Vespappa Geplaatst: 29 november 2009 Delen Geplaatst: 29 november 2009 Hij misstaat niet in je woonkamer... .. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 29 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2009 Zo, heb me er vandaag met beziggehouden...gestript:) Moet enkel nog spatbord van de fourche halen. Maar nu...De verstevigings profieltjes onderaan zien er niet zo goed uit. Eerst nieuwe erop lassen en dan zandstralen? Zijn ook nog hier en daar kleine scheurtjes die moeten gelast worden. Moet ook een bluts in het beenschild eruit kloppen. Ik heb de gainen en de kabels er nog laten insteken. Maar die moeten er toch ook uit voor het spuiten hé? Krijgt men de nieuwe er gemakkelijk door of moet ik een kabeltje ermee doortrekken om nadien de bedrading er terug met door te trekken? Wat is de manier om de rempedaal te verwijderen? Heb dat niet gevonden... Moet men de rivetjes van de vloerrails uitboren of bestaat daar een gereedschap voor? Nog veel werk! http://pgnbqg.bay.livefilestore.com/y1pxWL5HU69qKTOIjs-9bNDRkU6IDGgKtuKEboLZcsqTUUdx44sp23I7LfklyF7bzCvYkmTi8T7Yoy_hLxZ6QpRjFajVdobudoi/IMG_0293.JPG http://public.bay.livefilestore.com/y1pNs22W1B7trb7ZxzqYHozcW0ckHxiw216R9I9xghclDcZ7SK5wN0HDzK9eq0n91u8RxmbZ6bQJ2_PyKsCsWHJqQ/IMG_0309.JPG http://public.bay.livefilestore.com/y1p2hN6CmpoxZLvAW9HLHCaWepzHI-Kit4GIv7EqMMUf7Yx4jQ3uyDOKgXFN3w5x_gUnTTZ9rAwTiJ-nusAX81YGg/IMG_0310.JPG http://public.bay.livefilestore.com/y1pNs22W1B7tra7M9Col2xmNz6uBT5BEzA4YlDODZkPUK_Hdn9wsValYZVjFmK2Y4XSVKWjJwicJWaaAyqDnZWRnA/IMG_0313.JPG http://public.bay.livefilestore.com/y1pSCmcIKHyNZV5pXJfWCyObT1EZsN9ZLSiP7OOT3PhazVfZgnbbO5JRSPoyGBySS6Q51SB0r-O647PqrZEknDQLw/IMG_0316.JPG Volgende week ga ik eens een kijkje nemen in de moteur Is trouwens van het merk "Douglas"... Groeten Tom Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 november 2009 Delen Geplaatst: 29 november 2009 Zo te zien heb je de pen die het rempedaal vast houd er al uit gekregen. Normaal moet hij er zo af komen. Als dat niet lukt,laten weken in kruipolie. De voetrails kan je voorzichtig uitboren me een grotere boor (eventueel eerst een kleinere om te centreren) van bovenaf. Wees wel voorzichtig, ik denk niet dat dit soort voetrails gemakkelijk te verkrijgen is. Motor van het merk Douglas? zijn die niet gemaakt in Engeland of Amerika? Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 29 november 2009 Delen Geplaatst: 29 november 2009 Dan heb je misschien wel zo eentje: http://www.scooterhelp.com/serial/ves.frame.serial.numbers.html#douglas (kijk onderaan pagina) Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 29 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2009 Inderdaad! Maar welke? 42l2? Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 29 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 29 november 2009 Alé, ik had dan al ne curry, en nu nog ne rosbief erbij! Kan binnenkort een restaurant openen Link naar reactie
Benni Geplaatst: 29 november 2009 Delen Geplaatst: 29 november 2009 Een Douglas is toch fantastisch: een brok Britse Vespa-geschiedenis. Als ik je foto's goed bekijk maken je "strisce" een mooie curve aan het eind, en heb je volgens de Veteran Vespa Club of Britain een 92L2: The 92 L2 Vespa was an update on the 42l2, ... . The most significant changes were slightly enlarged fuel tank and footboard runners, which were extended to curve round behind the rider's feet. Brits of Frans of Italiaans: 't blijft een beauty. Cheers! B. