Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespaclub met 50 cc


allogio

Aanbevolen berichten

hallo,

ik ben eens gaan navragen bij een paar mensen die ik ken die in een vespaclub zitten of ik ook niet lid kon worden. nu ze zeide me dat da ging ma da eigenlijk niet veel zin heeft want met een 50 cc kun je aan bijna geen ene rit meedoen omdat ze op de weg rijden. weet iemand als dit echt zo is want zou echt heel graag lid worden ergens. groetjes

Link naar reactie

Ik denk dat je beter zelf een club kan oprichten want volgens mij zijn er zeer veel met dit probleem ( 50 cc )

Maar wat als er iemand van zo'n club dan nen 125 of nen 200 koopt dan ben je terug bij af!

Link naar reactie

ik weet niet van waar je bent,maar wij organiseren op DONDERDAG 21 MEI een open rit voor 50CCtjes...

Altijd welkom uiteraard...

Kijk maar op www.vespaclubkempen.be voor meer info

Of hier op het forum bij evenementen...

Link naar reactie

mr160, iemand vraagt gewoon op een vriendelijke manier een antwoord op z'n vraag,of er behoefte is van eender welk iemand van een bepaalde reactie op taalgebruik is nog maar de vraag!!!!!Daar dient dit forum in de eerste plaats toch niet voor me dunkt.Wat uw job betreft,misschien was je beter leraar nederlands geworden,en kon je op reacties reageren,en bijsturen voor de klas

Link naar reactie

idd!!

Zo ook bij ons op donderdag 21 mei!

En ik denk dat je wel welkom bent in iedere Vespa club hoor...

misschien tot straks!

Of anders tot de 21ste!

Link naar reactie

Hij zal zeker welkom zijn bij elke Vespa club,maar het is ook waar dat er bij die rondritten soms serieus gevlamd wordt hè.

Of je moet natuurlijk zorgen dat je elke keer vooraan zit in de groep.

Link naar reactie

Hey,

Stoor je vooral niet aan die taalpurist. Met ritten en clubs heb ik weinig ervaring, maar wens je het beste en misschien tot ziens.

Dixit "doe eens je best op je taalgebruik" lijkt me ook geen volzin en op zijn minst even wankel.

Regards Pieter

Link naar reactie

Hetzouanderswelpraktischzijnmoestjepuntenenhoofdlettersgebruikenditmaaktdatiedereenjepostbegrijptzonderdievijfmaaltemlezenenditmaakthetookgemakkelijkeromeenantwoordtekunnengevenopjevraag. :))

Groetjes, nero.

ps:@Dave: ik denk dat het forum geen 200-letterwoorden aankan zonder tilt te slaan:)))

Link naar reactie

@de nieuwelingen (allogio, Wutsie75, Pieter1, SergioVeloce):

In my humble opinion: je hebt hier op het forum toegang tot een ongelovelijke hoeveelheid informatie. Diegenen die de meest interessante informatie bezitten zijn voornamelijk volwassenen met full time banen die al jaren met vespa's bezig zijn - hier om informatie vragen is niet hetzelfde als op de MSN aan een vriendje vragen wat ie aan het doen is; hier verspil je andermans tijd en welwillendheid niet. (Dit gaat nog steeds over het vragen naar informatie, niet over de ouwehoer posts).

Als je een post maakt die uitstraalt dat er weinig moeite of gedachte in is gaan zitten, maak je dat het langer duurt om die post te begrijpen (al helemaal als je MSN of SMS taal gaat gebruiken) en roep je de vraag op; is het de moeite. De kans is groot dat diegenen die je probeert te bereiken na de eerste zin al (geërgerd) afgehaakt zijn. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Dit is niet de eerste keer dat Allogio een opmerking gekregen heeft over de onleesbaarheid van zijn post. Voor veel van de mensen die hier al jaren lid zijn is dit niet de eerste persoon die onmogelijk schrijft en daar een opmerking over gekregen heeft. Diegenen die daar opmerkingen over krijgen zijn de uitzonderlijke gevallen; het is niet nodig of wenselijk dat het hele forum 100% correct schrijft - het is zeer zeker wenselijk dat uit je post blijkt dat je je eigen vraag en het forum serieus neemt.

