rbonnarens Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 Hallo, ik kocht een tijdje geleden een vespa bij iemand in Oostende. Die verkoper zei tegen mij dat het een PX 125 is maar nu kijk ik op de papieren (nadat ik heel de moter heb laten vermaken die is nu bijna gloednieuw op enkele stukken na) en het blijkt een Vespa P200E te zijn. Is dat een speciaal model ofzo? De man in kwestie had ook zijn ischrijvingsformulier meegegeven en daar stond een cilenderinhoud van 125 cc op... Hopelijk weten jullie antwoord op mijn vraag... alvast bedankt voor het lezern en vele groeten Roderick Bonnarens Link naar reactie
fajes Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 dan bent u bedrogen... een 200cc is geen 125cc hé. Link naar reactie
rbonnarens Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2009 O ja het bouwjaar is 1981... Link naar reactie
fajes Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 ja, in 1981 hebben ze zowel 125cc's als 200cc's gebouwd hé... wat is de chassisnr? Link naar reactie
rbonnarens Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2009 dan bent u bedrogen... een 200cc is geen 125cc hé. Ja oke, dat hadk min of meer door... maar hoeveel cc zit er daar normaal dan op? Want hij heeft er zelf mee rondgereden als 125 cc inhoud want dit staat op het inschrijvingsbewijs! Link naar reactie
fajes Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 allez, ik zal het nog eens zeggen: P200e= 200cc... Link naar reactie
nero Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 Vergelijk de chasisnrs op de motor met die op de papieren, normaal moeten deze de zelfde beginletters hebben, anders heeft de vorige eigenaar? er een zwaardere motor onder gestoken of de verkeerde papieren meegegeven. Groetjes, nero. Link naar reactie
Gette Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 maar niet getreurd, als er op je inschrijvingsbewijs 125cc staat... heb je wat vele hier willen, een 200cc waar je met een 125cc rijbewijs mee mag rijden ;-) Link naar reactie
rbonnarens Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2009 maar niet getreurd, als er op je inschrijvingsbewijs 125cc staat...heb je wat vele hier willen, een 200cc waar je met een 125cc rijbewijs mee mag rijden ;-) Ja idd op het inschrijvingsbewijs staat er minder dan 25kw... leuk dus Link naar reactie
Gette Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 maar niet getreurd, als er op je inschrijvingsbewijs 125cc staat...heb je wat vele hier willen, een 200cc waar je met een 125cc rijbewijs mee mag rijden ;-) Ja idd op het inschrijvingsbewijs staat er minder dan 25kw... leuk dus euhm, een 200cc is ook nog onder de 25kw hoor... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 Ik zou naast je framenummer ook je motornummer eens controleren, want als je een 200cc reviseert, of laat reviseren, dan lijkt mij dat iemand dat wel opgevallen is :S Link naar reactie
rbonnarens Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2009 Ik zou naast je framenummer ook je motornummer eens controleren, want als je een 200cc reviseert, of laat reviseren, dan lijkt mij dat iemand dat wel opgevallen is :S ter verduidelijking; op mijn papieren staat er (het is trouwens een duplicaatje ) Gerne/Aard: moto scooter Classe/Klasse (niets ingevuld) MerQue/Merk PIAGGIO Type/Type P 200 E No De Cadre/ Framenummer VSX1T en dan de 6 cijferkes Hetzelfde vind ik op mijn typeplaatje... Alleen bij P kan je de rest moeilijker lezen... (met zen voor of nadelen vandien ) MAAR op inschrijvingsformulier van de vorige eigenaar staat er dat de cilenderinhoud maar 124 CC is... Uiteraard is het kentekennummer helemaal hetzelfde als de papieren die ik heb anders kocht ik die niet... Link naar reactie
rbonnarens Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2009 maar niet getreurd, als er op je inschrijvingsbewijs 125cc staat...heb je wat vele hier willen, een 200cc waar je met een 125cc rijbewijs mee mag rijden ;-) Ja idd op het inschrijvingsbewijs staat er minder dan 25kw... leuk dus euhm, een 200cc is ook nog onder de 25kw hoor... AHA dan mag je ermee rijden met je autrijbewijs toch?! Link naar reactie
Gette Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 autorijbewijs= max125cc EN <11Kw Link naar reactie
rbonnarens Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2009 autorijbewijs= max125cc EN <11Kw Oei... Das minder! De vorige eigenaar reed hier mee zonder motorijbewijs (aan te zien op in het inschrijvingsformulier!) Is er daar wel vraag naar voor die Vespa's want had hem te koop gezet als 125cc erke omdat het zo stond op het inschrijvingsformulier... Link naar reactie
