Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eerste ritten met nieuwe Vespa 125 GTS Super


Flatsix6

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...
  • 1 maand later...

Ik rij intussen al een 2-tal weken met mijn nieuwe GTS 125 i.e Super. En hij rijdt inderdaad SUPER! Natuurlijk mis ik de sound en het schakelen van mijn PX 125. Vooral hoe die GTS over de Antwerpse kasseien en kleine putten in de weg vliegt is een serieus verschil met mijn PX 125, en zeker met z'n 2'en erop.

Er staan nog maar een 250 tal km op de teller, en het koudstart probleem komt ook bij mij voor. Al is dat voor mij geen probleem. Heb vernomen van dealer dat dat blijkbaar iets met uitstoot te maken heeft. In de uitlaat zit blijkbaar een sensor. Als warme motor wordt uitgezet, blijven nog stoffen in de uitlaat. Deze moeten er eerst uit, alvorens de sensor blijkbaar de benzinetoevoer regelt. Of zoiets ;-)

Wat ik wel heb.. Als ik vanuit stilstand voluit accelereer (ja, met warme motor), dan lijkt het alsof de motor of riem of zo iets doorglijdt in de eerste versnelling. Dan gaat hij iets trillen zeg maar. Iemand zelfde ervaring?

Groeten.

Link naar reactie

Vandaag ook mijn eerste rit gedaan.

Mooie dag om nieuwe Vespa op te halen en de eerste km te doen niet ?

Heb een 66 km gebold en moet zeggen, overtrof mijn verwachtingen, kan zeer vlot mee in het verkeer en rijdt comfortabel.

Morgen nog een mooie dag ;-)

Ik ben van plan snel aan het 1e onderhoud te zitten ...

Link naar reactie

mijne zit nu bijna aan de 1300km, en heb al met een lx en een s125 gereden en moet zeggen dat ik de super veel beter vind rijden.

je hebt precies meer ruimte om ontspannen te zitten en hij rijd zalig.

wel vond ik verkeersdrempels nemen met een s125 veel soepeler.

de super ligt precies redelijk hard afgeveerd.

grtz

Link naar reactie

dat van die harde vering dacht ik in het begin ook. Bij de tweede onderhoudsbeurt heb ik de vering echter wat harder laten zetten...met verloop van tijd wordt de vering dus (veel) zachter

Intussen ben ik de 4000km voorbij, en mijn enthousiasme wordt er niet minder om. Het is echt zalig om met de 125ie te rijden!!!

De koudstartproblemen zijn bijna helemaal verdwenen. Bij start één keer extra aan de hendel draaien en dan doet hij het niet.

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Jammer dat er uiteindelijk niemand met een oplossing is gekomen :-( Nu 2 jaar verder sinds de laatste reactie op dit onderwerp heb ook ik dit probleem met mijn GTS Super. Alleen zie ik hier wel een groot verschil. Ik heb mijn GTS nu bijna 2 jaar in bezit en heb bijna 12000 op de teller. Die van heeft het de eerste 8000km prima gedaan. Zonder enig probleem met de koudstart. Begin zomer kreeg ik hier opeens last van. Motor start prima maar zodra ik aan het gas zit slaat hij af. Daarna start hij moeilijk en bij het wegrijden schokkerig.

Ben heel erg benieuwd of ano 2012 er nog steeds mensen met dit probleem zijn en helemaal of er in die 2 jaar al een oplossing is?

Link naar reactie

Ook bij ons is het idd hetzelfde motor start perfect. Maar bij koude motor sputtert hij even dit is na een minuutje al verdwenen. En dan rijd hij zoals iedereen aangeeft perfect maar die eerste meters zijn redelijk irritant. Wel gek dat na al die tijd hier nog steeds geen oplossing voor is.

Link naar reactie

Ja je zou verwachten dat ze dit soort kinderziektes na dik 3 jaar toch eens opgelost zouden hebben. Die van mij gaat maandag naar de garage dus ben erg benieuwd of de dealer er wat mee kan doen! Ik post nog wel even een update zodra ik hem terug heb.

