vespabiggetje Geplaatst: 30 mei 2009 Delen Geplaatst: 30 mei 2009 ik stel mij na een dikke 750 km toch wel wat vragen bij de remmen van mijn GTS125... voor een remklauw met 2 zuigers doet hij helemaal niet wat ik wil... ik heb het gevoel dat ik moet remmen als bij een oude fiat 500, duwen, nog duwen en nog veel meer duwen om hem te doen stoppen (bij me vespa trekken, nog trekken en nog veel meer trekken aan die remhendel). Ik sprak overlaatst met iemand die dit ook ondervond en die zei dat dit typisch vespa is, niet echt bijzonder sterk als het op de gewone (niet abs) remmen aankomt... Ik verwacht dat mijn wesp stopt als ik dat wil zonder als een gestoorde die hendels te moeten samen knijpen... want daar verlies je kostbare tijd en afstand mee in een noodsituatie... Ik wil dit dus veranderd zien, iemand al ervaring hiermee? Nieuwe remblokken van een goed merk zou naar tschijnt al een oplossing zijn... mvg, Vespa Biggetje ps. Mijn gewone trommelremmen van mijn honda dax'en vroeger remden beter?? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 12 juni 2009 Delen Geplaatst: 12 juni 2009 de remmen van een gts werken in ieder geval al een pak beter dan oudere modellen. mee leren leven is volgens mij de enige oplossing Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 12 juni 2009 Delen Geplaatst: 12 juni 2009 Betere banden monteren? Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 13 juni 2009 Delen Geplaatst: 13 juni 2009 Enkele weken terug was ik aan het rijden in een stadscentrum. Ik was eerlijk gezegd ook wat aan het rondkijken. Toen de auto voor mij plots optrok en ik dus ook, remde hij direct nadien weer. Toen ik die situatie zag, dacht ik direct (nog voor ik remde) dat ik het niet ging halen (die stond daar stil en ik was veel te dicht om het te redden dus wou ik de schade beperken) en ik was me al aan het scherp zetten om niet te vallen. Doch alles gigantisch dichtgetrokken en ik stond op 1mm (of toch misschien net tegen zijn bumper) stil. Hij, noch ik, hadden iets gevoeld maar ik verschoot toch van de remcapaciteit. Moet wel zeggen, 't was in de stad dus reed ik niet meer dan 30 maar toch... Dus heel tevreden van de voorrem. De achterrem is idd een spons. Vorige week met een vespa S gereden en die remt precies beter langs achter. Ik kan mijn achterwiel (bijna) niet doen slippen als ik de boel dicht trek dus ken ik het hierboven beschreven gevoel wel. Bij een volgend onderhoud zal ik het toch es melden... Link naar reactie
csl Geplaatst: 13 juni 2009 Delen Geplaatst: 13 juni 2009 De remmen zijn inderdaad niet krachtig. Dat heb ik ook al ondervonden. Zeker niet in vergelijking met bijvoorbeeld de remmen van een modale motorfiets. Maar ze volstaan. Niets meer, niets minder. Link naar reactie
Ph. Geplaatst: 14 juni 2009 Delen Geplaatst: 14 juni 2009 Ik vind ook dat de remmen van mijn PX een stuk krachtiger zijn dan die van mijn GTS. Link naar reactie
sunclubber Geplaatst: 14 juni 2009 Delen Geplaatst: 14 juni 2009 een px weegt 106kg en een gts 145kg, daar zit ook een verschil in... gewicht speelt ook een grote rol.. Link naar reactie
erwig Geplaatst: 14 juni 2009 Delen Geplaatst: 14 juni 2009 Ik heb een PX200 (zonder schijfrem) en een GTS300. De remmen van de GTS werken vééééél beter als die van de PX. Link naar reactie
sigmund Geplaatst: 15 juni 2009 Delen Geplaatst: 15 juni 2009 ik moet inderdaad ook redelijk hard trekken aan de remmen , maar ik vind dat hij uiteindelijk toch goed remt (heel stuk beter dan mijne pk50) , achterwiel blokkeert toch dus... misschien komt het door de crappy sava banden... Link naar reactie
