Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eerste restauratie


Tyrian

Aanbevolen berichten

Zo, heb me er vandaag met beziggehouden...gestript:) Moet enkel nog spatbord van de fourche halen. Maar nu...De verstevigings profieltjes onderaan zien er niet zo goed uit. Eerst nieuwe erop lassen en dan zandstralen? Zijn ook nog hier en daar kleine scheurtjes die moeten gelast worden. Moet ook een bluts in het beenschild eruit kloppen.

Ik heb de gainen en de kabels er nog laten insteken. Maar die moeten er toch ook uit voor het spuiten hé? Krijgt men de nieuwe er gemakkelijk door of moet ik een kabeltje ermee doortrekken om nadien de bedrading er terug met door te trekken?

Wat is de manier om de rempedaal te verwijderen? Heb dat niet gevonden...

Moet men de rivetjes van de vloerrails uitboren of bestaat daar een gereedschap voor?

Nog veel werk!:)

480x640http://pgnbqg.bay.livefilestore.com/y1pxWL5HU69qKTOIjs-9bNDRkU6IDGgKtuKEboLZcsqTUUdx44sp23I7LfklyF7bzCvYkmTi8T7Yoy_hLxZ6QpRjFajVdobudoi/IMG_0293.JPG

640x480http://public.bay.livefilestore.com/y1pNs22W1B7trb7ZxzqYHozcW0ckHxiw216R9I9xghclDcZ7SK5wN0HDzK9eq0n91u8RxmbZ6bQJ2_PyKsCsWHJqQ/IMG_0309.JPG

640x480http://public.bay.livefilestore.com/y1p2hN6CmpoxZLvAW9HLHCaWepzHI-Kit4GIv7EqMMUf7Yx4jQ3uyDOKgXFN3w5x_gUnTTZ9rAwTiJ-nusAX81YGg/IMG_0310.JPG

640x480http://public.bay.livefilestore.com/y1pNs22W1B7tra7M9Col2xmNz6uBT5BEzA4YlDODZkPUK_Hdn9wsValYZVjFmK2Y4XSVKWjJwicJWaaAyqDnZWRnA/IMG_0313.JPG

640x480http://public.bay.livefilestore.com/y1pSCmcIKHyNZV5pXJfWCyObT1EZsN9ZLSiP7OOT3PhazVfZgnbbO5JRSPoyGBySS6Q51SB0r-O647PqrZEknDQLw/IMG_0316.JPG

Volgende week ga ik eens een kijkje nemen in de moteur :)

Is trouwens van het merk "Douglas"...

Groeten

Tom

Link naar reactie

Zo te zien heb je de pen die het rempedaal vast houd er al uit gekregen. Normaal moet hij er zo af komen. Als dat niet lukt,laten weken in kruipolie.

De voetrails kan je voorzichtig uitboren me een grotere boor (eventueel eerst een kleinere om te centreren) van bovenaf. Wees wel voorzichtig, ik denk niet dat dit soort voetrails gemakkelijk te verkrijgen is.

Motor van het merk Douglas? zijn die niet gemaakt in Engeland of Amerika?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Een Douglas is toch fantastisch: een brok Britse Vespa-geschiedenis. Als ik je foto's goed bekijk maken je "strisce" een mooie curve aan het eind, en heb je volgens de Veteran Vespa Club of Britain een 92L2:

The 92 L2 Vespa was an update on the 42l2, ... . The most significant changes were slightly enlarged fuel tank and footboard runners, which were extended to curve round behind the rider's feet.

Brits of Frans of Italiaans: 't blijft een beauty.

Cheers!

B.

Link naar reactie

Merci! weer stapje dichterbij:) Lijkt alleen dat de 92l2 rechte verluchtingsstroken in de rechter bil had. De mijne zijn schuin zoals bij de 42l2. misschien gedurende al die jaren eens vervangen moeten worden?

Over die strisce, zal die precies niet meer vinden hé. Er mankeert er eentje rechts..

Link naar reactie

ik zou je als tip willen meegeven van lid te worden van de Vespa Club of Britain en eventueel de VMSC (vintage moto scooter club), daar gaan alleszins meer mensen rondlopen die ook een Vespa Douglas hebben. dat kan zeer handig zijn bij het zoeken naar info maar vooral voor het vinden van specifieke onderdelen!

Link naar reactie

@Fajes : Ok, zal eens horen wat deze Britten te vertellen hebben!

@BartPK : Daar had ik nog niet aan gedacht! Merci!

Ik zou ook eens moeten uitzoeken met welk conventioneel model deze overeenkomt, kwestie van de juiste onderdelen te kunnen bestellen.

Link naar reactie

Hallo,

Zo, ze is helamaal gestript! :) Heb al een adres in Boom voor ze te zandstralen en metaliseren. Is het zo dat men ze eerst zandstralen, metaliseren en primer erop spuiten en dan nog eventuele oneffenheden wegwerken met plamuur?

