Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Eerste ritten met nieuwe Vespa 125 GTS Super


Flatsix6

Aanbevolen berichten

Bij koudstart is het dus ellendig om te vertrekken, soms ook het gevoel dat hij minder power geeft, vergelijkbaar met vuil in carburator, maar is nu injectie. Wie heeft er nu al een perfect werkende GTS super 125, zou graag weten of ze bestaan????? Qua baanligging en rijplezier is het wauuw enkel wel spijtig van de kleine probleempjes.

Link naar reactie

Toch ook even mijn ervaring melden. Ook ik relativeerde dit "euvel" in het begin van de aankoop enorm. Alles was nieuw en er was meer excitement aanwezig dan te kijken naar, in mijn ogen een futuliteit. Na 2.5 maand te rijden is uiteraard het nieuwe eraf, en eigenlijk begin ik er mij nu wel echt aan te storen, ook al omdat mijn dealer dit probleem blijft minimaliseren. Uiteraard kan ik het hem niet tonen, want ik arriveer bij hem met een lekker warme motor en ... dan draait deze GTS als een zonnetje. Hem daar laten staan is nog niet mogelijk geweest, zal iets voor het eerste onderhoud zijn.

Wat me vooral opvalt nu is, dat het probleem lijkt te verergeren ..; komt het door het iets minder warm weer ? Belooft natuurlijk niet veel goeds met de herfst/winter in aantocht (ik verwijs naar reactie hierboven van Marcske), ik houd dus mijn hart vast.

Trouwens, het blijft gewoon vervelend als je in de Bondgenotenlaan in Leuven (zeer drukke winkelstraat) met veel ogen op je gericht al schokkend moet vertrekken :-) Daar gaat mijn street-credibility :-)

Vespa, doer er iets aan aub !!!!!!!!!!!

Link naar reactie

Trouwens, het blijft gewoon vervelend als je in de Bondgenotenlaan in Leuven (zeer drukke winkelstraat) met veel ogen op je gericht al schokkend moet vertrekken :-) Daar gaat mijn street-credibility :-)

Aha , dat bent U dus die heel de Bondgenotenlaan een paar minuten lam legt !! :-)

Link naar reactie

@Tikke, heb hetzelfde probleem in de bondgenotenlaan.-), woon in een zijstraat ervan net kortgenoeg om s'morgens te pruttelen tot in de tiensestraat, heb wel den truuk van 5x contact op en afzetten nog niet gedaan maar heb het gevoel dat het inderdaad erger en erger gaat worden? heb nu ongeveer 500km, bij eerste onderhoud ga ik toch wel eens laten checken of ze nog geen oplossing hebben. By the way Tikke, zondag vespaclubleuven 2 opties; naar Rumst of naar Zolder.

Link naar reactie

@elcolonel,

mmm, morgen de geuzentour meepikken ... rijden jullie mee ? Ik heb escorte van de andere club in leuven, maar daar hoor ik met mijn i.e. niet echt thuis :-) en moet ik dan ook 100m achter hen rijden :-)

Ik denk trouwens dat ik jou al zien rondrijden heb, maar het was geen gepruttel, ga er van uit dat je motor al goed warm had, maar klopt in de Bond met al die bussen is het toch wel levensgevaarlijk las je een weerspannige motor hebt !

de truc met 5xcontact ga ik dit weekend ook eens uitproberen !

Link naar reactie
mmm, morgen de geuzentour meepikken ... rijden jullie mee ? Ik heb escorte van de andere club in leuven, maar daar hoor ik met mijn i.e. niet echt thuis :-) en moet ik dan ook 100m achter hen rijden :-)

je mag ook 200m achter ons rijden als je wil ;-)

Tikke, je bent welkom om mee te rijden, je brengt ons wel croissants mee hé ? ;-)

Link naar reactie

Ik heb een gelijkaardig probleem gehad met de wagen (BMW 316 i). Motor reageerde soms niet op gasgeven, plots sprong de wagen vooruit ,reed even normaal ,hield weer in enz. Computerdiagnose bij BMW leverde niets op.De ' injecteurs vervangen :geen resultaat. Na veel sukkelen en frustratie en rondvragen de raad gekregen om de polen van de batterij volledig proper te maken en na het heraansluiten deze te bedekken met vet(om terugkeren van oxidatie te vermijden).Het probleem heeft zich nooit meer voorgedaan.

