkaar zetten ;)

A.s. vrijdag gaat het frame naar de spuiter, ben benieuwd naar het eindresultaat!

Groeten Imco

Posted

komt helemaal goed! :)

Posted

Amai! Super!!

Posted

Ziet er goed uit!

Vergeet niet de splitpen in de bout van het voorwiel volledig om te plooien, zo ga je ze snel verliezen, samen met uw voorwiel.:)

Groetjes, nero.

Posted

@Nero, ik had de splitpen er tijdelijk ingezet voor de foto, de afdekdop past er zo ook niet in dus dat scheelt.

De kleur wordt pacific zilver. Dat is een kleur die heel erg lijkt op de origenele kleur metallic blauw, maar dan van een andere fabrikant. De groene kleur is een hechtprimer, de 2e laag wordt wit, dan een laag metallic zilver en dan de kleurcoating. Als laatste een laag blanke lak en klaar is klara (als het goed is)

Zodra ik weer nieuwe foto's heb zal ik ze posten.

Groeten Imco

  • 2 months later...
Posted

Even weer een paar plaatjes van de voortgang van mijn projectje:

640x480http://farm6.static.flickr.com/5310/5584651490_c04723eeb3_z.jpg

640x480http://farm6.static.flickr.com/5179/5584652018_d314b0466f_z.jpg

5584065027_408a810d65_z.jpg

640x480http://farm6.static.flickr.com/5107/5584063051_2f51c1527e_z.jpg

640x480http://farm6.static.flickr.com/5262/5584063917_3e557dbc1e_z.jpg

5584066059_848dd82bb3_z.jpg

5584064671_2de6b60179_z.jpg

Inmiddels heb ik alle onderdelen weer thuis en ben ik begonnen om alles weer te monteren. Ik zal binnenkort weer wat foto's posten, misschien zelfs al met het eindresultaat!

Posted

Mooooi resultaat. Nu met grote voorzichtigheid wee opbouwen ivm uitschieten :-) Wil je schoonvader de Vespa van jouw alweer (ont) eigenenen...

Posted

ziet er top uit, en wat een luxe aan ruimt dat sommigen toch hebben ... ..

blijven posten

Posted

@IMCO,

Knap werk,Pure Porno!!! Lekker strak en mooie kleur!!!

Koelkap gepoedercoat.Blok delen gestraald?

Veel plezier met Haar,

Groet,AJ

Posted

Ben begonnen met de montage en dat vordert wel aardig. Probeer zo voorzichtig mogelijk te zijn om de lak niet te beschadigen!!

5609865996_b097c0153d_z.jpg

5609866214_16da6fbcce_z.jpg

Heeft iemand nog suggesties hoe ik het beste de gas- en schakelkabels kan geleiden in het stuurhuis, ik vind de bochten nogal scherp worden namelijk? Komt de gashendel normaal gesproken vanzelf terug (op veerkracht)?

Groeten Imco

Posted

De kabels gewoon in een lus leggen boven het stuurhuis en dan het uiteinde erin steken.

Eventueel kan je de kabels iets terug trekken in het chasis en direct de bocht maken.

Voor de montage van de koppelingskabel heb ik een paar dagen geleden nog de uitleg gegeven.

Groetjes, nero.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...