pieter vd Geplaatst: 19 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2008 na de ombouw van de lml motor naar 8" kan je best je tandwiel op de koppeling vervangen. anders zal je motor te snel in hoge toeren gaan. de beenschildrand was wel even prutsen, maar alles erop gekregen zonder beschadeging. de tank moet ik nog behandelen. ik heb hievoor op aanraden van de mannen van scootercenter langs een chemisch bedrijf geweest daar in de buurt en zij hebben me een product gegeven. ik moet het nog wel doen. nu moet ik me weer even bezig houden met men studies. na men examens, dit is begin februarie, dan ga ik een weekje verder werken en dan hoop ik dat ik men eerste ritjes kan gaan maken. groeten Link naar reactie
warriewaroe Geplaatst: 19 december 2008 Delen Geplaatst: 19 december 2008 welk product heb je voor je tank? is het voor de binnenkant? Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 19 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2008 ik weet niet juist hoe het noemt. ik zal wel eens nakijke als je wil, maar men vespa staat niet bij mij thuis. dus ik kan het nu niet meteen doen. dit is voor de binnenkant. Link naar reactie
vital Geplaatst: 19 december 2008 Delen Geplaatst: 19 december 2008 ik weet niet juist hoe het noemt. ik zal wel eens nakijke als je wil, maar men vespa staat niet bij mij thuis. dus ik kan het nu niet meteen doen.dit is voor de binnenkant. He Pieter hier op onze site laat ik alvast hoe ik het het gedaan.(epoxie behandeling) http://ourvespa.blogspot.com/2008_11_01_archive.html Ik heb een LML 150cc voor 8" gekocht en hier zou niets moeten worden aangepast. Dit zou op het fabriek al gebeurt zijn.(dit hebben de kenners me toch verteld) Is de lijst op het beenschild van inox? Mvg Vital Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 19 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2008 mijn lml is in de fabriek ook omgebouwd. het zou dus handig zijn als ik dat niet meer moet doen. ik zal eerst een zo proberen dan. Link naar reactie
vital Geplaatst: 19 december 2008 Delen Geplaatst: 19 december 2008 mijn lml is in de fabriek ook omgebouwd. het zou dus handig zijn als ik dat niet meer moet doen.ik zal eerst een zo proberen dan. Prima laat me maar iets weten dan als je wilt. Weet je al ies meer van je beenschildlijst? inox of... ? Vital Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 19 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2008 volgens mij is het geen inox. het was een vrij goedkope, maar wel stevige. Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 11 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 11 februari 2009 Twee weken geleden nog eens goed doorgewerkt en hij is eigenlijk af op de vloerrailtjes na. ik heb nog wel een probleem met de ontsteking dus heb hem jammer genoeg nog niet kunnen testen. ik wil er echt graag op gaan rijden dus hopelijk is dat probleem snel opgelost. ik heb trouwens gemerkt dat ik een 150cc heb gekocht ipv een 125cc (dit is echter wel met gemengde gevoelens, maarja) :-) ik heb nog wat foto's van tijdens de opbouw. foto's zoals hij nu staat ben ik vergeten te nemen. dat zal ik morgen nog eens doen. kleur vind ik in ieder geval zeer goed geslaagd. groeten Link naar reactie
stanman Geplaatst: 12 februari 2009 Delen Geplaatst: 12 februari 2009 Knap heel knap Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 12 februari 2009 Delen Geplaatst: 12 februari 2009 1 woord ... subliem proficiat grts frutsab Link naar reactie
vital Geplaatst: 12 februari 2009 Delen Geplaatst: 12 februari 2009 een 150cc heb gekocht ipv een 125cc (dit is echter wel met gemengde gevoelens, maarja) :-)groeten Waarom gemengde gevoelens Pieter? Pieter zou het kunnen zijn dat op een vna eigelijk een ander achterlicht op hoort? Anders staat er op de mijne mischien een verkeerd.(ik heb wel een vna2t en Pieter een vna1t) Mvg Vital Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 12 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 12 februari 2009 nee klopt, dit is een ander achterlicht. gemengde gevoelens omdat ik eigenlijk wel in orde wil zijn, maar langs de andere kant geeft dit wel een beter rijvermogen. groeten Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 14 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2009 vandaag langs de verzekering geweest en gaan rijden voor de eerste keer!!! gewoon weg ZALIG!!! hij rijd zeer goed en vlot, ben zeer blij dat ik voor de lml motor heb gekozen. nu nog de voetrails plaatsen en ik moet nog ergens een voorlichtlampje zien te vinden. kan je die vinden in bij een autodaeler ofzo? Link naar reactie