Link naar reactie

Ben vandaag eens mijn licht gaan opsteken bij jo's motorshop te Buggenhout. Deze is de eerste verkoper die het start probleem niet ontkent maar er zelf over begon! Volgens hem is het enkel een kwestie van tijd dat vespa dit euvel oplost.

Heb ze nog eens samen bekeken (i.e versus de carbu versie), maar ga toch voor een witte i.e. Eind november word hij besteld.

Link naar reactie

Ja ERIX je hebt gelijk. Maar FLATSIX6 heeft zijn scooter al binnen gebracht en hij is blijkbaar nog niet volledig in orde. De Koude start is blijkbaar vlotter maar onmiddellijk vertrekken doet hij nog niet. Blijkbaar moet hij zijn bevindingen later aan de dealer mededelen. Blijkbaar zijn er al drie mensen op dit forum die hetzelfde probleem ervaren met dit type motor. Ik rij bewust tot aan zijn eerste onderhoudsbeurt van 1000 km (die ook als check up dient) Indien onze scooter nog steeds last heeft van zijn ochtendhumeur ;) zal ik dat vermelden. In ons geval heeft de scooter dan nog een gewone voorveer daar waar de Super normaal voorzien is van een rode voorveer. Niet dat dit het zwaarste is waar ik aan til. Volgens mij weten ze zelf de oorzaak nog niet echt te vinden. En zijn ze nog naarstig op zoek naar de oplossing. Ik kan ze enkel maar aanmoedigen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb ook een nieuwe GTS super sedert vorige week...

Ik heb idd ook een beetje last van het gekende probleem maar niet zoveel als sommige mensen hier op het forum, bij mij duurt het iets minder dan 30 sec en tegen ik van mijn oprit ben vertrekt die heel goed. Ik ben bij De Pauw geweest en hij verzekerde mij ook dat er specialisten opzitten en het gewoon een kwestie van tijd is...

Nu heb ik wel een ander probleempje misschien dat jullie dit ook hebben?

Nu dat het kouder begint te worden komt er onder het raampje van mijn kilometerteller een soort van condensatie.

De volgende dag is dat wel weer verdwenen maar ik vind dit niet echt normaal.

Kent iemand van jullie het probleem??

Link naar reactie

Ik heb nu ook 350 km op te teller van mijn schitterende GTS 125 ie staan. Dit zijn trouwens mijn eerste kilometers op een tweewieler die harder rijdt dan 40. Ik heb het ook, die eerste 30 seconden dat de gashendel niet reageert, tenzij je hem wat verder doortrekt, om dan te hevig te vertrekken. Ik start de motor, geniet er even van door er naar te kijken, zet mijn helm op en hij vertrekt zonder problemen.

Ik hou het hier in de gaten en wacht tot ze in in Italië het probleem opgelost hebben om dan binnen garantie het ongemakje bij mij te verhelpen.

Weet er trouwens iemand of die snelheidsmeter te vertrouwen is. Ik zal het even vragen in een nieuwe topic.

Link naar reactie

Lang leve de carburator !! k’heb al zes mensen aangesproken die met een nieuwe 125 i.e rijden en ALLEMAAL hadden ze last van dit probleem. Misschien een goed idee om voor de laatste carburator versies te gaan. Vraag maar eens de prijs voor een injectiesysteem , pomp enz. Wedden dat er binnen de kortste tijd veel 125 ie te koop zullen aangeboden worden. Ik hoop voor jullie dat het probleem opgelost geraakt!! Succes toegewenst!

Link naar reactie
Ik heb nu ook 350 km op te teller van mijn schitterende GTS 125 ie staan. Dit zijn trouwens mijn eerste kilometers op een tweewieler die harder rijdt dan 40. Ik heb het ook, die eerste 30 seconden dat de gashendel niet reageert, tenzij je hem wat verder doortrekt, om dan te hevig te vertrekken. Ik start de motor, geniet er even van door er naar te kijken, zet mijn helm op en hij vertrekt zonder problemen.

