Ga naar inhoud
Vespaforum.be

expansieuitlaat...


-Kristof-

Aanbevolen berichten

dus... heb deze winter juist motor volledig gereviseerd en zoals iedereen eigenlijk wel doet dan , ineens de dr 177 , 24 carbu , vertanding enzo gestoken, ook ineens de sito plus natuurlijk

nu ben ik uit rodage en sito maakt natuurlijk wel wat lawaai wat op zich totaal niet erg is (zelfs fijn).

maar ik zou toch graag een expansie uitlaat erop zetten die net iets meer doet dan de sito...

wat zouden jullie aanraden , en of deze met reservewiel kan geplaatst worden

kristof

Link naar reactie

die sito+ maakt dan misschien wel een rotgeluid maar is eigenlijk icm DR177 en carbu 24/24 misschien wel de beste uitlaat (= mijn persoonlijke ervaring)

Voor een meer race geluidje zou je ook voor de Simonini of Polini uitlaat kunnen opteren. Voor die prijs (=/- € 115,00) hoef je het ook niet te laten vind ik. Het voordeel van die uitlaten is dat die rechts onder uitkomen waardoor je je reservewiel kan behouden.

Een scootrs is prijs/kwaliteit een prima uitlaat. Maakt ook wel wat meer lawaai als een originele uitlaat maar persoonlijk vind ik deze uitlaat toffer klinken dan een sito+ Ze trekt ongeveer even goed op als een sito+ maar deze scootrs is sneller, voornamelijk in hogere toeren.

Nadeel van de scootrs is dat je geen reservewiel kan steken.

Link naar reactie

sip performance gaat idd niet met reservewiel

als je meer dan 300,00 euro uitgeeft aan een nieuwe uitlaat, wil je natuurlijk dat ie goed is.

Een collega vespist heeft een sip performance icm een Pinasco 213cc en ik denk een 28mm koso carb => die scooter gaat echt hard. Voorheen had hij dezelfde setting maar dan met een JL RZ Mark One. De sip performance zou toch veel beter gaan volgens hem.

Wat die andere uitlaten betreft die Geert vernoemde => geen ervaring mee

Link naar reactie

Fooraapje heeft een JL steken waarmee het reservewiel wel kan behouden worden. Het enige nadeel is dat wanneer je lek zou rijden en je band achter zou moeten vervangen dat je een deel van de uitlaat moet losmaken zodat je die kan laten zakken om zo bij het achterwiel te kunnen. lees: http://www.vespaforum.be/index.php?q=forum/topic/12413

Link naar reactie

de pep en die t5 zien er eigenlijk zelfde uit als sito he ?

of vergis ik mee.. zijn gewoon kamers vanbinnen anders wss..

en vraagje over die pm.. is deze verkrijgbaar op sip, of is deze van bepaald merk...

iemand ervaring ermee , kwazie trek en snelheid tov sito

mvg

en die whielies...kzou het zo graag kunnen met de vespa he maar euh :P...

Link naar reactie

t5 maakt minder lawaai dan een pep

pep is eigenlijk een omgebouwde sito+

op hun (pep) site staat toch een filmpje en geluidsfragment

Link naar reactie

pep2.0.jpg

Dit is dat PEP ding; dat lijkt me toch geen T5 pot, maar een standaarpotje. Link. Ook voor 125cc modellen trouwens.

T5 is een veel grotere pot dan de standaard 200/125 potjes; origineel T5 is ook dubbel zo dik staat als de Sito+ namaak (vandaar dat die niet zo populair zijn, maar de originelen juist wel). Dei T5 pot is zo goed dat ie op alle setups tot zijn recht komt, zonder dat je op een expansie over hoeft.

Van die PEP pot weet ik niet veel.

Link naar reactie

@ Erix: die pepuitlaat is geen omgebouwde T5 uitlaat

misschien moet jij beter lezen?: "Als Basis dient der Originalauspuff. " as per www.pep-parts.com

ok, ik was eerst ook fout om te zeggen dat het een omgebouwde sito+ was (bij deze gecorrigeerd)

ik heb een omgebouwde T5 uitlaat voor P200 en wat mr160 zegt klopt wel

Gr, Newbie

Link naar reactie

Inderdaad ik dacht dus dat het over dat model ging. Toch altijd handig als je een foto toevoegd want er zijn blijkbaar meerdere modellen op de markt (om de verwarring nog groter te maken). ;-)

t5edelstahl2.jpg

Link naar reactie

Vraag ik me af of de kortere lengte van die voorbuis een verschil maakt, of als ze dat gewoon gedaan hebben omdat een rechte buis goedkoper is dan een gebogen...

Ik was van plan een aansluitbuis van een Sito+ voor 200cc aan een originele Piaggio T5-uitlaat te lassen.

Link naar reactie

om even terug on topic te gaan, PM is inderdaad een merk (Engels). Wat betreft het verschil tussen SIP performance en JL, deze zijn heeeeel vergelijkbaar vermits JL (Jim Lomas) de uitlaten van SIP ontworpen heeft. scootRS is en blijft curry dus daar zou ik afblijven

Link naar reactie

de T5 PRO Vespa P200 exhaust van SIP ziet er anders uit als die van PEP (wel een gebogen voorbuis):

exhaustsipt5provespap20.jpg

(staat sinds gisteren op mijn zo goed als gerodeerde motor en kon meteen merken dat die veel koppel heeft)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...