Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eerste ritten met nieuwe Vespa 125 GTS Super


Flatsix6

Aanbevolen berichten

Is dit nu echt een probleem om een luttele 30 seconden te wachten tot vertrek?

En auto of motorfiets trekt toch ook niet goed op als hij koud staat?

Onmiddellijk vertrekken is slecht voor voor elke motor.

Ik heb dat ook bij mijn GT van bijna 6 jaar oud. Als die net gestart is, moet ik er zelf niet aan denken de eerste minuut snel weg te rijden. Hij heeft wel geen 'schok' als je doortrekt, integendeel, hij zou het helemaal opgeven... zeker in de koudere maanden. 't Zal waarschijnlijk wel 'ambetant' zijn aangezien iedereen erover klaagt, heb nog nooit een ie in mijn handen gehad dus kan ik het me de verschillen moeilijk voorstellen. Ik steek wel ook altijd vespa aan, doe mijn helmpje, jas en handschoenen aan, kijk nog es naar de vespa en dan, na minuutje ben ik weg...

Oja, die condensatie heb ik ook.

Link naar reactie

@freebeemer

Als je niet weet waarover het gaat kan je beter zwijgen. Of je leest de topic beter volledig voor je een reactie plaatst. Verder leven we in 2009 ver in 2010 en het kan absoluut geen kwaad om onmiddellijk te vertrekken met een koude motor. Maar wel hoe je vertrekt met gierende banden aan 7000 toeren of normaal, dus rustig. Het zou mooi zijn als iedereen zijn motor een tijdje moet laten draaien voordat hij deftig kan vertrekken. Stel je dit eens voor in een ondergrondse garage Als er al 29 bezig zijn met hun motor te laten warmdraaien. Valt de dertigste die zijn auto komt halen ter plekke neer door een co vergiftiging.

Link naar reactie

hahaha! inderdaad, nostramix en vespaviruske hebben overschot van gelijk... (werk niet bij de hulpdiensten) en ik neem het erbij met mijn 'oudere' vespa want als ik ga rijden ben ik nooit echt gehaast. Had dat vroeger ook met een oude auto wanneer je de "chocke" in en uit trok. Met nen nieuwen zou ik me er ook niet zo makkelijk willen bij neerleggen. ('t is dus waarsch niet te vergelijken al kan ik het me voorstellen)

Link naar reactie
Met een nieuwe motor maak je niet genoeg CO, zelfs met 29, om een intoxicatie te veroorzaken. De minste ventilatie vermijdt dit

Pieter, met alle respect maar elke nieuwe motor maakt nog genoeg CO aan om iemand te vellen in een niet voldoende geventileerde ruimte, mits de nodige tijd natuurlijk. Tenzij uw wesp ondertussen al geconverteerd is en reeds op waterstof rijd ;-)

Anders is er kans op verdrinking want een motor die op waterstof werkt. Heeft water als uitstoot (condensdruppels om juist te zijn) Back on topic.

Link naar reactie

Hallo collega's Vespa i.e. rijders.

Wij zijn nu 4 à 5 maanden verder en blijkbaar is er nog geen enkele oplossing. Als jullie nu werkelijk denken dat het probleem zich vanzelf oplost of dat je je Vespa gewoon bij de dealer kan laten staan en dat deze het probleem zal oplossen, dan heb je het verkeerd voor.

Ik heb een aanzienlijk bedrag voor de Vespa gespendeerd en ik eis dat deze werkt zoals het zou moeten!!!

Heel die nonsens van op uw gemak uw helm en handschoentjes aan te doen is niet aan mij besteed. Het wordt eens tijd dat sommige forumleden wakker geschud worden. Mischien is het tijd om eens een aantal officiële stappen te ondernemen tegen Piaggio en hun in gebreke te stellen voor het afleveren van een niet correct functionerend product. Voor mij persoonlijk maakt het echt niet uit, ik rij puur voor de lol met mijn Vespa en enkel als ik wat tijd heb en het droog weer is. Maar al degene die dergelijke vespa gekocht hebben om dagelijks mee naar hun werk te snorren, dat is een ander paar mouwen. mijn reactie is principieel, ik neem het niet dat men mij met een kluitje in het riet probeert te sturen. Ik ga nog eens serieus met mijn Dealer praten (ik leg hem zeker niets ten laste, aangezien hij mij correct heeft behandeld) en naargelang "the outcome" zal ik zeker overwegen om de nodige stappen te ondernemen. Ik ben het meer dan beu!

Met vriendelijke groeten,

Flatsix6

Link naar reactie

Ben je boos op ons of op Piaggio ?? Heb hier bijna de indruk dat het 't eerste is ... ;-)

Ik ben ondertussen de kaap van de 4000 km voorbij en ik moet zelfs toegeven dat ik de indruk heb dat het fenomeen minder wordt ...

