Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Op uw bakkes gegaan met uw wesp ?


tjubix

Aanbevolen berichten

mijne eerste vespa, na 3 dagen

even testen hoe hard mijne et 3 ging, om er dan tegen 70 per uur mee op mijne muil mee te gaan op e stuk plastic dat op de weg lag

resultaat, ik had een korte broek aan, open schoenen, en een t-shirt, daarna had ik enkel nog wat stof rond mij hangen, vespa paseerde 4 voortuinen; inclusief ene met een verzameling tuinkabouters en kwam een kleine 200 meter verder tot stilstand rond ne verlichtigspaal. helaas niet meer te maken. zonde van de vespa, maar een bijzonder goeie les inzake kledij op de vespa,qua snelheid is het bij mij wel niet gebeterd, integendeel

groeten

Link naar reactie

vespa bowling met tuinkabouters... lijkt me wel interessant... :)(misschien te doen met een rode 50 cc LX)

Ik ben indertijd met m'n eigen (50 cc) scooter gevallen, maar had een stevige jeans aan. De jeans had niets, maar daaronder lag mijn been wel mooi open.

Ook een mooie les voor wat betreft kledij, maarja ik geef eerlijk toe wanneer ik slechts in de buurt rij dat ik ook wel eens in short durf rijden.

Link naar reactie

Ik had dat ook willen doen, maar ik ging anders te laat zijn op mijn werk en eer ik goed en wel besefte wat er was gebeurd was die kerel al even weggereden. Als de schade erger had geweest was ik er zeker achtergereden. Zijn nummerplaat heb ik jammer genoeg niet kunnen zien. gvd

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hallo Vespisten,

Ik had een paar vraagjes ivm het besturen van een LML 125 2-takt of Vespa PX 125 bij nat wegdek enerzijds en in sterke bochten anderzijds.

Ik ben altijd uiterst voorzichtig, misschien té voorzichtig, om valpartijen en schade te vermijden, maar misschien kan mijn LML meer aan dan ik denk. Ik durf alleen de limieten niet goed af te tasten.

1/ Zijn hier mensen die regelmatig met hun LML bij regenweer rijden? Waar moet je vooral op letten op nat wegdek? Bruusk remmen op witte strepen of zebrapaden is logisch, maar zijn er nog andere zaken? Ik rij met gewone banden, geen regenbanden. Aan welke snelheid kan je een bocht nemen met nat wegdek/regen?

2/ Welke snelheid kan een LML aan tijdens scherpe bochten, op droog wegdek? Alles hangt natuurlijk af van de scherpte van de bocht...

3/ En zijn er bepaalde effectieve truuks om gemakkelijker een sterke bocht te kunnen nemen? Ik probeer altijd mijn bovenlichaam te laten overhellen langs één kant en mijn onderlichaam naar de andere kant en wat gewicht te verdelen via mijn benen, zodat de scooter zich bij manier van spreken "naast" mij bevindt.

thx!

Link naar reactie

wat is dat nu voor een vraag, blijf gewoon (uiterst) voorzichtig (defensief) en als je je grenzen dan toch eens wil verleggen, probeer het dan eerst ergens uit op een circuit of op een of ander privédomein.

quote: Aan welke snelheid kan je een bocht nemen met nat wegdek/regen? => aan de snelheid die voor jou veilig aanvoelt

heel veel hangt uiteraard af van het merk,type en de staat van je banden: het is je enige contact met de weg

vergeet de trucjes, wat voor een ander werkt, is daarom nog geen oplossing voor jou

Link naar reactie
als ge den held wil gaan uithangen, koopt ge u misschien toch beter iets anders dan ne vespa...

Het onderwerp is 'op uw bakkes gaan met de Vespa' en dat gaat idd vlotter met wat op.

Link naar reactie

1 keer bij regen gereden vorige week en tegen een 10-15 km/u de controle over men achterwiel verloren op een zebrapad.

Ik laat hem vanaf nu binnen bij regenweer, geen uitzonderingen meer!

Wat bochten nemen betreft, gewoon op het gevoel afgaan zou ik zeggen..?

Link naar reactie
Ik rijd precies altijd een beetje vlotter met wat pinten binnen, niet overdrijven natuurlijk.

Met de vespa nog niet gevallen, wel drie keer met moto vroeger.

Uw voetje monobike-gewijs uitsteken, af en toe is hij dan wel eens verstuikt maar da kost geen geld.

Ik raad je toch af te drinken. Vorig jaar ben ik weggeveegd door een vrachtwagen op de motor. De smurfen waren voor mij al in het ziekenhuis, ik dacht voor een verklaring of om te zien of alles ok was, nee hoor blazen !!!!

Link naar reactie
1 keer bij regen gereden vorige week en tegen een 10-15 km/u de controle over men achterwiel verloren op een zebrapad.

Ik laat hem vanaf nu binnen bij regenweer, geen uitzonderingen meer!

Ge kunt anders ook gewoon TUSSEN de strepen van het zebrapad rijden... . :)

Link naar reactie

Zoals Tyrian al schrijft, rij nooit op de witte maar er tussen, en verder gooi die rommel van wittewallenbanden er af. Geen kloten waard op nat wegdek, maar wel mooi om te showen.

Maar ja zoals steeds mooi willen zijn kan zeer doen... Zet dus een paar deftige rubbers op je scoot en let op waar en hoe je rijdt.

Link naar reactie
Ik ben ook zeer hard aan t twijfelen om white walls van continental eronder te zetten, maar ik rij nogal veel en in verschillende weersomstandigheden.

Denk dat ik beter voor de Sm 100's ga, wel een stuk minder mooi, maar ja...

Kijk eens aan, nu wordt het pas interessant. Thx

Link naar reactie
Zoals Tyrian al schrijft, rij nooit op de witte maar er tussen, en verder gooi die rommel van wittewallenbanden er af. Geen kloten waard op nat wegdek, maar wel mooi om te showen.

Maar ja zoals steeds mooi willen zijn kan zeer doen... Zet dus een paar deftige rubbers op je scoot en let op waar en hoe je rijdt.

Ah, das nu nekeer een deftige opmerking van ne normale mens se :-) Allez dat denk ik toch :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...