Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eerste ritten met nieuwe Vespa 125 GTS Super


Flatsix6

Aanbevolen berichten

All, @Marcske, klopt wat je zegt, maar het is toch best om zeer rustig te rijden in het begin? gts super 125,Heb ook gemerkt dat er rondrijden met zwarte voorveer ipv rode? By the way zijn er al mensen die er een Leovinci of andere ondergeduwd hebben? Grtz

Link naar reactie

Hey y'all, vandaag kreeg mijn wesp zijn eerste beurt...de technieker was op de hoogte van het probleem van de koudstart, ze kregen hierover al berichten van Vespa. Wat heeft dien gast gedaan: een rit zodat de motor goed warm was en dan 5 keer het contact aangezet. (wachten tot het olielampje uit is) Zo worden blijkbaar de fabrieksinstellingen gewist en nieuwe instellingen geïnstalleerd. Volgens die technieker moet het euvel hiermee opgelost zijn.

Als ik morgenochtend om 5u30 naar het werk vertrek zal ik het merken hé en laat ik het jullie allen weten...

Link naar reactie

To Jabriz en DaveGTS,

Sorry dat ik jullie moet teleurstellen, maar dit helpt niets. Toen mijn Vespa spiksplinternieuw was (nu nog trouwens) en ik hem bij de dealer ging afhalen, hadden wij al problemen om hem gestart te krijgen. De mechanieker heeft toen mijn MASTERKEY in het contact gestoken, een resem handelingen gedaan (dus contact aan- uit, aan-uit --> resetten van fabrieksinstellingen) en dan vol gas gegeven. Als je mijn verhaal gelezen hebt, dan zal je merken dat dit niets uit haalt. Het is slechts pas op het moment dat de Piaggio specialist aan mijn Vespa gewerkt heeft, dat ik een duidelijke verbetering merk. Binnen afzienbare tijd gaat mijn Vespa terug binnen om dit probleem zo goed mogelijk te neutraliseren. Laat maar iets weten, ik hoop dat het voor jullie zal helpen, maar ben er erg zeker van dat deze resetting werkelijk niets uithaalt.

Vriendelijke groeten,

Flatsix6

Link naar reactie

Inderdaad,heb hem deze morgen gestart en nog altijd hetzelfde probleem,spijtig,heb vorige week

mijn perfect draaiende gts verkocht voor de super te halen,hoop dat ik daar geen spijt van ga krijgen!

Trouwens de extra power die ik verwacht had vd super valt mij voorlopig ook tegen (ben wel nog aant roderen!?)

Moet volgende week naar dealer voor aan de computer,het zal dan niet veel gaan uithalen,maar beter onder de garantie blijven proberen tot ze een oplossing hebben voor dit vervelende probleem...!

Thanks voor de info,grts Dave.

Link naar reactie

Onze GTS 125 gaat woensdag binnen voor onderhoud. Volgens de dealer zou dan het probleem opgelost moeten zijn. Benieuwd of dit ook zo zal zijn. Aangezien er blijkbaar erg veel klachten zijn over dit onderwerp zal Vespa wel met een degelijk blijvende oplossing moeten komen. Ander gaan ze imago verlies lijden. Verder maak ik mij nog geen zorgen. De scooter heeft nog 22 maanden waarborg. Aangezien het een nieuwe ontwikkelde motor is zit er vermoedelijk hier en daar nog een slordigheidje tussen. Nog even afwachten dus.

Link naar reactie

Flatsix6,

bij mij heeft het wel geholpen...enkel bij de eerste haal aan de gashendel "verstikt" hij nog eens, maar nadien niet meer. Is dus een duidelijke verbetering. Ik vind dit trouwens maar een heel klein minpuntje bij alle andere pluspunten die ik ondervind aan mijn wesp...