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2009 OK, zal wel een werkje zijn. Ik vraag mij ook af hoe men de binnenkant vd frame(waar voetrem is) kan controleren op roest en eventueel behandelen. Of is dat niet nodig? Volgens Sam zou de scooter uit Engeland komen. Heb dit gevonden over Douglas : http://en.wikipedia.org/wiki/Douglas_motorcycles Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2009 Merci! weer stapje dichterbij:) Lijkt alleen dat de 92l2 rechte verluchtingsstroken in de rechter bil had. De mijne zijn schuin zoals bij de 42l2. misschien gedurende al die jaren eens vervangen moeten worden? Over die strisce, zal die precies niet meer vinden hé. Er mankeert er eentje rechts.. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 30 november 2009 Delen Geplaatst: 30 november 2009 ik zou je als tip willen meegeven van lid te worden van de Vespa Club of Britain en eventueel de VMSC (vintage moto scooter club), daar gaan alleszins meer mensen rondlopen die ook een Vespa Douglas hebben. dat kan zeer handig zijn bij het zoeken naar info maar vooral voor het vinden van specifieke onderdelen! Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 30 november 2009 Delen Geplaatst: 30 november 2009 zoek ook eens op youtube naar restauratiefilmkes van vespa's. Dara ga je veel kleine tips mee opdoen en kan je goed volgen welke volgorde je best toepast e.d. Heb ik alvast veel van geleerd... Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2009 @Fajes : Ok, zal eens horen wat deze Britten te vertellen hebben! @BartPK : Daar had ik nog niet aan gedacht! Merci! Ik zou ook eens moeten uitzoeken met welk conventioneel model deze overeenkomt, kwestie van de juiste onderdelen te kunnen bestellen. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2009 Hallo, Zo, ze is helamaal gestript! Heb al een adres in Boom voor ze te zandstralen en metaliseren. Is het zo dat men ze eerst zandstralen, metaliseren en primer erop spuiten en dan nog eventuele oneffenheden wegwerken met plamuur? http://pgnbqg.bay.livefilestore.com/y1pNsFWt7dHLXoP5IAHHzdFXdNt3ihyJ_QMxaEUkPtpylZw2pwD-h3LiIrccNFB7Z3PxBi45FaPFw75k-fgbHSksL1EA6WzDmuM/IMG_0337.JPG http://pgnbqg.bay.livefilestore.com/y1psdLpislh1NdXG9es40tVid9oMhxM7h-8RVd63XwWyhoC-PbFueLV4pMnLW6PXcf8fJquHk5THbTSgPj-Sq7Efg8mJYktvvx5/IMG_0354.JPG http://pgnbqg.bay.livefilestore.com/y1pUg5uay9CJEIoFSHRuEFb4sgI5BjExCD_8HXU1uTjwHpnVTXC_z-ecIW_pm-kHxeLYRzvJ9mBlSjFdDGNyvkgwI5woPjVylej/IMG_0355.JPG Moet nog die 2 bouten (as wiel en bevestiging veer) uit de fourche zien te krijgen...De as vh wiel, zit die vast in de lagers of kan men er een tik op geven... ? En ook die remschoentjes zijn ook precies niet evident eruit te krijgen:) Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 30 november 2009 Delen Geplaatst: 30 november 2009 Wat een klus heb je jezelf op de hals gehaald, zeg. Weet je intussen of je een complete Douglas hebt, of een Douglas motor in een Vespa frame? Daar de billen een andere kleur zijn; zouden die wel origineel bij het frame horen? En onderdelen bestellen is niet zo evident hoor; je hebt niet de makkelijkste scooter gekozen om aan te pakken Niets weggooien voor je weet of het na te bestellen is! En oppassen met te veel repro spul erop schroeven! Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 30 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2009 Ik denk dat het ook een Douglas frame is, aan het nummer te zien, zonder prefix. Die zit ook ergens tss de nummers van op scooterhelp. Ik denk ook dat de billen van een andere zijn. Ik hou alle vijsjes en sukjes zorgvuldig bij, per onderdeel en neem heel veel foto's:) Zal ook proberen zoveel mogelijk te herstellen van wat er stuk is. Link naar reactie
