Cult Geplaatst: 1 november 2008 Delen Geplaatst: 1 november 2008 godverdomme,wie we hier hebben se!!! Link naar reactie
Derrick Geplaatst: 1 november 2008 Delen Geplaatst: 1 november 2008 Back from the grave!! Ik moet zeggen dat ik jullie snibbige opmerkingen wel gemist heb. Link naar reactie
weorchi Geplaatst: 1 november 2008 Delen Geplaatst: 1 november 2008 Back from the grave!! Lap ! da krijgt ge mè al die haloween-toestanden tegenwoordig. ;-) Link naar reactie
Cult Geplaatst: 1 november 2008 Delen Geplaatst: 1 november 2008 daarom doe ik daar niet aan mee Link naar reactie
Joene Geplaatst: 1 november 2008 Delen Geplaatst: 1 november 2008 Back from the grave!!Ik moet zeggen dat ik jullie snibbige opmerkingen wel gemist heb. welkom terug, ik heb je commentaar hier af en toe wel gemist ;o) Link naar reactie
Derrick Geplaatst: 2 november 2008 Delen Geplaatst: 2 november 2008 Thanks man! feels good to be back! Link naar reactie
looneycooney Geplaatst: 2 november 2008 Delen Geplaatst: 2 november 2008 awel mijne vespa is op zijne 2de dag omgevallen , uit mijn handen gesprongen..ik had het nog niet door dat die poot niet goed stond en vlam daar ging ie..paar kretsjes maar gelukkig niets ergs. Een half jaartje later..een geklapte autoband blijven steken in het achterwiel..na heel wat gestuntel , getrek en gesleur kreeg ik hem nipt aan de kant vd weg , ik kon hem toen nimmer houden en hem is 'zacht' geland op het gras met mij nog paar meter verder..weer paar kretsjes en mijn ontkoppelingskabel gesprongen. Daarna een tijdje niets , tot onlangs... Het was de eerste regen na de zomer..ik vetrek aan roodlicht in een draai..dat achterwiel slipte onder me uit , maar met een snelle reflex met de linkervoet terug geduwd , zag er feitelijk heel cool uit vermoed ik , was ne serieuze slip. Maar dus goed kunnen houden en verder gebold alsof er niets aan de hand was..die voetgangers zullen wel gedacht hebben : wat ne show-off driften heb ik wel beetje controle over als het nat is, maar die was totaal onverwacht , allicht met een foute bandenspanning aan het rijden geweest , mits ie al tijdje stil had gestaan. Sinds enkele dagen erna staat hem compleet stil om onderhanden genomen te worden Geen val dus, maar wel wat leuke slippertjes meegemaakt. Alsook de gekende wheelies in de eerste vespa-km's Doch zeg nooit nooit, wat niet is , kan nog komen... Mvg Link naar reactie
pk50xl '86 Pisa>Sicil>Be Geplaatst: 6 april 2009 Delen Geplaatst: 6 april 2009 na 1500km's met de pk50 enkel een aantal slippertjes, allemaal omdat die mobilisten denken dat b-klasse scooters aan 10km/u rijden op het fietspad. Man man ik wil dringend die lml 125 zodat ik op de baan kan, dan kan ik eens op mijn bakkes gaan aan een snelheid van 80km/u! Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 6 april 2009 Delen Geplaatst: 6 april 2009 Maak er dan AUB ne foto van eh... Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 7 april 2009 Delen Geplaatst: 7 april 2009 gij liever dan ik en persoonlijk (maar das dan ECHT persoonlijk) vind ik dat je uit respect voor wat vorige week weeral spijtig genoeg gebeurd is dergelijke uitlatingen beter achterwege laat op het forum je doet maar grts frutsab Link naar reactie
marcdax Geplaatst: 7 april 2009 Delen Geplaatst: 7 april 2009 ik volg je frutsab. Hopen dat je valt of een ongeval hebt ? man toch iets mis met je. Tijdje geleden ook een ongeval gehad , tegen 30 schuin-recht op de voorkant van een wagen(wel niet met een vespa). Dan hetgene wat ik weer weet is dat ik anderhalve meter terug op de grond lag. Wonderbaarlijk niks opgelopen behalve een lichte zeer aan de voet voor een paar uur. Maar voor hetzelfde geld ... ... . Link naar reactie
Noeggie Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 Onze eerste Vespa was een 50cc uit 1991, handgeschakeld. Ik had nog nooit een brommer of scooter gehad, laat staan dus dat ik al met vitessen gereden had. De tweede dag dat ik ermee naar't werk rij, ben ik er al mee onderuit gegaan: ik dacht dat ik in neutraal stond, maar bleek in tweede versnelling te staan. Vespa schiet weg als ik de koppeling loslaat. Ik had twee opties: op de stalen kooi rijden die rond de fietsenstalling staat of er gauw afspringen en op zijn zijkant laten gaan. Ik ben voor optie 2 gegaan en de schade viel nog mee: een klein krasje op het voorspatbord, de valbaren achteraan licht beschadigd, een blauwe knie en een deuk in m'n ego... Link naar reactie
frutsab Geplaatst: 8 april 2009 Delen Geplaatst: 8 april 2009 een deuk in een ego kan de mens sieren en bij sommigen leuk, schattig of lief overkomen - ik begrijp alleen ni hoe je in hemelsnaam kan wensen om op je gezicht te gaan terwijl je met een tweewieler bent ... grts frutsab Link naar reactie
