Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GTS 125 remmen -> niet goed genoeg?


vespabiggetje

Aanbevolen berichten

ik stel mij na een dikke 750 km toch wel wat vragen bij de remmen van mijn GTS125... voor een remklauw met 2 zuigers doet hij helemaal niet wat ik wil... ik heb het gevoel dat ik moet remmen als bij een oude fiat 500, duwen, nog duwen en nog veel meer duwen om hem te doen stoppen (bij me vespa trekken, nog trekken en nog veel meer trekken aan die remhendel).

Ik sprak overlaatst met iemand die dit ook ondervond en die zei dat dit typisch vespa is, niet echt bijzonder sterk als het op de gewone (niet abs) remmen aankomt...

Ik verwacht dat mijn wesp stopt als ik dat wil zonder als een gestoorde die hendels te moeten samen knijpen... want daar verlies je kostbare tijd en afstand mee in een noodsituatie...

Ik wil dit dus veranderd zien, iemand al ervaring hiermee?

Nieuwe remblokken van een goed merk zou naar tschijnt al een oplossing zijn...

mvg, Vespa Biggetje

ps. Mijn gewone trommelremmen van mijn honda dax'en vroeger remden beter??

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Enkele weken terug was ik aan het rijden in een stadscentrum. Ik was eerlijk gezegd ook wat aan het rondkijken. Toen de auto voor mij plots optrok en ik dus ook, remde hij direct nadien weer. Toen ik die situatie zag, dacht ik direct (nog voor ik remde) dat ik het niet ging halen (die stond daar stil en ik was veel te dicht om het te redden dus wou ik de schade beperken) en ik was me al aan het scherp zetten om niet te vallen. Doch alles gigantisch dichtgetrokken en ik stond op 1mm (of toch misschien net tegen zijn bumper) stil. Hij, noch ik, hadden iets gevoeld maar ik verschoot toch van de remcapaciteit. Moet wel zeggen, 't was in de stad dus reed ik niet meer dan 30 maar toch... Dus heel tevreden van de voorrem. De achterrem is idd een spons. Vorige week met een vespa S gereden en die remt precies beter langs achter. Ik kan mijn achterwiel (bijna) niet doen slippen als ik de boel dicht trek dus ken ik het hierboven beschreven gevoel wel. Bij een volgend onderhoud zal ik het toch es melden...

Link naar reactie

De remmen zijn inderdaad niet krachtig. Dat heb ik ook al ondervonden.

Zeker niet in vergelijking met bijvoorbeeld de remmen van een modale

motorfiets.

Maar ze volstaan. Niets meer, niets minder.

Link naar reactie

De remmen zjn op zich wel goed maar je moet inderdaad hard

knijpen . Best ook beide remmen tegelijk gebruiken ( zeker bij een ABS vespa).

Een px disc ( en laat staan een ouder model met trommelremmen) remt zeker niet zo goed en duikt ook veel meer .

Link naar reactie

wel, die vuile sava's zijn reeds vervangen door Heidenau K61 voor en achteraan... de remeigenschappen worden er niet echt beter op (de rij-eigenschappen daarintegen wel een heel stuk beter)...

@ wutsie75 = dit merkte ik dus ook op, ik kan mijn achterband heel moeilijk doen slippen, niet dat dit direkt nodig is maar ik verwacht toch als je de boel dicht knijpt dat het wiel gewoon stopt met draaien...

Link naar reactie

Na 3 weken en 632km, toch tevreden over de remmen. Al paar keer moeten dichtknijpen, voor onnozel chauffeurs die uit enkelrichtingstraten vliegen (...zware overtreding...) en denken dat ze voorrang hebben omdat ze dan toch van rechts komen ... enkel bij nat weer niet tevreden over de banden!

Link naar reactie

Netjes remmen, laat die chauffeurs maar kwaad worden! Daar wordt de voorrang vaak (terecht) genomen. (en ik kom daar ook geregeld dus rem maar ;-) ) Het is vooral uit dommigheid dat ze daar kwaad worden, ze beseffen gewoon niet dat ze voorrang moeten geven. Als je daar je voorrang neemt uit de zijstraten worden sommigen serieus kwaad... opnieuw uit dommigheid!

Link naar reactie

heb gts250 abs van 12/2005 en die remmen doen heel goed hun werk, soms zelf een beetje te goed, dat je echt een 'snok' voelt als de abs-rem zijn werk doet, zeker geen klagen

wel beetje last van het schommelen van het stuur tussen de 30-50km/uur, heb eens gehoord dat dit wobbeling zou heten en niet abnormaal is?!

Link naar reactie

@SIGMUND: Waar hebt ge daar voorrang van rechts? Gisteren nog gereden, en in schoten metropoolstraat ingereden richting Merksem, komende van wijnegem is daar toch nergens voorrang van rechts... wel idioten genoeg die denken dat ze niet moeten stoppen aan haaietanden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...