Didier Wesp Geplaatst: 14 februari 2009 Delen Geplaatst: 14 februari 2009 zeer mooi grtzz Link naar reactie
Joene Geplaatst: 14 februari 2009 Delen Geplaatst: 14 februari 2009 wauw, veel plezier ermee Link naar reactie
nero Geplaatst: 14 februari 2009 Delen Geplaatst: 14 februari 2009 Mooi ding! Ik heb wel een vraagje: met welke bouten heb je de wielen vastgezet? Die white- walls zien er wel mooi uit, maar bij nat weer zou ik toch oppassen in de bochten. Groetjes, nero. Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 14 februari 2009 Delen Geplaatst: 14 februari 2009 Allij proficiat Moest ik binnenkort nog is in de buurt passeren, mag je achter mij komen rijden En wat Nero zegt over die whitewalls: ik kan het alleen maar beamen... Link naar reactie
vital Geplaatst: 15 februari 2009 Delen Geplaatst: 15 februari 2009 Ziet er echt prachtig uit. Ik hoor je graag zeggen dat je tevreden bent over de motor. (ben ik ook gerust) Die vraag van die bouten intereseerd me ook wel. Véél plezier en bekijks met je vespa Mvg Vital Link naar reactie
kristofd Geplaatst: 15 februari 2009 Delen Geplaatst: 15 februari 2009 erg mooi, veel plezier ermee Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 15 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2009 dit zijn gewone inox moeren met zo een plastiek ringetje in voor het trillen. is hier iets fout mee? groeten Link naar reactie
Sphinx Geplaatst: 15 februari 2009 Delen Geplaatst: 15 februari 2009 Ik denk dat nero bedoelt dat je die met van die grootte moeren moet vastzetten zoals hier: Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 februari 2009 Delen Geplaatst: 15 februari 2009 Klopt, anders kan het zijn dat je speling krijgt omdat de gaten groter zijn dan de schroefdraad die er door komt, met als gevolg dat die aftrillen! Best de moeren veranderen dus (zijn nog nieuw te verkrijgen). Groetjes, nero. Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 15 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2009 waar kan ik deze krijgen? ik heb wel gemerkt, dat de bouten van achter groter zijn dan die vanvoor. is dit normaal of heeft dit te maken met de lml motor? ik heb zo een paar van die bouten liggen, ik wist niet juist waar ze goed voor waren. ik denk wel niet dat het smalle deeltje van deze bouten door de gaten gaan van de velgen. of is dit ook niet de bedoeling? groeten Link naar reactie
pieter vd Geplaatst: 15 februari 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 februari 2009 ik denk dat ik deze heb liggen. http://www.sip-scootershop.com/Products ... steel.aspx probleem is dus dat deze maar in 1 maat zijn (denk ik) en dat op de nieuwe lml motor grotere bouten staan. 1 maat groter. of zijn het deze? die heb je in 2 maten. http://www.sip-scootershop.com/Products ... losed.aspx Link naar reactie
nero Geplaatst: 15 februari 2009 Delen Geplaatst: 15 februari 2009 waar kan ik deze krijgen?ik heb wel gemerkt, dat de bouten van achter groter zijn dan die vanvoor. is dit normaal of heeft dit te maken met de lml motor? ik heb zo een paar van die bouten liggen, ik wist niet juist waar ze goed voor waren. ik denk wel niet dat het smalle deeltje van deze bouten door de gaten gaan van de velgen. of is dit ook niet de bedoeling? groeten Het smalle deeltje moet idd in de velg gaan. Het kan zijn dat het spuitwerk belet dat de bouten er in gaan. Even met schuurpapier passeren en dan zou het moeten lukken. Bij een LML-motor weet ik niet welke bouten je moet nemen. Groetjes, nero. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.