Didier Wesp Geplaatst: 31 juli 2009 Delen Geplaatst: 31 juli 2009 vorige week ben ik begonnen aan mijn nieuw restauratieprojectje; een 90ss maken... vorig jaar wilde ik al een 90ss maken maar toen was mijn budjet beperkt, en mijn kennes was volgens mij net iets te weinig om zo veel werk tot een goed einde te brengen. ik had eerder wel 3x een smallframe motor opengehad waarvan 2 volledig gereviseerd, en vorig jaar dan mijn eerste 'volledige' wesp opgemaakt, dus nu wilde ik persé die 90ss... en dan maar informatie opgezocht, bijeengesprokkeld, en veeel rondgekeken op internet waar toch wel sommige dingen te vinden zi meer informatie of reacties zijn zeker welkom!! hier zijn alvast wat fotos van hoever ik nu sta met mijn ss projectje ; Link naar reactie
Hollow Geplaatst: 31 juli 2009 Delen Geplaatst: 31 juli 2009 Moet je nu nog steeds mijn smallframemotor hebben ? Want nu heb je totaal niets meer van je laten horen. EN ik die maar moeite doet om foto's te schieten etc Ik hoor het wel. Eig veel succes met je project. Mvg Felice Link naar reactie
Cult Geplaatst: 31 juli 2009 Delen Geplaatst: 31 juli 2009 komaan gast,waar zijn die foto's?? nen SS90 seg...ferm!!! Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2009 Moet je nu nog steeds mijn smallframemotor hebben ? Want nu heb je totaal niets meer van je laten horen. EN ik die maar moeite doet om foto's te schieten etc Ik hoor het wel. Eig veel succes met je project. Mvg Felice ik weet het nog niet, zodra ik het zeker weet laat ik het u weten, ik heb u ook gezegd da als ge hem ana iemand anders kon verkopen dat je niet op mij moest wachten... zodra ik het weet zeg ik het dus toch bedackt alvast!! Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2009 (sorry voor het wachten de foto site hing vast denk ik..) aankoop: voorkant gemaakt: veel gaten die achter in het frame zaten en overbodig waren dichtgelast: achterafbekeken had ik hem beter opvoorhand gezandstraald maar eerst leke dit niet nodig.. een beetje plamuren, zoals te zien is nog een deel schuurwerk aan: de bodemplaat erafdoen, de gepuntlaste gaatjes uitgeboord , en dan de plaat eraf getrokken aangezien een ss 1,8cm korter is dan een normale vespa hebben we heb maar doorgeslepen, en korter gemaakt. en dna terug de gaatjes dichtlassen ... en zover zit ik voorlopig de motor ligt volledig uit elkaar, fotos hiervan volgende nog tegen zondag ofzo... grtz Link naar reactie
Cult Geplaatst: 31 juli 2009 Delen Geplaatst: 31 juli 2009 ohh...tis genne echte...(( Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2009 ohh...tis genne echte...(( idd .. replica , een echte denk ik dat niet meer te vinden is ..? grtz Link naar reactie
nero Geplaatst: 31 juli 2009 Delen Geplaatst: 31 juli 2009 een echte denk ik dat niet meer te vinden is ..? Toch wel, als je er voldoende centen tegenaan smijt. Leuk projectje! Ben benieuwd naar het eindresultaat. Groetjes, nero. Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 31 juli 2009 Delen Geplaatst: 31 juli 2009 Jawel, voor maar 9000e: http://www.firmavanlaar.nl/ -> occasions -> oldtimers... Link naar reactie
Cult Geplaatst: 31 juli 2009 Delen Geplaatst: 31 juli 2009 seg...je hebt die kader doorgeslepen..is dat nog veilig? of krijgde binnekort ook die currytoestanden dat da spel doormidden breekt?? Link naar reactie
fajes Geplaatst: 31 juli 2009 Delen Geplaatst: 31 juli 2009 ik had em dan toch precies iets meer verstevigd. Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 31 juli 2009 Delen Geplaatst: 31 juli 2009 de echte zijn inderdaad iets korter maar als je je opzoek werk nog iets beter had gedaan dan had je geweten dat de eerste serie vespa 50cc ook deze wiel basis hadden of hebben en dan hoefde je niet door te slijpen grtz sidvespa ps veel geluk met uw project Link naar reactie
