Ga naar inhoud
Vespaforum.be

update restauratie vna


pieter vd

Aanbevolen berichten

na weer een hele poos staat eindelijk de kleur er op. plamuur heb ik zelf volledig gedaan en ook de spuitplamuur. het is zeker niet perfect geplamuurd, maar ik heb het dan toch wel zelf gedaan. daarna heb ik hem naar de spuiter gebracht en die heeft er ferrari ciber green op gezet.

spuitplamuur en aan de onderkant en binnenkanten van de spatborden heb ik zo dat spul gespoten dat ze op de dorpels van auto's ook spuiten.

vespaspuitplamuurqg2.jpg

dan nog wat foto's met de kleur.

vespakleur3zj6.jpg

vespakleur2iv7.jpg

nu ben ik aan het wachten op wat onderdelen zodat ik terug kan beginnen opbouwen en ook het motorke moet nog in orde gebracht worden.

groeten pieter

Link naar reactie

bedankt voor de positieve reacties.

de kleur vind ik ook wel geslaagd. het was spannend tot ik hem zag.

zo de (laatste) bestellingen zijn onderweg en zullen vrijdag of maandag aankomen. dus dan kan ik hem verder gaan opbouwen.

verder had ik een motorke klaar liggen (die px80 met polini en dergelijke) maar dat zal toch niet goed komen met die overbrengingen enzo. ik heb nu een lml 150 motor op het oog met niet al te veel kilometers voor een redelijke prijs, dus die zal ik waarschijnlijk kopen om er onder te monteren.

weet er iemand of die motors met mengsmering enzo zijn en moet je dat gewoon eraf gooien dan?

hier nog een fototje van vooraf:

1183.jpg

Link naar reactie

Hallo, je kan de mengsmering perfect elimineren. Je moet wel links en rechts een ietsje aanpassen, maar zeker niets onoverkomelijk. Een andere haak aan de gasschuif heb je zeker nodig, ook een plug om het gat in je carter te dichten is een noodzaak. Denk dat je best ook andere sproeiers steekt, een ietsje groter... . iemand nog suggesties? Jeanke Sprint.

Link naar reactie
Hallo, je kan de mengsmering perfect elimineren. Je moet wel links en rechts een ietsje aanpassen, maar zeker niets onoverkomelijk. Een andere haak aan de gasschuif heb je zeker nodig, ook een plug om het gat in je carter te dichten is een noodzaak. Denk dat je best ook andere sproeiers steekt, een ietsje groter... . iemand nog suggesties? Jeanke Sprint.

van het omzetten naar 8" heb ik ondertussen voldoende info, maar dat gat en dat haakje had ik nog niet gehoord. dat gat is dan van de mengsmering die weg valt?

kan je deze dan niet gewoon loskoppelen en er wel op laten zitten?

zo een ander haakje en plug kan je die gewoon ergens kopen of zelf maken?

groeten pieter

Link naar reactie

ah ok :-)

dus dat is al een probleem minder.

nu dus enkel de ombouw.

ik heb gehoord dat dit vrij simpel zelf te doen is, maar heeft iemand een stap voor stap uitleg voor mij ofzo?

wat ik nu "weet":

stofplaat van 8" steken (kan je die ergens krijgen?) of 10" afslijpen tot 8"

remblokjes van een super steken (moet hiervoor nog een aanpassing gebeuren?)

8" trommel erop

en dan het tandwiel van de koppeling vervangen door een 22 tands.

is dit alle of is het niet zo simpel?

groeten

Link naar reactie
  • 2 weken later...

goed, ik had een goede tip gekregen van iemand da ze ergens klaargemaakte lml blokjes verkochten en ben dus uiteindelijk bij legendsbike uitgkomen. die had nog een lml blok liggen klaargemaakt voor 8" en heb dit dus besteld. ik ga het volgende week halen.

verder moet ik nog de kabelboom maken. dan de vork erin, motor eronder, alles aansluiten en rijden maar.

ik hoop dat ik nog ergens tijd heb, want de examens komen weer dichterbij hé.

ik had nog een vraagje: als ik een schakelaartje wil plaatsen zodat ik hij niet meer gestart kan worden (ik dacht in men handschoenenbakje) ,tussen welke kabel moet ik die dat plaatsen?

groeten pieter

Link naar reactie

onder tussen heb ik men nieuwe lml motor aangeschaft. deze is klaar voor 8" enkel nog het tandwiel op de koppeling vervangen en een uitlaat vinden. dan zal ik ook de sproeiertjes en luchtfilter moeten aanpassen.

heeft er toevallig iemand een uitlaat liggen? ik dacht aan een polini, simonini ofwel een gewoon potje. liefst een van de eerste 2. sito+ zou te weinig grondspeling geven met 8".

en ook een tandwieltje van de koppeling? ik dacht 22 tanden.

groeten

Link naar reactie

Prachtig resultaat Pieter.

De kleur valt enorm goed mee vindt ik.

Als ik me niet vergist hoort er wel een ander achterlicht dan wat er voorheen op staat.

Ben zelf ook bezig men Vna 2t te restaureren.

Er moet eerst nog wat plaatwerk in orde gebracht worden.

Zelf heb ik ook een LML 150 cc blokje gekocht voor 8" velgjes.

We komen elkaar ongetwijfeld wel eens tegen op een rondrit.

Ik heb een uitlaat uit gepolierd inox met 2 pijpjes.(ben de naam kwijt)

Het klink in ieder geval mooi en het oogt zéér zéér mooi. (vooral op die van U denk ik)

Ik wens alvast nog veel sucses met de restauratie en veel beziens.

Ge zijt in ieder geval goe bezig.

Mvg Vital

Link naar reactie
Prachtig resultaat Pieter.

De kleur valt enorm goed mee vindt ik.

Als ik me niet vergist hoort er wel een ander achterlicht dan wat er voorheen op staat.

Ben zelf ook bezig men Vna 2t te restaureren.

Er moet eerst nog wat plaatwerk in orde gebracht worden.

Zelf heb ik ook een LML 150 cc blokje gekocht voor 8" velgjes.

We komen elkaar ongetwijfeld wel eens tegen op een rondrit.

Ik heb een uitlaat uit gepolierd inox met 2 pijpjes.(ben de naam kwijt)

Het klink in ieder geval mooi en het oogt zéér zéér mooi. (vooral op die van U denk ik)

Ik wens alvast nog veel sucses met de restauratie en veel beziens.

Ge zijt in ieder geval goe bezig.

Mvg Vital

zou dat een abarth (replica) kunnen zijn?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...