Ik hou het hier in de gaten en wacht tot ze in in Italië het probleem opgelost hebben om dan binnen garantie het ongemakje bij mij te verhelpen.

Weet er trouwens iemand of die snelheidsmeter te vertrouwen is. Ik zal het even vragen in een nieuwe topic.

Ik heb er deze morgen de 4000ste km op gezet ... zelfde probleempje en zelfde manier van omzeilen (starten, helmpje op, handschoentjes aan, fluo-vestje dicht en probleemloos vertrekken ...)

btw ... snelheidsmeter liegt ca. 10 km/h ... als ie 70 aanwijst rijdt je net geen 60 ...

Link naar reactie

De problemen die Vespa heeft met de 125 i.e. Heeft Aprilia al jaren met hun injectie scooters. En Peugeot met de Jetforce injectie De problemen waren zelfs nog veel erger. Maar tonen nog genoeg gelijkenissen. Zoek via Google maar eens naar “Radar” dat is een Nederlands consumenten programma. Daarin worden de problemen aan de kaak gesteld die Aprilia voorhad en heeft. Sommige zullen denken Aprilia is Vespa niet. Klopt maar de blokjes onder de laatste Aprilia Sr zijn er wel van Vespa. En de problemen blijven zich voordoen. Het enige dat echt een oplossing bied is de motor converteren naar een carburator. Lees de volgende bijlage maar eens. Waarin Aprilia zegt genoeg te doen maar het probleem verschuift naar de dealers. Die zijn blijkbaar niet voldoende opgeleid.

Radar ontving meerdere klachten van Aprilia rijders. Het gaat om scooters met de Ditech variant, de nieuwe injectiemotor van Aprilia De scooters staan dagenlang bij de dealers zonder dat de problemen opgelost worden.

Reactie Aprilia

In de uitzending reageert Camiel van Berkesteijn, van Aprilia. Hij meent dat er niets mis is met zijn scooters. Het zou eerder liggen aan dat deze nieuwe motor een andere benaderingswijze van de monteur vereist. Monteurs weten te weinig van de Ditech motoren om het probleem goed te kunnen oplossen. Dit ligt, volgens van Berkesteijn, niet aan Aprilia, zij leveren genoeg ondersteuning. De dealer moet gewoon wat meer cursussen volgen.

Monteurs zijn het hier helemaal niet mee eens, volgens monteur Colin van Gijn zijn het dramatisch slechte scooters. De kennis of ervaring van de monteurs is niet de oorzaak van de vele reparaties maar de slechte ondersteuning van Aprilia bij problemen aan onder andere de sensoren en het motorblok van de Ditech motor.

Oplossing?

Klanten van Aprilia die ook problemen hebben met hun Ditech motor moeten deze kenbaar maken bij de dealer. Deze zal contact opnemen met Aprilia.

Sommige nemen het nog makkelijk op enkele minuten laten warmdraaien, ondertussen kleding aandoen, wat genieten van het zicht. Brave mensen hier op dit forum. Je kan het natuurlijk ook omdraaien. Als je al verschillende keren geweest bent met dit probleem en je hebt toch geen beterschap dan geef je er de brui aan. Steeds naar de dealer gaan voor niks verveeld ook. Maar wat ik zeker niet begrijp is dat sommige ondanks ze weet hebben van dit probleem voor de aankoop. Ze er al vragen over gesteld hebben aan eigenaars hier en aan de dealer. Waarbij hier verschillende eigenaars het probleem bevestigen. Ze toch hun dealer geloven die zogezegd geen weet van het probleem heeft. Belachelijk is dan te moeten vaststellen dat ze enkele dagen na hun aankoop. Blijkbaar ook last hebben van het probleem. Een verwittigd man is er twee waard zegt men. Voor sommige telt dit blijkbaar niet en dan kom spijt inderdaad altijd te laat……

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...