Link naar reactie

Dit heeft alles te maken met de elektronische injectie en zijn sturing die bij koud start te veel onverbrande benzine merkt en dus de motor te mager afregelt. Als je onmiddellijk met veel gas kunt vertrekken heeft de motorsturing geen kans om armer te gaan draaien en als je een minuutje wacht voor vertrek is de motor al een beetje opgewarmd en is het probleem ook weg. Ik kan met dit gebrek leven, want voor de rest loopt de motor van de GTS 125ie als een klokje. Ik zou niet willen inleveren op performance de rest van de tijd om dat probleempje van de eerste minuut op te lossen.

Als Piaggio een simpele oplossing had, dan hadden ze dat al lang in de motorsturing geprogrammeerd

Link naar reactie

@ePit Klopt, de motor loopt als gesmeerd als hij warm is! Daar valt niks over te klagen. Hij staat er nu 5 dagen en nog niks vernomen van de garage. Denk dat zij er ook niet uit komen. Het vreemde is dat hij het 8000km lang wel prima heeft gedaan...dus dan denk ik: Het kan ook zonder!

Link naar reactie

Gister mijn GTS opgehaald bij de vespa dealer. Toen was de motor warm dus starte hij prima maar vanochtend was de grote test! Ik starte en reed zonder problemen weg. Motor sloeg niet af. Enige was dat het gas nog steeds wat laat reageert maar daar kan ik mee leven. Ben al lang blij dat hij niet meer afslaat. Toen ik vroeg aan de monteur wat hij ermee gedaan had: Even aan de comp. gehangen and that's it! :)

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Anno 2014... . => GTS Super Sport 125ie, 1500 km exact hetzelfde probleem als door zovelen onder u beschreven. Zou volgens dealer een typisch probleem zijn bij de GTS 125ie. Arm benzine/luchtmengesel.  Software update => geen verbetering. Nieuwe packing rond luchtfilter, zou beter moeten zijn. Niet dus. Vermoedelijk zou het probleem zich oplossen na verloop van tijd... Ik ben benieuwd. Ik wacht nog tot 2000 km en ga dan terug ( en terug, en terug en... ) 

 

wordt vervolgd...

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Hallo,

Na een afwezigheid van 5 jaren(!!), zou ik willen berichten dat de problemen met mijn Vespa uiteindelijk zijn opgelost en na 3100 km, enkel goed nieuws.

Ik ben uiteindelijk naar een andere Vespa dealer gestapt, en deze heeft na 5 dagen en verschillende testritten het probleem finaal opgelost! Men heeft mijn sturingssoftware aangepast naar de nieuwste versie en gewoonweg een volledige nieuwe injectie gestoken. Deze kwam van een nieuwe Vespa Super die in de showroom te koop stond aangeboden en probleem opgelost! Spijtig genoeg is deze Vespa dealer (Royal Nord) te Hasselt gestopt met hun activiteiten en genieten zij nu van een welverdiend pensioen. Mijn onderhoud gebeurt nu bij de officiële dealer te Genk! Daar zag ik vandaag de mogelijkheid om de wesp met Akrapovic uitlaat uit te rusten en vandaar mijn nieuwe topic. Veel tevreden Vespa groeten,

Flatsix6

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

hallo,

 

ik ben van plan om een 125 GTS SUPER sport aan te schaffen.

Na alles gelezen te hebben vroeg ik me af of dit model ( 125 gts super /sport) nog te kampen heeft met deze

koud start problemen of misschien wel andere ondetussen ?

 

mensen die goede/slechte ervaring hebben met de GTS 125 SUPER anno 2015 mogen natuurlijk reageren ;-)

 

m.v.gr

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb nu mijn 125 supersport een maand ( 600 km) en heb ook dit probleem nog steeds.

Heb dit hier ook gelezen en maak mij er eigenlijk iet echt druk in omdat dit euvel al van 2012 aan de gang is .

Ik start hem en dan handschoenen, helm,jas aan en vertrekken.

Geen probleem dan.

Voor de rest zalig rijden met dat ding.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...