Het is niet te veel gevraagd je post 2 keer te lezen voor je op 'Opslaan' drukt, als je onzeker bent over je spelling kun je handige plugins downloaden die me je meedenken terwijl je typt.

Jullie zouden er goed aan doen zowel de regels van het forum en de netiquette eens door te nemen; er staan goeie tips tussen. Julie zijn pas kort lid - probeer niet nu al je stempel te drukken over hoe het hier werkt.

@pieter1; wat heb ik jou misdaan dat je gelijk scheldwoorden moet gaan gebruiken? Zou je zo ook tegen mij (of iemand ander op het forum) praten als je recht tegenover me stond? Daarnaast: elke vorm van 'ja maar jij...' zegt meer over jou dan over mij.

Link naar reactie

ik snap u eigenlijk echt niet. wat heb ik nu verkeerd geschreven? omdat ik da ipv dat schrijf ? je hebt gelijk met het feit dat het niet fijn is als iemand constant fouten schrijft. maar zover ik weet heb ik ook GEEN afkortingen gebruikt. ik heb punten gebruikt. ik wil niet onbeleefd overkomen want dit is echt niet zo bedoeld. ik erger me er gewoon aan dat iedereen op de kleine fouten gaat letten. als iemand van vespas houdt en hier op het vespaforum komt om te helpen of zelf hulp te zoeken dan lees je aandachtig wat de vraag is en niet snel snel want dan kun je inderdaad niet alles begrijpen. en zeker niet als het een langere tekst is. ik kom ook inderdaad om van de 'grote' te leren. en ik lees mijn tekst ook 2 keer. want zoals jij zegt wilt het zeggen dat als je hier op het forum iets minder duidelijk schrijft daarom dan minder van vespas houdt omdat je er niet alle aandacht aan besteed. ik probeer niet rap rap te zijn met schrijven. maar hoe meer tijd ik uitspaar hoe meer tijd ik met mijn prachtige vespa kan doorbrengen. het feit dat ik een vespa heb gekocht en na 1 maand er al bijna al mijn spaargeld aan heb uitgegeven voor accesoires bewijst men liefde voor vespas. ik poets hem elke dag gelijk een freak. maar iedereen is vrij om zijn mening te uiten en ik respecteer u mening.

Ik hoop dat je deze keer wel aan mijn tekst uitkon ?

Groetjes

Link naar reactie

:)

Eerlijk gezegd mag je naast punten en komma's ook leren "alineas" te gebruiken.

Deze helpen een tekst structureren en maakt het lezen een stuk luchtiger.

Ook hoofdletters aan het begin van een zin is een veel voorkomend fenomeen in de Nederlandse taal.

:) ach joh, trek het je allemaal niet aan. Je hebt gelijk als je zegt dat wanneer iemand echt zijn best wil doen om te helpen, deze ook wel zijn best zal doen om aan je uitleg uit te kunnen.

Geniet van je vespa! Ik wou dat ik vandaag de tijd had om wat te gaan cruisen, helaas... :(

Om terug on topic te komen:

Als je naar een vespa meeting in je buurt gaat, is het geen probleem om met een 50 de ritten mee te doen. Het is eerder een probleem als je een rit ergens veraf wil meedoen dat je probs krijgt. Ik heb me uiteindelijk ook een 125 aangeschaft(die momenteel nog alt ni rijdt wegens tijdgebrek).

Link naar reactie

ja, je hebt gelijk ivm de alineas te gebruiken. maar is dit niet wat overdreven voor 3 regels?

of moet ik tussen elke zin een spatie laten ?

:) Maar maakt niet uit ik zal er gewoon op letten de volgende keren ;) en bedankt voor de comments allemaal ;)

Groetjes

Link naar reactie

@MR 160,

Als je "purist" een scheldwoord vindt, sorry; ik vat het eerder op als een compliment. Helaas ben ik ook met taal bezig.