Gette Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 als er 125c cop het inschrijvingsbewijs staat, zou er normaal geien ook moeten opstaan 6kw... Link naar reactie
rbonnarens Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2009 als er 125c cop het inschrijvingsbewijs staat, zou er normaal geien ook moeten opstaan 6kw... Wel er staat geen kw bij... Maar wel dat de cilenderinhoud 124 cc is (dus mag ik er toch mee rondrijden dan zonder motorijbewijs...) groeten Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 Ik zou naast je framenummer ook je motornummer eens controleren, want als je een 200cc reviseert, of laat reviseren, dan lijkt mij dat iemand dat wel opgevallen is :S ter verduidelijking; op mijn papieren staat er (het is trouwens een duplicaatje ) Gerne/Aard: moto scooter Classe/Klasse (niets ingevuld) MerQue/Merk PIAGGIO Type/Type P 200 E No De Cadre/ Framenummer VSX1T en dan de 6 cijferkes Hetzelfde vind ik op mijn typeplaatje... Alleen bij P kan je de rest moeilijker lezen... (met zen voor of nadelen vandien ) MAAR op inschrijvingsformulier van de vorige eigenaar staat er dat de cilenderinhoud maar 124 CC is... Uiteraard is het kentekennummer helemaal hetzelfde als de papieren die ik heb anders kocht ik die niet... Heb je het framenummer gecontroleerd? Is niet het typeplaatje hé. Framenummer bevindt zich onder de rechterbil. En als op je gelijkvormigheidsattest 200cc staat en op je inschrijvingsformulier 124cc heb je een probleem denk ik als ze je moeten stoppen. Heb je het chassisnummer nagekeken op scooterhelp? Dan komen normaal alle juiste gegevens tevoorschijn. En als alles klopt, heb je inderdaad een vespa waar menig vespisten jaloers op zullen zijn, een 125cc chassis met 200 blok. Veel succes met het speurwerk. Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 Ik zou naast je framenummer ook je motornummer eens controleren, want als je een 200cc reviseert, of laat reviseren, dan lijkt mij dat iemand dat wel opgevallen is :S ter verduidelijking; Hetzelfde vind ik op mijn typeplaatje... Alleen bij P kan je de rest moeilijker lezen... (met zen voor of nadelen vandien ) MAAR op inschrijvingsformulier van de vorige eigenaar staat er dat de cilenderinhoud maar 124 CC is... Uiteraard is het kentekennummer helemaal hetzelfde als de papieren die ik heb anders kocht ik die niet... Ik bedoel dus niet op de papieren, noch op het typeplaatje, maar op het frame achter de motorbil, en op het blok op de motorsteun; de door Piaggio ingeslagen nummers. Hier een verduidelijking waar je die vind: http://scooterhelp.com/serial/vespa.serial.locator.html Die nummers zeggen wat voor blok onder wat voor frame je hebt. Link naar reactie
fajes Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 maar als er op het gelijkvomigheidsattest 200cc staat dan ben je volledig NIET in orde. Link naar reactie
rbonnarens Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2009 op het gelijkvormigheidsattest staat P200E vsx1t 147341 moter staat VNX1M x209213x en het kader heb ik nu afgewreven en dat nummer klopt idd niet er staat 730 x07949x En op het inschrijvingsformulier staat dat het een 124cc inhoud is Donny Ketels (van wie ik dit kocht) heeft er zelf mee rondgereden zonder een motorijbewijs... De moter was volledig vastgelopen en ik heb dit laten vermaken, nu is het een 177 ccke geworden een soepje geworden dus... Link naar reactie
mr160 Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 Blok is van een PX125, frame nummer ziet er Spaans (Motovespa) uit? Edit zegt: hmz - niet Motovespa: http://www.scooterclasico.com/chasis.htm - plaatje? Link naar reactie
rbonnarens Geplaatst: 25 januari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2009 oke het is dus een px 125 met 177 racekitjehet frame is van een moto denk ik de billen kunnen er volledig van... En de papieren zijn van een P200E waarvan je hem kan ischrijven als een 125 cc inhoud... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 dit wil dus zeggen dat je een frame van een 200 cc hebt gekocht met een motorblok van een 125cc het chassisnr op gelijkvormigheidsattest, inschrijvingsbewijs en op het frame (niet typeplaatje maar het nr "onder" de bil motorijde) moeten alle 3 dezelfde zijn. er is dus een en ander mee geknoeid Link naar reactie
fajes Geplaatst: 25 januari 2009 Delen Geplaatst: 25 januari 2009 nen 200 met een 125 blok... bummer! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.