Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Brommer van voor 71: niet op de rollen/ niet afgesteld?


Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

45km/h ... wat een kuttrage snelheid, daar zou nu eens verandering moeten in komen, het lijkt me veel veiliger en realistischer dat ze dat optrekken naar 55 (natuurlijk niet meer op het fietspad)

Link naar reactie

ge kunt hem natuurlijk ook zo 'opfokken'dat hij 120 rijd en er geen enkele flik u nog kan pakken he :D

Link naar reactie

Heb laatst een reportage gezien waar ze bromfietsen eerst op de rollen zetten ter indicatie of ze sneller als 45 km/uur konden. Als dat het geval was reden ze met deze brommer over een vlakke weg op topsnelheid langs een geijkte snelheidsmeter (Multa Nova zie http://www.lifor.pl/images/produkty/normal/multanova6f_1.jpg ). Deze vaststelling met foto werd bij het dossier van het PV gevoegd en men liet de uiteindelijke beslissing aan de rechter.

Besef wel dat elke bromfiets die sneller gaat dan 45 km/u en/of meer dan 50 cc heeft onmiddellijk een motor wordt en dan komen er bijkomende bekeuringen. Geen roos formulier, geen nummerplaat, geen correcte BA-verzekering en in het slechtste geval ook rijden zonder geldig rijbewijs. En dan tellen ze al verschillende overtredingen op en dat loopt snel in de honderden euro's...

Het truckje van het geheime schakelaartje kent de politie ook. En wat te denken als je een ongeval krijgt, je brommer wordt afgevoerd en dan vinden ze zo'n installatie. Dan gaat de verzekering niet betalen want je bent namelijk niet verzekerd voor een moto.

Voor oude brommers is geen gelijkvormigheidsattest nodig, maar ze moeten zich wel aan de huidige wetgeving houden (max. 50 cc en max. 45km/uur) anders is het een moto.

Link naar reactie
45km/h ... wat een kuttrage snelheid, daar zou nu eens verandering moeten in komen, het lijkt me veel veiliger en realistischer dat ze dat optrekken naar 55 (natuurlijk niet meer op het fietspad)

Wil je sneller dan 45? Rij moto.

Link naar reactie
45km/h ... wat een kuttrage snelheid, daar zou nu eens verandering moeten in komen, het lijkt me veel veiliger en realistischer dat ze dat optrekken naar 55 (natuurlijk niet meer op het fietspad)

Wil je sneller dan 45? Rij moto.

Kan wel zijn maar ik voel mij toch niet echt veilig op straat met een snelheid van 45 WAAR ze je allemaal voorbijrazen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...