480x640http://pgnbqg.bay.livefilestore.com/y1pNsFWt7dHLXoP5IAHHzdFXdNt3ihyJ_QMxaEUkPtpylZw2pwD-h3LiIrccNFB7Z3PxBi45FaPFw75k-fgbHSksL1EA6WzDmuM/IMG_0337.JPG

640x480http://pgnbqg.bay.livefilestore.com/y1psdLpislh1NdXG9es40tVid9oMhxM7h-8RVd63XwWyhoC-PbFueLV4pMnLW6PXcf8fJquHk5THbTSgPj-Sq7Efg8mJYktvvx5/IMG_0354.JPG

640x480http://pgnbqg.bay.livefilestore.com/y1pUg5uay9CJEIoFSHRuEFb4sgI5BjExCD_8HXU1uTjwHpnVTXC_z-ecIW_pm-kHxeLYRzvJ9mBlSjFdDGNyvkgwI5woPjVylej/IMG_0355.JPG

Moet nog die 2 bouten (as wiel en bevestiging veer) uit de fourche zien te krijgen...De as vh wiel, zit die vast in de lagers of kan men er een tik op geven... ?

En ook die remschoentjes zijn ook precies niet evident eruit te krijgen:)

Link naar reactie

Wat een klus heb je jezelf op de hals gehaald, zeg.

Weet je intussen of je een complete Douglas hebt, of een Douglas motor in een Vespa frame?

Daar de billen een andere kleur zijn; zouden die wel origineel bij het frame horen?

En onderdelen bestellen is niet zo evident hoor; je hebt niet de makkelijkste scooter gekozen om aan te pakken :(

Niets weggooien voor je weet of het na te bestellen is! En oppassen met te veel repro spul erop schroeven!

Link naar reactie

Ik denk dat het ook een Douglas frame is, aan het nummer te zien, zonder prefix. Die zit ook ergens tss de nummers van op scooterhelp.

Ik denk ook dat de billen van een andere zijn.

Ik hou alle vijsjes en sukjes zorgvuldig bij, per onderdeel en neem heel veel foto's:)

Zal ook proberen zoveel mogelijk te herstellen van wat er stuk is.

Link naar reactie

@red : ja, bij mij ging alles vrij vlotjes uiteen :) Nu zit ik wat vast omdat ik niet de juiste tools heb om de lagers ed dergelijke te verwijderen..Het feit dat het ne rosbief is ging ook gepaard met ander maten van bouten, dus dat was ook wel prutsen. ik heb het meest zitten kl@te met die kl$!&te pin van de voetrem! kl%£$te-ding! :)

@red : merci, maar dit was the easy part hé, nu wordt het zweten denk ik. Heb de handleiding van scooterhelp al uitgeprint en ingebonden...:) We zien wel, zie het wel zitten!

Link naar reactie

wanneer doe je je scooter binnen voor zandstralen?

ik heb eergisteren datzelfde adres in Boom ook gebeld, heb wel verstaan gekregen dat het voor de verver waar ik de scooter nadien binnendoe beter is er geen "lasprimer" op te laten zetten bij de mannen van Boom.

Link naar reactie

@dave : ik weet nog niet. Doe jij er misschien ook een binnen? dan zijn we al met 3:)Er moet bij mij ook wat laswerk gedaan worden. Ik heb een vriend die heel goed kan lassen, maar het lijkt me misschien beter dat alles bij dezelfde gebeurd : lassen, stralen, bijwerken, coaten en lakken? Of is dat nt te doen? het bijwerken had ik eigenlijk graag zelf gedaan. Maar dan wordt het wel ingewikkeld denk ik?

@red : ja, maar ik heb er eerst gelijk nen debiel op zitten slagen met een hamer en pen omdat ik dacht dat die er langs onder uitging :( jonge jonge jonge :)

Link naar reactie

(Te Winkel ?) Die man daar heeft mij gezegd dat hij ook kan lakken als ik heb de juiste nummer geef. Maar ja, ik weet ook niet ook niet wat het resultaat zal zijn als ik hem zelf bijwerk, dus ik zit een beetje meet een dilemma. Maar carossier is wel veel duurder denk ik. Die van Boom sprak over ongeveer 80 euro voor te stralen en 50 voor te metaliseren (hangt af hoeveel stukken, maar hij had al verschillende Vespa's gedaan zei hij).

Link naar reactie

ik denk dat te winkel wel niet kan lakken wat zij volgens mij doen is gewoon een eerste laag na het stralen omdat je er anders met het vocht van uw handen enz of het transport enz terug roest vorming zou kunnen optreden

ik ben wel niet 100% zeker maar mijn vorige zijn daar ook gedaan en zijn door hun enkel in een primer gezet

btw ze zijn net achter mijn hoek in het industrie park er zijn daar ook nog wel 1 carrossier en een poederlakkerij mogelijk werken zij samen met te winkel maar daar ben ik niet zeker van

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...