Link naar reactie
Ben je boos op ons of op Piaggio ?? Heb hier bijna de indruk dat het 't eerste is ... ;-)

Beetje algemene frustratie denk ik :-) ik zou me er ook niet gemakkelijk bij neerleggen als je echt hinder ondervindt met een nieuwe vespa. (of toch ergens een blijvend slecht gevoel over mijn aankoop) Mocht ik een nieuwe 125i.e. hebben zou ik me toch aansluiten bij de groep en overleggen welke actie mogelijk is.

Link naar reactie

Zoals bij Dommel, bij mij wordt het fenomeen ook minder. Heb er zo goed als geen last meer van.Ik rij dagelijks naar en van mijn werk. Bij het eerste vertrek draai ik niet traagjes aan de gashendel, maar trek ik er twee keer aan. Dan schiet ik niet weg hoor, maar daarmee is het euvel wel voorbij. Als ik de oprit afrij al lang geen haperende motor meer... Bij mij staat er zo'n 2500km op de teller. Misschien gaat het voorbij als de motor goed ingereden is? (bedoel qua kms en niet de wijze hé)

Ik vind het trouwens niet zo'n groot mankement, toch zeker niet om stappen te ondernemen.

Enfin, respect voor ieders mening.

Link naar reactie

Flatsix is natuurlijk niet kwaad op jullie. Hij is enkel teleurgesteld in die nieuwe i.e. En ik kan hem daar 100% in volgen. Blijkbaar stelt het probleem bij sommige, en bij koudere dagen zich minder. Laat ons hopen dat het zo blijft en niet terugkeert bij de warmere dagen. Zoals eerder door anderen ook al vermeld. Weten ondertussen al heel wat mensen van het ongemak met de koude motor. Als duurt het maar een minuut. Toch is het niet bevorderlijk. Niemand zal zitten wachten om later een scooter aan te kopen waarvan men weet dat er zich problemen met voordoen. Wij hebben de onze ondertussen ingeruild voor een 250 i.e en hebben daar nog geen seconde spijt van. Onze dealer gaf toe dat bij sommige het probleem niet op te lossen valt. Tot op heden dan toch. Persoonlijk wil ik ook dat alles 100% procent werkt zoals het hoort en waar voor mijn geld. je bewoont toch ook geen huis waarvan het dak en de muren er maar voor 90% staan.

Link naar reactie
Flatsix is natuurlijk niet kwaad op jullie. Hij is enkel teleurgesteld in die nieuwe i.e. En ik kan hem daar 100% in volgen. Blijkbaar stelt het probleem bij sommige, en bij koudere dagen zich minder. Laat ons hopen dat het zo blijft en niet terugkeert bij de warmere dagen. Zoals eerder door anderen ook al vermeld. Weten ondertussen al heel wat mensen van het ongemak met de koude motor. Als duurt het maar een minuut. Toch is het niet bevorderlijk. Niemand zal zitten wachten om later een scooter aan te kopen waarvan men weet dat er zich problemen met voordoen. Wij hebben de onze ondertussen ingeruild voor een 250 i.e en hebben daar nog geen seconde spijt van. Onze dealer gaf toe dat bij sommige het probleem niet op te lossen valt. Tot op heden dan toch. Persoonlijk wil ik ook dat alles 100% procent werkt zoals het hoort en waar voor mijn geld. je bewoont toch ook geen huis waarvan het dak en de muren er maar voor 90% staan.

Je overdrijft nu toch wel een beetje met deze topic. Je kan het euvel echt niet vergelijken met een huis betrekken waar maar 90% van de muren zou rechtstaan. Komaan,de Vespa 125 ie blijft een super machine, ze noemen hem niet voor niks de 'super'. Qua uiterlijk is hij gewoon af. Hij rijdt fantastisch!! En ik wil het echt nog wel eens zien of je met de carburator-versie dan zo veel sneller goed weg komt. Wat een gezever over dat halve minuutje dat het gas ietsje minder gevoelig is bij het aanzetten. (nogmaals, je helm opzetten heeft meer tijd nodig dan de tijdsduur van het ongemakje)Vergeten jullie dan de vooruitgang, ook al is het een Vespa. Ook al wordt het ongemakje dan ook nooit opgelost, ik zou voor geen geld de oude versie kopen. Je koopt toch ook geen mini meer met een oude motor, nee, BMW heeft er een superauto van gemaakt.

Stop nu aub met dit gezever, en de overgang naar een 250ie is geen oplossing voor de mensen zonder rijbewijs, want met rijbewijs stap je over naar een echte motor.

Link naar reactie

heb de laatste dagen eens gestart en dadelijk vertrokken (dus niet eerst laten draaien)... één keer heeft ze 't nodig om een korte gasstoot te krijgen (en voordat ze zou vertrekken dadelijk gas terug lossen), anders valt ze stil bij "zachtjes vertrekken" ... en daarna vertrekt ze als vanzelf !!

