Ga naar inhoud
Vespaforum.be

15W4O in transmissie px ?


marcdax

Aanbevolen berichten

Voor transmissie (dus tandwielolie) 15W4O in doen , dat kan geen kwaad ?

Heb deze meegekregen van de winkel , maar vind het raar dat een oldie SAE30 nodig heeft.

Is dus voor een px125 van 2006 voor de versnellingsbak.

Volgens mij maakt het idd niet veel uit , maar kvraag het liever nog eens na ;-)

Link naar reactie

ik gebruik ook veiligheidshalve steeds SAE30 = goedkoopste en zeker in orde.

Maar ik ben er 95% zeker van dat 15w40 (mineraal, niet synth !) helemaal geen kwaad kan en net zo goed werkt, smeert, rijdt. Maar die 5% ... tja.

(indertijd reden wij met onze Vespa50cc (opgefokte 102cc etc) gewoon met 2T olie in de boite. Ging ook prima hoor. Ik heb vroeger nog met mijn 50cctjes gewoon gereden op van die 15w40 of 10w40.

volgens mij maakt het allemaal weinig uit, zolang de hij maar dezelfde dikte/viscositeit heeft en mineraal is.

Link naar reactie

tis nochtans De Pauw die het zegt dat dit er in mocht... ...

Daarom dat ik er wel op betrouwde... , maar vind het raar dat je gewone 4takt olie (voor wagens en motorfietsen) in een carter voor versnelling en koppeling doet.

Langs de andere kant , bij een motorfiets is het toch ook allemaal draaiende in die 15W40 olie ?!

En het is er bij gezegd dat het een px was , dus een verwarring met een lx of gts of dergelijke (dus de 4takts) is niet mogelijk.

En in de handleiding staat SAE80 .

Link naar reactie

wat josse verteld heb ik vroeger ook gedaan in uiterste nood van de 2t olie in het carter omdat ik op die moment niets anders had

vroeger ook eens iets anders in mijn carter gedaan (weet wel niet juist meer wat )de winkel zij toen ook dit is goed en na een maandje slipte de koppeling gewoon door daarna gewoon terug SAE30 erin en na een weekje was de slippende koppeling terug verdwenen

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...