red vespa Geplaatst: 1 december 2009 Delen Geplaatst: 1 december 2009 so tyrian. gaat ook goed hier he! beter als bij mijne. die motor pen zit bij mij muurvast! ging die bij jou wel makkelijk eruit? gr frenk Link naar reactie
nero Geplaatst: 1 december 2009 Delen Geplaatst: 1 december 2009 Red en frenk, zijn dat geen cartoonfiguren? )) Succes met jullie eerste! Groetjes, nero. Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2009 @red : ja, bij mij ging alles vrij vlotjes uiteen Nu zit ik wat vast omdat ik niet de juiste tools heb om de lagers ed dergelijke te verwijderen..Het feit dat het ne rosbief is ging ook gepaard met ander maten van bouten, dus dat was ook wel prutsen. ik heb het meest zitten kl@te met die kl$!&te pin van de voetrem! kl%£$te-ding! @red : merci, maar dit was the easy part hé, nu wordt het zweten denk ik. Heb de handleiding van scooterhelp al uitgeprint en ingebonden... We zien wel, zie het wel zitten! Link naar reactie
dave Geplaatst: 1 december 2009 Delen Geplaatst: 1 december 2009 wanneer doe je je scooter binnen voor zandstralen? ik heb eergisteren datzelfde adres in Boom ook gebeld, heb wel verstaan gekregen dat het voor de verver waar ik de scooter nadien binnendoe beter is er geen "lasprimer" op te laten zetten bij de mannen van Boom. Link naar reactie
red vespa Geplaatst: 1 december 2009 Delen Geplaatst: 1 december 2009 wat bij jou dan moeilijk ging, dat ging bij mij dan weer makkelijk. ik wipte die voerem pin er zo uit... gr frenk ps: euh red en frenk cartoonfiguren? niet dat ik weet hier in nederland. in belgie meschien?? Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2009 @dave : ik weet nog niet. Doe jij er misschien ook een binnen? dan zijn we al met 3:)Er moet bij mij ook wat laswerk gedaan worden. Ik heb een vriend die heel goed kan lassen, maar het lijkt me misschien beter dat alles bij dezelfde gebeurd : lassen, stralen, bijwerken, coaten en lakken? Of is dat nt te doen? het bijwerken had ik eigenlijk graag zelf gedaan. Maar dan wordt het wel ingewikkeld denk ik? @red : ja, maar ik heb er eerst gelijk nen debiel op zitten slagen met een hamer en pen omdat ik dacht dat die er langs onder uitging jonge jonge jonge Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2009 @ Nero : die stripfiguren zijn Ren en Stimpy ! Geweldig Link naar reactie
dave Geplaatst: 1 december 2009 Delen Geplaatst: 1 december 2009 die mannen in boom doen alleen poederlakken, als we het over dezelfde hebben. ik dacht enkel te laten zandstralen en metalliseren Link naar reactie
Tyrian Geplaatst: 1 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2009 (Te Winkel ?) Die man daar heeft mij gezegd dat hij ook kan lakken als ik heb de juiste nummer geef. Maar ja, ik weet ook niet ook niet wat het resultaat zal zijn als ik hem zelf bijwerk, dus ik zit een beetje meet een dilemma. Maar carossier is wel veel duurder denk ik. Die van Boom sprak over ongeveer 80 euro voor te stralen en 50 voor te metaliseren (hangt af hoeveel stukken, maar hij had al verschillende Vespa's gedaan zei hij). Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 1 december 2009 Delen Geplaatst: 1 december 2009 ik denk dat te winkel wel niet kan lakken wat zij volgens mij doen is gewoon een eerste laag na het stralen omdat je er anders met het vocht van uw handen enz of het transport enz terug roest vorming zou kunnen optreden ik ben wel niet 100% zeker maar mijn vorige zijn daar ook gedaan en zijn door hun enkel in een primer gezet btw ze zijn net achter mijn hoek in het industrie park er zijn daar ook nog wel 1 carrossier en een poederlakkerij mogelijk werken zij samen met te winkel maar daar ben ik niet zeker van grtz sidvespa Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.