Joene Geplaatst: 31 juli 2009 Delen Geplaatst: 31 juli 2009 als je je opzoek werk nog iets beter had gedaan dan had je geweten dat de eerste serie vespa 50cc ook deze wiel basis hadden of hebben en dan hoefde je niet door te slijpen dit is niet echt motiverend voor Didier Wespje Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2009 als je je opzoek werk nog iets beter had gedaan dan had je geweten dat de eerste serie vespa 50cc ook deze wiel basis hadden of hebben en dan hoefde je niet door te slijpen dit is niet echt motiverend voor Didier Wespje ik weet dat de eerste series een korte wielbasis hebben , maar het frame wat ik heb was geen eerste serie en had dus wel een lange wielbasis dus toch wel goed opgezocht hé =D toch bedankt voor de opmerking Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2009 seg...je hebt die kader doorgeslepen..is dat nog veilig?of krijgde binnekort ook die currytoestanden dat da spel doormidden breekt?? jah dat is nog veilig, "het is nu zelfs steviger dan orgineel " ( zei een metaal bewerker die al meer dan 20 jaar vrachtwagens monteerd en demonteerd) en nee , curry doe ik niet aan mee heb ma gene schrik, als ik iets wil doe ik het tegoei ofwel doe ik het niet grtz Link naar reactie
Joene Geplaatst: 31 juli 2009 Delen Geplaatst: 31 juli 2009 als ik iets wil doe ik het tegoei ofwel doe ik het niet that's the spirit ! suc6 nog verder Link naar reactie
Laurus Geplaatst: 31 juli 2009 Delen Geplaatst: 31 juli 2009 Alleen het gelaste deel zal sterker zijn dan origineel, hierdoor kunnen er meer spanningen ontstaan naast de lassen. Daarom krijgen veel van fabrieksaf gelaste delen een warmtebehandeling na het lassen om weer de originele sterkte/stijfheid terug te krijgen, desalniettemin verwacht ik niet dat je frame door midden zal breken;) Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2009 Alleen het gelaste deel zal sterker zijn dan origineel, hierdoor kunnen er meer spanningen ontstaan naast de lassen. Daarom krijgen veel van fabrieksaf gelaste delen een warmtebehandeling na het lassen om weer de originele sterkte/stijfheid terug te krijgen, desalniettemin verwacht ik niet dat je frame door midden zal breken;) idd grtz Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 31 juli 2009 Delen Geplaatst: 31 juli 2009 @joene mensen die zo iets bouwen zullen zich wel gewapend hebben tegen dit kleine beetje kritiek dat ik geef indien dit niet zo is pech zou ik zo zeggen (als je zo iets bouwt zal je je aan nog meer en scherpe kritiek kunnen verwachten volgens mij ) en wat mij vooral stoort de laatste tijd is dat iedereen hier bij elk project zet" mooi dit ,proficiat dat" enz af en toe eens kritisch zijn mag van mij wel zolang het de waarheid is die gemeld word of waar komentaar op gegeven is didier wespje sorry voor de off topic maar het moest er even af grtz sidvespa Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2009 @joene mensen die zo iets bouwen zullen zich wel gewapend hebben tegen dit kleine beetje kritiek dat ik geef indien dit niet zo is pech zou ik zo zeggen (als je zo iets bouwt zal je je aan nog meer en scherpe kritiek kunnen verwachten volgens mij )en wat mij vooral stoort de laatste tijd is dat iedereen hier bij elk project zet" mooi dit ,proficiat dat" enz af en toe eens kritisch zijn mag van mij wel zolang het de waarheid is die gemeld word of waar komentaar op gegeven is didier wespje sorry voor de off topic maar het moest er even af grtz sidvespa maakt niet uit, ik kan wel een stootje verdragen grtz Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 1 augustus 2009 Delen Geplaatst: 1 augustus 2009 Spannend project hoor. en nee , curry doe ik niet aan mee heb ma gene schrik, als ik iets wil doe ik het tegoei ofwel doe ik het niet Ghe - reken er maar op dat de tank, hubcaps, headset en zadel repro's die je nodig gaat hebben een behoorlijk curry smaakje gaan hebben Die setjes zijn trouwens daar een stuk goedkoper dan bij SIP: http://www.saigonscootercentre.com/ Link naar reactie
fajes Geplaatst: 1 augustus 2009 Delen Geplaatst: 1 augustus 2009 bij SSC zijn ze inderdaad wel net iets goedkoper dan bij SIP ook! ;-) Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 2 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 2 augustus 2009 Spannend project hoor.en nee , curry doe ik niet aan mee heb ma gene schrik, als ik iets wil doe ik het tegoei ofwel doe ik het niet Ghe - reken er maar op dat de tank, hubcaps, headset en zadel repro's die je nodig gaat hebben een behoorlijk curry smaakje gaan hebben Die setjes zijn trouwens daar een stuk goedkoper dan bij SIP: http://www.saigonscootercentre.com/ ja ik weet dat deze geen orginele zijn.. maja ik heb al alles dusja Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.