Nu mij vergelijken met een puber die een sms verstuurd, gaat me iets te ver. Er bestaat zoiets als een profiel om eventjes te checken.

Je commentaar was volledig " off topic", vandaar mijn reactie. En vanwaar die aanvallende toon.

Shrijf gerust "ongelofelijke" i.p.v. "ongelovelijke"

En net-etiquette mag ook gewoon zo. Mocht dit woord bestaan.

Nog steeds vriendelijke groeten Pieter

P.S. "ja maar jij..." komt niet van mij, lees het bericht

maar eens na.

Link naar reactie

@ allemaal: ik heb die reacties van de reacties op de reacties niet allemaal meer gelezen. Ik ga me er echt niet mee bezig houden. Doch iedereen maakt wel eens een foutje of fouten. Het forum is voor iedereen vind ik. Ik heb hier al vééél slechtere dingen gelezen dan de post van Allogio. En, echt waar, soms denk ik ook: "maar man toch, wat staat er hier als topic 'gesmeten'? Ik snap de uitleg van MR160 wel en hoe properder je schrijft, hoe serieuzer je genomen wordt, das (of beter dat is ;-) ) waar, maar goed, je kent de persoon erachter niet. Als ik me eraan stoor, reageer ik niet... Van Allogio vond ik het best verstaanbaar... Ikzelf let op mijn spelling maar kan niet uitsluiten dat er eens een foutje in kan zitten. Dus nu maar snel nog eens nalezen voor ik het post ;-) en terug naar het topic?

Link naar reactie

hallo, ik heb ook een half jaar met mijn vespa 50 meegereden met de vespaclub.

dit ging wel redelijk, aangezien hij een top had van 55km/u, maar toch is het beter hem een beetje harder te laten lopen , zo blijft het aangenaam voor iedereen!

@idereen: het forum is ontspanning denk ik wel voor vele van ons... dus ik begrijp zelf ook goed dat die niet gaan letten op de spelling...

grtzz

Link naar reactie

Zo afkorten enz, ... zo heel erg is dat allemaal niet., als we het maar kunnen begrijpen wat u bedoelt. Voor mijn part is het ok , als iedereen het kan lezen heb je meer kans op reply's natuurlijk.

Voor mij is een forum ontspanning , idd en ik begrijp anderzijds wel ook eens de frustratie en soms tik je en heb je naderhand een beetje spijt van de reply. T'is zo gemakkelijk achter het schem alleen . Soms heb ik ook zin om daar op te reageren ...

Dus mijn boodschap is bij deze. Denk positief en als we allemaal meer minder de foutjes van anderen zien gaan we er allen beter van worden. Verdraagzamer.

Het is trouwens tof dat een jonge snul als Allogio de microbe heel vroeg heeft en wil meegenieten van het vespagevoel.

Ivm uw vraag: ik ben zelf net klaar om te proeven van het vespagevoel, ik hoop ook dat de snelheden niet al te hoog zijn . Anders is het racen ipv toeren. 40-60 vind ik persoonlijk snel genoeg om te kunnen genieten.

Link naar reactie

Nog even een bericht van een Nederlands sprekende noorderbuur :-)

Aangezien ik ook al een beetje bij de oudjes begin te horen, heb ik mijzelf in een regressieve bui een Vespa 50 aangeschaft. Blijft een leuk ding...kek dingske!

Aanstaande donderdag, Hemelvaartsdag, is er dus kans om met je eigen 50cc of groter een 'rustige' tocht te rijden met Vespa Club Kempen.

Verzamelen vanaf 11:00 op de markt in Geel (clubhuis cafe 'Het Podium')...vertrek 12 uur

Rit is 2 x 30 km. met als stopplaats het binnenscheepvaart schip 'Dorian Gray' in Herentals. Beoogde snelheid 40-50 km/u.

http://www.vespaclubkempen.be/Kalender.aspx

@Ticce:

Een '@' betekent letterlijk 'at' (Engels) dus 'aan'

Daarmee is het bericht dus direct / persoonlijk bedoeld.

Daarnaast heb je ook 'emoticons' oftewel 'smiley's :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...