Knapen Geplaatst: 9 april 2009 Delen Geplaatst: 9 april 2009 Nog niet gevallen , heb nu ongeveer al 500 km afgelegd . Heb eigenlijk wel schrik om op mijn bakkes te gaan , niet voor de wesp maar voor mijn eigen. Ik rijd wel enkel bij mooi weer en zelden in de spits maar toch , achter elke bocht schuilt het gevaar ... Ik probeer voorzichtig te rijden , meer kan ik niet doen. Kheb wel mijn vespa al eens tegen de muur laten vallen , per ongeluk . Link naar reactie
Gette Geplaatst: 10 april 2009 Delen Geplaatst: 10 april 2009 toch niet een klein beetje expres? Link naar reactie
Wispa Geplaatst: 10 april 2009 Delen Geplaatst: 10 april 2009 Ik rijd heel voorzichtig en rustig, enkel bij mooi en droog weer, en nog buiten de grote drukte van het dagdagelijkse verkeer, want ik rijd nog maar sinds enkele dagen met mijn Vespa. Voorheen nooit motor, noch scooter gereden (wel auto). Enkele jaren geleden één dag intensief motor-rijles gevolgd van Motoren-en-Toersime. That's it. Alle tips en trucs die ik daar geleerd heb, en alle info en tips die ik nu overal krijg, zuig ik gretig op als een spons, en zet ik om in praktijk. Al doende leert men. Ja, ik heb schrik om te vallen, in de eerste plaats voor mezelf, in de andere eerste plaats voor mijn wesp ;-) Zonder goede beschermkledij ga ik dus sowieso nooit de motor op. De derde dag ben ik gevallen, heel 'onnozel': wij (de wesp en ik) verloren ons evenwicht toen we heel voorzichtig (te traag dus in dit geval...) haaks het voetpad opreden. (Om naar garage te geraken moet dat zo). We lagen in de goot... Geschaafde knieen, blauwe plekken, een klein deukje in mijn ego (overleef ik wel), en de wesp gelukkig beschermd door zijn val-baren. Een lange uitleg om te zeggen: het kan heel snel gebeuren en heel onnozel, maar opstaan en weer zo snel mogelijk het zadel op. That's life :-) Link naar reactie
wedz Geplaatst: 10 april 2009 Delen Geplaatst: 10 april 2009 tramspoorlijnen sucken ook wel vrij hard... Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 10 april 2009 Delen Geplaatst: 10 april 2009 that's life idd, en das net het leuke aan de vespa: als er iets kapot gaat, dan maak je het toch? Bij andere zaken is het vaak de moeite niet om het te make, ma een vespa heeft een 'ziel', der zit een geschiedenis aan... Ben zelf nog niet gevallen met de vespa. nog niet... Ik rij al van m'n 16 met een scooter en met mijn eerste scooter (aprilia area51) ben ik twee keer onderuit gegaan. De eerste keer op ijs, toch nét iets te snel gegaan, de tweede keer had ik hem net laten opvullen en spuiten. Ik pak m'n bocht en net achter de bocht waren straatwerken uitgevoerd waardoor er een strook weg van 20 cm mankeerde, in de plaats lag gewoon los zand. Met een auto rij je er gewoon over maar met een scooter... kwak onderuit 500 € spuitkosten voor niets... Met de vespa hoop ik nooit onderuit te gaan, ma gelukkig ben ik al tweemaal gevallen met mijn vorige scooter want het is naar schijnt zo dat elke 'motorrijder' tot tweemaal valt. Heb ze alletwee gehad ...(klop af op tafel) Link naar reactie
fajes Geplaatst: 10 april 2009 Delen Geplaatst: 10 april 2009 @wedz: toch nog ni onderuit gegaan? Link naar reactie
JJP Geplaatst: 11 april 2009 Delen Geplaatst: 11 april 2009 Ik ben met mijn eerste 50 Special geschept door een figuur dat uit zijn parkeervak schoot en direct een u-turn maakte om te keren. Daar ben ik vol ingereden. Hier en daar wat krassen en het stuur zat gedraaid, was een kwestie van bout los en weer rechtzetten. De auto kwam er minder goed af. Complete wielophanging voor zat los. De auto is volgens mij total los verklaart... Verder de Wesp een keer uit mijn handen laten vallen, zaten gelukkig al krassen op.. Link naar reactie
Knapen Geplaatst: 12 april 2009 Delen Geplaatst: 12 april 2009 Zo was het bij mij ook gebeurd , zo een wesp weegt nog redelijk veel en als em zo naast u staat en em valt dan ... Nu zet ik er mij altijd over ... Link naar reactie
tjubix Geplaatst: 14 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2009 Inderdaad ik ook niet, wie wil er nu tegen 80/u vallen met zijnen brommer? Hoop dan maar dat er geen andere voorwerpen of mensen op de weg aanwezig zijn... Link naar reactie
tjubix Geplaatst: 14 april 2009 Auteur Delen Geplaatst: 14 april 2009 Ik heb er ondertussen 2 valpartijen en een aanrijding ik niet in fout opzitten met mijn LML: -eerste keer gleed ik tegen 30/u uit over een laag ijs achter een bocht over de ganse straatbreedte -tweede keer domweg tegen 20/u achterwiel geslipt over een laagje modder in een donkere steeg Laatste keer werd ik aangereden in Brussel op een rondpunt terwijl ik voorrang had, door een domme sukkel die zijn voorrang nam en doodleuk tegen mij reed schuinachter, aslof hij mij niet eens gezien had. Hij heeft dan nog vluchtmisdrijf gepleegd ook; gelukkig was ik niet gevallen en was er gewoon een klein schrammetje in mijn zijbil. Leuk hé ... Link naar reactie
Joene Geplaatst: 15 april 2009 Delen Geplaatst: 15 april 2009 @tjubix - ik had daan gast e goe tak oep zen boekes gegeve Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.