Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eerste ritten met nieuwe Vespa 125 GTS Super


Flatsix6

Aanbevolen berichten

Ik rijdt 115km/u (op de teller gaat die dus voorbij de 120) met een standaard handgeschakelde vespa van 1989. Zo snel zijn die moderne scooters dan toch ook weer niet. Niet veel vooruitgang dus (behalve op wegligging, remmen).

Link naar reactie
Weten jullie nu wat: ik kan mijn madam met hare LXV niet bijhouden, dat vind ik straf! en ik had voor de gts een lx en die van haar is gewoon een racket, en nochtans alles standaard, grtz

... en ge kunt ook gene TS volgen ;-)

wanneer gaan we nog eens een toerke doen ?

Link naar reactie
Ik rijdt 115km/u (op de teller gaat die dus voorbij de 120) met een standaard handgeschakelde vespa van 1989. Zo snel zijn die moderne scooters dan toch ook weer niet. Niet veel vooruitgang dus (behalve op wegligging, remmen).

Liever betere remmen en wegligging dan 120, och nee sorry, 115km/u...'t Is te zien wat je als vooruitgang aanziet hé. Een motor sneller doen rijden is dat volgens mij niet...

Link naar reactie

Als je al eens op een andere 'deftige' moto hebt gereden van een ander merk (BMW, elke Jap,...) dan zal je pas merken dat die nieuwe vespa's ook niet zo super zijn qua wegligging en remmen. Dat is dus allemaal relatief. Ik beweer ook niet dat vooruitgang enkel over snelheid gaat hé, vandaar mijn opmerking tussen haakjes (get it?).

Link naar reactie

@Jabriz

Erix bedoelt het echt niet slecht. Het toeval wil dat ik hem deze week gesproken heb. En ik kan je verzekeren dat is best een goeie gast! Bovendien heeft hij al kilometers gereden met de scooter waar velen enkel maar kunnen van dromen. Ik denk niet dat er al veel met de scooter naar Italië zijn gereden…..hij steekt graag de draak met de nieuwe Vespa’s maar meer moet je daar niet achter zoeken.

Link naar reactie

na mijn eertse km op mijn nieuwe 125ie super moet ik zeggen dat ik van het vertrek probleem totaal geen last heb.

start direct en vertrekt zoals hij zou moeten doen.

wegligging is niet fenomenaal maar is toch bij de betere is zijn soort zou ik zeggen en de remmen zijn stevig genoeg maar ook niet oversized zodat je makkelijk kan doseren (wat bij mijn vorige 125cc cagiva mito niet het geval was)

hoop dat de problemen niet gaan komen na een paar dagen, want tot hier toe ben ik heel tevreden over de vespa.

1 minpunt vind ik toch wel een beetje de prestaties.

daar ze met de woorden sportief en krachtig gooien op de brochure vand ik de prestaties niet veel beter dan van de lx125 met carbu waar ik in de zomer meermaals gereden heb.

grtz

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Hallo,

Ik heb mijn Vespa 125 GTS eind november 2009 bij mijn dealer gebracht. Het beestje had op dat moment 400 km.

Ik ga hem binnen een paar weken terug ophalen.

De dealer kreeg nieuwe software binnen en zou de sturing herprogrammeren.

Eerst was ik van plan hem te verkopen, maar aangezien uit het forum blijkt dat naarmate de km's vorderen het koud start probleem minder wordt, heb ik toch besloten om de Vespa te houden.

Hou jullie op de hoogte.

groeten Flatsix6

Link naar reactie

ondertussen meer dan 6000 km op de teller staan ... zelfs bij vriesweer geen probs meer !!

Ik zou hem idd zeker niet verkopen om die reden en er genoeg mee rijden ... als ik lees dat jij er nu nog maar 400km mee gereden hebt ... arme, arme VESPA 125 GTS SUPER ... die mag precies niet buiten komen van jou ...'t arme schaap ! ;-))

Link naar reactie

Thks voor de reacties.

Ik ben blij te horen dat die kinderziekte naarmate de km's vorderen er toch geleidelijk uit gaat.

Mijn dealer was nog op een bijeenkomst van Vespa dealers in Frankrijk geweest, waar dit koudstart probleem nog eens werd aangekaart.

Blijkbaar is Piaggio toch op de hoogte van dit euvel en is men nog steeds bezig om de software van de motorsturing te verbeteren. Dus goed nieuws van alle fronten.

Veel fun,

Flatsix6

Link naar reactie
  • 1 maand later...

hmmm ... dus een korte reactie op een post van 4 mnd geleden die bovendien bijna een halve bladzijde hoger staat ... daarom dat ik de enige was die niet kon volgen ;-)

Groot was mijn verbazing trouwens toen ik deze ochtend (eerder toevallig) ook op een voorwiel stootte !! ;-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...