marcdax Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 Voor transmissie (dus tandwielolie) 15W4O in doen , dat kan geen kwaad ? Heb deze meegekregen van de winkel , maar vind het raar dat een oldie SAE30 nodig heeft. Is dus voor een px125 van 2006 voor de versnellingsbak. Volgens mij maakt het idd niet veel uit , maar kvraag het liever nog eens na ;-) Link naar reactie
Cult Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 wat is er mis met SAE30?? Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2009 volgens mij : niks mis mee hoor , maar ik kreeg 15w4O mee van de winkel. Ik weet dat ik in m'n VNB de olie had vervangen en dat dit SAE3O was. Link naar reactie
nero Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 Of het veel zal uitmaken weet ik niet, maar de kans bestaat als je de verkeerde olie gebruikt, de koppeling doorslipt (teveel smerend vermogen). Groetjes, nero. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2009 nuja , betrouw wel op de dealer , maar vind het gewoon raar dat het 15W4O was dat er in mocht Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 en volgens mij zoek je dan best een nieuwe dealer want of het nu een FB of een PX is, een rally of een sprint in uw carter hoort SAE 30 te zitten grtz sidvespa Link naar reactie
Cult Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 die dealer wil dat je dat erin smijt,zodat hij binnen een paar weken uwe carter kan opensmijten... truken van de foor ) Link naar reactie
josse Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 ik gebruik ook veiligheidshalve steeds SAE30 = goedkoopste en zeker in orde. Maar ik ben er 95% zeker van dat 15w40 (mineraal, niet synth !) helemaal geen kwaad kan en net zo goed werkt, smeert, rijdt. Maar die 5% ... tja. (indertijd reden wij met onze Vespa50cc (opgefokte 102cc etc) gewoon met 2T olie in de boite. Ging ook prima hoor. Ik heb vroeger nog met mijn 50cctjes gewoon gereden op van die 15w40 of 10w40. volgens mij maakt het allemaal weinig uit, zolang de hij maar dezelfde dikte/viscositeit heeft en mineraal is. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 7 september 2009 Delen Geplaatst: 7 september 2009 hoe vettiger, hoe prettiger... Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2009 tis nochtans De Pauw die het zegt dat dit er in mocht... ... Daarom dat ik er wel op betrouwde... , maar vind het raar dat je gewone 4takt olie (voor wagens en motorfietsen) in een carter voor versnelling en koppeling doet. Langs de andere kant , bij een motorfiets is het toch ook allemaal draaiende in die 15W40 olie ?! En het is er bij gezegd dat het een px was , dus een verwarring met een lx of gts of dergelijke (dus de 4takts) is niet mogelijk. En in de handleiding staat SAE80 . Link naar reactie
josse Geplaatst: 8 september 2009 Delen Geplaatst: 8 september 2009 Sae 30 is ook gewoon 4t olie volgens mij :-) Link naar reactie
Mister T Geplaatst: 8 september 2009 Delen Geplaatst: 8 september 2009 Ik doe der al 5jaar 15w40 in en ik heb nog geen probleem. Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 8 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2009 Sae 30 is ook gewoon 4t olie volgens mij :-) ge snapt wel wat ik bedoel hé ;-) , heb er nog niet veel geweten die SAE30 in hun ford fiesta kappen :-) Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 8 september 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2009 vandaag nog eens gebeld en ze doen dat in al hun px'en bij een onderhoud Link naar reactie
vespone Geplaatst: 8 september 2009 Delen Geplaatst: 8 september 2009 En om de verwarring nog groter te maken; piaggio schrijft SAE80 voor. ;-) ( heb ik onlangs nog in een boekske gezien) Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 8 september 2009 Delen Geplaatst: 8 september 2009 wat josse verteld heb ik vroeger ook gedaan in uiterste nood van de 2t olie in het carter omdat ik op die moment niets anders had vroeger ook eens iets anders in mijn carter gedaan (weet wel niet juist meer wat )de winkel zij toen ook dit is goed en na een maandje slipte de koppeling gewoon door daarna gewoon terug SAE30 erin en na een weekje was de slippende koppeling terug verdwenen grtz sidvespa Link naar reactie
silver px 125 Geplaatst: 10 september 2009 Delen Geplaatst: 10 september 2009 En in de handleiding staat SAE80 Klopt dit dan niet? Link naar reactie
josse Geplaatst: 10 september 2009 Delen Geplaatst: 10 september 2009 Ik dacht dat sae80 dikker was. Oh ja, ik weet het al. Als je Sae 30 vertaalt in het Nederlands krijs je sae80 :-) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.