Ga naar inhoud
Vespaforum.be

gevolgen na aanhouding


kieken33

Aanbevolen berichten

Nero, zeker geen hard feelings hoor.

Stel je dit voor: je gaat een scooter testen die al 5 jaar stilstaat. Je krijgt hem aan de praat en vraagt een proefrit. Dit mag. Je schroeft je nummerplaat er op en vertrekt. Na 200 m houdt de politie je tegen. Je legt de situatie uit. Je toont je geldig rijbewijs, de geldige papieren van de scooter kunnen bij de eigenaar gecontroleerd worden (die is er bij, want je geeft je scooter nooit uit handen voor een proefrit).

Ik ben er zeker van dat ELKE agent daar begrip voor heeft. Koper/verkoper bevestigen immers dit verhaal.

P.S. Hopelijk is het morgen beter weer, want na mijn ongeval met de auto 'moet' ik elke dag met de PX gaan werken.

P.S. 2: Ik heb één opgevoerde scooter. Dit is geweten door de maatschappij en niet belangrijk: van 1963 en GEEN GVA, dus wettelijk weeral ok.

Gewoonlijk (en gelukkig) zijn die van de politie nog niet de "slechtsten" en gaan ze daar idd geen problemen over maken.

Innige deelneming wat betreft het nu op de baan te moeten met de vespa, dit is geen lachertje, in tegenstelling van wat sommigen ook mogen beweren...:) Groetjes, nero.

Link naar reactie

het gaat em hier inderdaad niet om 'ocharme' kieken of eender wie, het gaat mij om de manier waarop jij reageerde (chris). Die jongen/man heeft net een enorm debiele fout gemaakt en jij duwt hem er nog wat dieper is. Daar heeft hij niks aan en jij toch ook niet? of wel?

Het is inderdaad idioot om daar toch mee op de baan te gaan en hij is misschien niet even verantwoordelijk geweest zoals jij altijd beweert te zijn, maar daarom noemen ze het een fout. Na de sancties die van het gerecht zullen komen, zal deze dezelfde fout nooit meer maken. :)

Mijn reactie was meteen, 'ach nee , weer een dommerik die zich laat vangen', uw reactie was 'al een geluk ben ik geen rechter want dan kreeg je van mij de grootste straf die ik je zou kunnen geven...' Way to support je mede vespa-rijders!

BTW, iedereen die zijn vespa 'opfokt' met de pinasco en Pollini toestanden is ook in fout, tenzij je je vespa bij de DIV opnieuw laat keuren en via piaggio een nieuw gelijkvormigheidsattest aanvraagt(wat ik betwijfel of ze dit wel zullen doen)...

sorry :) niets slecht bedoeld hoor, maar ik loop nogal hoog op met deugden- en plichtsethiek en ik kom graag op voor de verbaal zwakkeren :P lol

Link naar reactie

Mjah wat is dat...das het kind nen naam geven :D Eigenlijk is dat een officiële omschrijving voor ondersteunend personeel in een onderwijsinstelling. En wat ik doe...das nog een betere vraag. Kindjes opvoeden zeker (lees ambeteren)...

BTW: ik discussieer niet graag, zoals zovelen wel doen, over moraliteit en dergelijke, just do what you have to do...

Link naar reactie
Snijden.het mes erin en een vette boete.

En als hij dan later anderen probeert te verwittigen, lachen ze hem uit voor moraalridder.

Wie zegt dat ik lach met de topicstarter? Als je een beetje gezond verstand hebt weet je wel wat ongeveer mag en niet mag, en moet je ook geen schrik hebben om tegen de lamp te lopen. Anders zijn het gekende risico's die je neemt. Maar het hier allemaal het beste weten, en het is komen uitleggen: elke situatie is anders, dus een oordeel kan niet geveld worden! Enja ik lach met al die mensen die het denken beter te weten: zij die zonder zonde zijn werpe de eerste steen... (Shit zeg kzen fel bezig)

Link naar reactie

@chris, eventjes off topic. Ik wil eens zien als de politie u stopt en je documenten vraagt en kontroleert op chassisnummer. Verzekering mag dan wel in orde zijn, maar uw chassisnummer klopt wel niet met de nummerplaat vermeld op uw inschrijvingsbewijs. Ben er zeker van dat ze uw voertuig takelen want deze mag de weg niet op omdat ze niet ingeschreven is.(tenzij je een kopie hebt voor de aanvraag van inschrijving voor dat voertuig) En zolang er niets gebeurd is alles ok.