Braaf meiske !! Mochten ze allemaal maar eens zo goed luisteren ! Ik denk dat er anderen zijn die harder tegenspartelen als ge 'r op kruipt !!

info GTS Super 125 ie, 4200 km op de teller ...

Link naar reactie
Dit zijn trouwens mijn eerste kilometers op een tweewieler die harder rijdt dan 40. quote]

want met rijbewijs stap je over naar een echte motor.

Ik kom net van de dealer en heb hem het probleem voorgelegd. Hij wist ervan maar zegt dat hij vanuit de fabriek andere richtlijnen gekregen heeft om de vespa GTS ie super 'rijklaar' te maken. Hij heeft tot nu toe niemand gehad die met deze stotterproblemen bij een koudstart te maken heeft gehad.

Bedankt voor de hulp aan dit groentje!

@NICO-B

Voor dat je oordeelt wel eerst eens nadenken. Behalve de 250 ie hebben we ook een 300 Super. En volgens “uw normen” dan. Ook nog een echte moto, want ik heb ook nog een Honda deauville.

U bent toch die persoon van wie de dealer zei dat hij nog geen problemen had gehad met de 125 ie. Dan is het wel pijnlijk te moeten vaststellen dat uw scooter er toch last van heeft.

De bedoeling van dit forum is ideeën uit te wisselen en elkaar te helpen bij problemen, eventueel elkaar te waarschuwen voor de mindere kanten van sommige modellen. Al staat het uiteraard ieder vrij zijn eigen keuze te maken. Als jij daar niet kan mee leven is dit uw probleem. Ik heb in ieder geval de waarheid geschreven over onze 125 ie. En dat kan je van uw dealer niet zeggen (hij had daar zogezegd nog nooit last mee gehad)

Link naar reactie

Gewoonweg lachwekkend !!

NICO-B is gewoon zielig. Gelooft zijn leugenachtige dealer. Verwijt een andere dat ze een echte moto moeten kopen en komt zelf van een klasse B. Wat een grap.

Man je komt raad vragen zogezegd als groentje. Slaat alle raad in de wind en krijgt het deksel op de neus als je eigen scooter er ook last van heeft. Wat kom je hier dan doen ?? Vraag raad aan je goede dealer en blijf van dit forum. Want je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk !!!

Link naar reactie

Nu, hij heeft wel een punt ... de problemen met mijn ie super zijn ook wel degelijk aanwezig, maar na 30 sec alweer verdwenen, ik maak er dan ook geen spel van, vergroot dit probleem ook niet onnodig en wacht rustig af op mijn dealer die het bevestigd heeft gekregen van Piaggo dat er nieuwe update komt.

Voor de rest is deze ie een superbak !

Link naar reactie

Nu, hij heeft wel een punt ... de problemen met mijn ie super zijn ook wel degelijk aanwezig, maar na 30 sec alweer verdwenen, ik maak er dan ook geen spel van, vergroot dit probleem ook niet onnodig en wacht rustig af op mijn dealer die het bevestigd heeft gekregen van Piaggo dat er nieuwe update komt.

Voor de rest is deze ie een superbak !

Link naar reactie

Even kort terugkomen op vorige reacties. Inderdaad, ik maak me volkomen belachelijk tegenover de zogenaamde 'kenners' en dat is zeker niet slecht bedoeld. Niets wat hier geschreven wordt zal slecht bedoeld zijn. Ik stel gewoon vast als groentje dat er hier ernstig overdreven wordt over het probleem met de 125 ie super. Ik sta misschien als groentje wel in de juiste positie om te oordelen of het echt een verschrikkelijk probleem is. Het is voor mij zelfs niet de moeite om terug naar de dealer te gaan.

En dan nog even over de toon en de inhoud van reacties van mensen die reageren. Ik dacht echt dat we hier in een deftig forum zaten, waarom is het dikwijls nodig om bij een reactie volledig van het onderwerp af te wijken en je volledig te concentreren om personen op een volkomen misplaatste en kinderachtige manier lik op stuk te geven. Wat zijn die kereltjes toch snel in hun gat gebeten... ...of zit ik hier opnieuw volledig naast?

Antwoord hierop is echt niet nodig... ...

Ik citeer even de woorden van iemand die hier een paar vakjes boven staat, hij zal de boodschap wel snappen:

citaat : Groeten is niet verplicht!

en sommige voelen zich nu eenmaal beter dan de rest!

Persoonlijk zit ik er niet mee in als ze niet teruggroeten.

Niet iedereen kent de elementaire vorm van beleefdheid !!

Wat dan genoeg zegt over die persoon.

einde citaat

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...