sunclubber Geplaatst: 15 juni 2009 Delen Geplaatst: 15 juni 2009 iddn die sava's zijn hoop ik rap erdoor... dat er een fatsoenlijk merk opkomt.. heb er 500km opstaan maar ben ze nu al meer als beu... Link naar reactie
sunclubber Geplaatst: 15 juni 2009 Delen Geplaatst: 15 juni 2009 iddn die sava's zijn hoop ik rap erdoor... dat er een fatsoenlijk merk opkomt.. heb er 500km opstaan maar ben ze nu al meer als beu... Link naar reactie
gtsabs Geplaatst: 16 juni 2009 Delen Geplaatst: 16 juni 2009 De remmen zjn op zich wel goed maar je moet inderdaad hard knijpen . Best ook beide remmen tegelijk gebruiken ( zeker bij een ABS vespa). Een px disc ( en laat staan een ouder model met trommelremmen) remt zeker niet zo goed en duikt ook veel meer . Link naar reactie
vespabiggetje Geplaatst: 18 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2009 wel, die vuile sava's zijn reeds vervangen door Heidenau K61 voor en achteraan... de remeigenschappen worden er niet echt beter op (de rij-eigenschappen daarintegen wel een heel stuk beter)... @ wutsie75 = dit merkte ik dus ook op, ik kan mijn achterband heel moeilijk doen slippen, niet dat dit direkt nodig is maar ik verwacht toch als je de boel dicht knijpt dat het wiel gewoon stopt met draaien... Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 19 juni 2009 Delen Geplaatst: 19 juni 2009 Na 3 weken en 632km, toch tevreden over de remmen. Al paar keer moeten dichtknijpen, voor onnozel chauffeurs die uit enkelrichtingstraten vliegen (...zware overtreding...) en denken dat ze voorrang hebben omdat ze dan toch van rechts komen ... enkel bij nat weer niet tevreden over de banden! Link naar reactie
sigmund Geplaatst: 19 juni 2009 Delen Geplaatst: 19 juni 2009 ik haat voorrang van rechts op banen waar ge 70 moogt (zie kanaal schoten - antwerpen) , zeker als het nat is , als ge remt dan worden de chauffeurs achter u kwaad en als ge niet remt riskeert ge aangereden te worden Link naar reactie
Wutsie75 Geplaatst: 19 juni 2009 Delen Geplaatst: 19 juni 2009 Netjes remmen, laat die chauffeurs maar kwaad worden! Daar wordt de voorrang vaak (terecht) genomen. (en ik kom daar ook geregeld dus rem maar ;-) ) Het is vooral uit dommigheid dat ze daar kwaad worden, ze beseffen gewoon niet dat ze voorrang moeten geven. Als je daar je voorrang neemt uit de zijstraten worden sommigen serieus kwaad... opnieuw uit dommigheid! Link naar reactie
Didier83 Geplaatst: 21 juni 2009 Delen Geplaatst: 21 juni 2009 heb gts250 abs van 12/2005 en die remmen doen heel goed hun werk, soms zelf een beetje te goed, dat je echt een 'snok' voelt als de abs-rem zijn werk doet, zeker geen klagen wel beetje last van het schommelen van het stuur tussen de 30-50km/uur, heb eens gehoord dat dit wobbeling zou heten en niet abnormaal is?! Link naar reactie
RoflGts300 Geplaatst: 22 juni 2009 Delen Geplaatst: 22 juni 2009 @SIGMUND: Waar hebt ge daar voorrang van rechts? Gisteren nog gereden, en in schoten metropoolstraat ingereden richting Merksem, komende van wijnegem is daar toch nergens voorrang van rechts... wel idioten genoeg die denken dat ze niet moeten stoppen aan haaietanden. Link naar reactie
sigmund Geplaatst: 24 juni 2009 Delen Geplaatst: 24 juni 2009 een beetje overal denk ik , toch al zeker aan kruisingen metropoolstraat - joze cogelslei en metropoolstraat - pletterijstraat ; ik raad u wel aan uwe voorrang daar NIET te pakken Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.