Vraag ook eens aan uw makelaar welke boete erop staat om te rijden zonder inschrijving.

http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Voe ... chrijving/

Link naar reactie

@ Vespadiverso: Ik ga nog één keer reageren: als er een nummerplaat is, is er een inschrijving. Als je de situatie van een proefrit uitlegt zal elke agent dit begrijpen. We leven niet meer in het Spanje van Franco. En gelukkig plukken ze af en toe de hardleerse chauffeurs die geregeld zonder enige documenten de baan opgaan er uit. DAAR gaat het hier over.

Wie drinkt en rijdt weet gewoon dat hij een risico loopt. Achteraf op een forum je nood klagen dat je gepakt wordt kan natuurlijk altijd. En op het alcoholforum krijg je misschien begrip.

Link naar reactie
Snijden.het mes erin en een vette boete.

En als hij dan later anderen probeert te verwittigen, lachen ze hem uit voor moraalridder.

Wie zegt dat ik lach met de topicstarter? Als je een beetje gezond verstand hebt weet je wel wat ongeveer mag en niet mag, en moet je ook geen schrik hebben om tegen de lamp te lopen. Anders zijn het gekende risico's die je neemt. Maar het hier allemaal het beste weten, en het is komen uitleggen: elke situatie is anders, dus een oordeel kan niet geveld worden! Enja ik lach met al die mensen die het denken beter te weten: zij die zonder zonde zijn werpe de eerste steen... (Shit zeg kzen fel bezig)

:D very nice

Link naar reactie

Weet iemand wat het kost om zonder rijbewijs te rijden. Ik heb mijn rijbewijs in februari 2 jaar, maar nu en dan doe ik nu al een toertje in de binnenbaantjes. Ik heb wel een jaar met een leervergunning gereden, dus in principe heb ik al bijna 3 jaar rijervaring.

Ik weet dat ik niet verzekerd ben, aangezien ik geen rijbewijs heb. Ik vermijd ook dorpskernen en dergelijke, om zeker geen alcoholcontroles of routine-controles tegen te komen. Ik rij ook zeer rustig om ongevallen te vermijden en om geen aandacht te trekken.

Als ik tegengehouden wordt, ben ik van plan om te zeggen dat mijn paspoort/rijbewijs thuisliggen en mijn 7-jaar-oudere broers naam te geven. Hij lijkt totaal niet op mij, maar ik denk dat ze dat misschien wel vergeten zijn tegen de volgende dag, als mijn broer zijn rijbewijs en paspoort dan moet tonen. Waarschijnlijk zijn het ook andere agenten op het bureau, dus niet echt een probleem?

Link naar reactie

wie zijn gat verbrandt ... zit daarna gewoonlijk ni zo gemakkelijk meer op een vespazadel !!!

is het nu zo moeilijk om je te houden aan bepaalde regels die de maatschappij (en niet de verzekeringsmaatschappij) ons oplegt

bezin dus eer je begint en kom daarna ni klagen indien er iets is foutgelopen !

grts frutsab

Link naar reactie
Weet iemand wat het kost om zonder rijbewijs te rijden. Ik heb mijn rijbewijs in februari 2 jaar, maar nu en dan doe ik nu al een toertje in de binnenbaantjes. Ik heb wel een jaar met een leervergunning gereden, dus in principe heb ik al bijna 3 jaar rijervaring.

Ik weet dat ik niet verzekerd ben, aangezien ik geen rijbewijs heb. Ik vermijd ook dorpskernen en dergelijke, om zeker geen alcoholcontroles of routine-controles tegen te komen. Ik rij ook zeer rustig om ongevallen te vermijden en om geen aandacht te trekken.