Link naar reactie
Moet volgende week naar dealer voor aan de computer,...

ik kan nooit geloven dat er hier dan over een vespa gesproken wordt, zo raar ?!

maar het zal wel aan mij liggen, ik associeer vespa nog steeds met die oudjes ;-)

en toch besef ik het wel want mijn auto zit ook vol elektronica

may the force be with you

Link naar reactie

Ik was van plan mij ook zo een nieuwe 300cc te kopen om dagelijks naar het werk te gaan. Mijn oudje d urft mij weleens in de steek te laten :-). Als ik hier alle misérie lees (ook met dealers...) denk ik dat ik mij een andere moto zal kopen. Ik hoop voor iedereen dat alles deftig en rap opgelost geraakt, succes.

Link naar reactie

Beste Pieter1,

Ik ben nog altijd zeer tevreden over mijn dealer, de correctheid waarmee hij mijn probleem behandeld heeft en blijkbaar de enigste van het forum die mijn probleem met Piaggio heeft aangekaart (zie verhaal met inspecteur Piaggio). Ik kan en moet je geruststellen voordat je een zware vergissing begaat!!!! De door mij en andere vernoemde problemen TREDEN NOOIT OFTE NOOIT OP MET 300 GTS SUPER EN 250 GTS I.E. Vespa's en zeker niet met de carburator versies. Wat betreft de dealers kan ik enkel over de mijne spreken (zie boven). Dus twijfel niet en koop je zeker een 300 GTS SUPER!! Naar verluid een fantastische rijmachine zonder enige problemen. Veel succes,

By the way eens aan het rijden kan ik enkel maar zeer positief zijn van mijn Super en ik zal deze zeer zeker niet verkopen. De probleempjes zullen wel opgelost geraken.

Groeten,

Flatsix6

Flatsix6

Link naar reactie

Ben deze middag langs geweest bij mn vorige vespadealer voor meer info over het startprobleem,blijkbaar

moeten we ons niet teveel zorgen maken en wachten op een nieuwe computerupdate van vespa! gewoon niet

teveel gas geven bij het starten en even laten draaien! Volgens hem zijn deze vespa's afgesteld voor de normen te halen,milieu,enz..dat dit altijd kan gebeuren!? Ik ben in ieder geval benieuwd,als ze mn vespa donderdag aan de computer gaan hangen? Hou jullie op de hoogte...Groeten Dave.

Link naar reactie

Nu vraag ik me toch af; die ingenieurs die dit ontwerpen zijn daar maanden mee bezig. Voor dit in productie gaat, wordt deze uitgebreid getest, en nu moeten ze normen halen ??? En de koper moet het maar verdragen...

Een firma, zelfs mijn geliefde Vespa, die hierover struikelt en er niet in slaagt dit op te lossen voor ze leveren...is niet bezig met normen te halen, wel met goede verkoopcijfers.

Pieter, Gtz

Link naar reactie

Ik heb de mijne nu een kleine twee maanden, 3000km op de teller en elke dag blaas ik goedgezind de files, de Ducati's en de quads voorbij... Schitterende machine... Alleen, de anderen kunnen niet genieten van haar schoonheid, aangezien ze enkel de achterkant zien verkleinen...

Link naar reactie
  • 2 weken later...

@ Marcske & B-Man: 't Is niet omdat iemand een Ducati heeft dat die ook kan rijden he. Welk nut heeft het om 10000pk onder uw gat te hebben, als je mooi achter de auto's in de file blijft rijden... En dan zien ze mij... Efkes.

Link naar reactie

Inderdaad stoer. Maar zo bedoelde ik het niet. Ik zie het nut er namelijk niet van in van een Vespa te hebben als je gewoon in de file blijft rijden. Zeker niet als je net een tweewieler koopt om de files te vermijden.

Natuurlijk, als je enkel de Vespa op zondag uithaalt, snap ik je reactie wel...

Link naar reactie

De stoere rijders weten toch dat je enkel een stilstaande file voorbij mag rijden met je motorfiets... Van zodra de auto's in beweging zijn moet je terug invoegen op het rijvak en de rest netjes volgen. Een tweewieler is dus niet per definitie in zijn recht als je een file voorbij gaat (ook al koop je het om files te vermijden, dit wil niet zeggen dat je je niet aan de verkeersreglementen moet houden)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...