Als ik tegengehouden wordt, ben ik van plan om te zeggen dat mijn paspoort/rijbewijs thuisliggen en mijn 7-jaar-oudere broers naam te geven. Hij lijkt totaal niet op mij, maar ik denk dat ze dat misschien wel vergeten zijn tegen de volgende dag, als mijn broer zijn rijbewijs en paspoort dan moet tonen. Waarschijnlijk zijn het ook andere agenten op het bureau, dus niet echt een probleem?

Wow... en dan weten dat je met 1 klikje naar je profiel je naam en woonplaats kan achterhalen, en zelfs je scooter kan zien.

Ik ga het in het dialect zeggen, kwestie van de uitspraak wat krachtiger te maken: "Jakke, gaa zet gen groewet licht zelle."

Link naar reactie
Sorry met alle respekt maar je moet een kieken zijn om zoiets te doen. Heb geen compasie voor zulke mensen. Is gelijk die man die mijne vespa toen gekocht heeft over een paar maanden geleden en terug naar roosdaal op de autostrade zonder nummerplaat en verzekering. En hij is toen ook tegen de lamp gelopen en het heeft hem 2000€ boete gekost. En hij had toen ook geen motohelm maar een fietshelm. De mensen die zoiets doen zoeken gewoon zelf voor de problemen. Ik hoop dat het gerecht zware sanctie zal geven want zoiets kan gewoon niet door de beugel. En ben met de mening van Chris.

Pipo's. Geef dat mens wat krediet ipv conclusies te trekken zonder het hele verhaal te kennen.

Link naar reactie
jah geen zo goe nieuws khad onderandere een PX125 met italiaanse papieren,maar door verhuis papieren kwijtgespeelt DUS GEEN belgische papieren en geen verzekering en nen dwaze stoot: ik had nog geen moto-rijbewijs,nu is de PX in beslag genomen,indien ik binnen bepaalde tijd de papieren en de verzekering in orde krijg kan mijn PX opgehaald worden door iemand met een rijbewijs,

dus ik heb er alle hoop in dat mijn PX terug in route geraakt, maar de vraag is nu moest iemand weten welke gerechtelijke gevolgen daar aan vast hangen,aan het rijden zonder rijbewijs/papieren en verzekering???????????????????????????????????????????

yoo

@kieken33 : je had "onderandere" een px125 met italiaanse papieren ... - had je dan "onderandere" nog andere vespa's of scooters of brommers of moto's ? - hoe oud ben je eigenlijk ?

grts frutsab

Link naar reactie
Sorry met alle respekt maar je moet een kieken zijn om zoiets te doen. Heb geen compasie voor zulke mensen. Is gelijk die man die mijne vespa toen gekocht heeft over een paar maanden geleden en terug naar roosdaal op de autostrade zonder nummerplaat en verzekering. En hij is toen ook tegen de lamp gelopen en het heeft hem 2000€ boete gekost. En hij had toen ook geen motohelm maar een fietshelm. De mensen die zoiets doen zoeken gewoon zelf voor de problemen. Ik hoop dat het gerecht zware sanctie zal geven want zoiets kan gewoon niet door de beugel. En ben met de mening van Chris.

Pipo's. Geef dat mens wat krediet ipv conclusies te trekken zonder het hele verhaal te kennen.

"Hij heeft een ongelukkige jeugd gehad"

"Zijn vader dronk. Zijn moeder at."

(dankukamagurka)

Komaan zeg, zonder rijbewijs en papieren de baan opgaan is gewoon dom.

Maar ge zijt jong en uw ongeduld is groot, uw verstand in uw broek, en ge vindt "dat alles moet kunne - NOT"

Real life is NOT Jim TV...

Een raadseltje:

Adam en Eva liggen levenloos op de grond vlak onder een raam dat 5 meter boven hen ligt. Rond hen liggen glasscherven en een plas water. Wat kan er gebeurd zijn?

Link naar reactie

rijden zonder rijbewijs en verzekring is DOM.

Ik heb ooit met mijn PK50 (lang lang geleden) een aanrijding gehad met een andere bromfiets die niet verzekerd bleek te zijn. Ik heb mijn toenmalige verzekeringsagent zelden zo smalend zien lachen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...