Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa hype


vettige swa

Aanbevolen berichten

is nu winter...

idd, als je een cabrio (auto) koopt kan je dat in de winter ook t beste doen wnat in de zomer is er meer vraag naar.. => zelfde dus :)

Link naar reactie

langs de andere kant hoor ik hier reeds regelmatig zeggen dat wanneer de vespahype ooit over is er allerlei zaken staan te gebeuren (prijsdaling, overschot wisselstukken,, massaal tweedehandsaanbod, enz)

maar tot zo'n goeie 30 jaar geleden stond harley rijden ook niet cool en werden harleys ook als vrij ongemakkelijk en vooral niet betrouwbaar omschreven

tot ... het plots hip was om met veel kabaal rond te tuffen in de grootsteden, al dan niet gekleed in pseudo-versleten jeans of in peperdure merkkledij

velen voorspelden toen ook dat de harleyhype snel achter de rug zou zijn met alle gevolgen vandien

ondertussen duurt die vespahype toch maar reeds een kleine 30 jaar waarbij je tegenwoordig ook haast geen occassieharley meer vindt tegen een (zeer) schappelijke prijs (en ook de vondsten in schuren ed zijn ondertussen quasi 0)

grts frutsab

Link naar reactie

de vespahype duurt helemaal nog geen 30 jaar. een dikke 10 jaar geleden werden scooters evenzeer als onhip en helemaal niet comfortabel enzovoort bestempeld

Als je toen eens ergens eentje tegenkwam was dit meer uitzondering dan regelmaat, dat is nu zeker anders

Link naar reactie

Ik reed 10 jaar geleden elke dag weer en wind met de GS200 naar het werk en zag GENE ENKELE SCOOTER onderweg. Collega's verklaarde mij knettergek omdat ik mij daar elke dag mee in het verkeer stortte...

Ondertussen zie je elke dag Vespa's rijden in de spitsuren en vragen bijna alle collega's waar ze zo'n oude Vespa kunnen kopen. Ne PX vinden ze al een geweldig retromodel ;o))

Alles went

N

Link naar reactie

Wen er maar aan, iets wat meer dan 3 maanden duurt is al lang geen hype meer, laat staan 10 jaar.

Als de vraag groter is dan het aanbod dan wordt er maar geïmporteerd a volonté.

Dus wil je dat de prijzen stabiliseren?

Juich dan de curry import toe want dat is de enige manier om de vraag naar classics te stoppen.

Pasop, ik geef geen waardeoordeel aan de 'cheap imports'.

Link naar reactie

Inderdaad, om sprake te zijn van een hype (synoniem: een rage) moet iets tijdelijk enorm populair zijn. Een Vespa is niet tijdelijk populair, nog nooit geweest. De Vespa is sinds 1946 al altijd zeer gewild. De eerste 98 's werden tweedehands verhandeld boven hun nieuwprijs, zo ook de eerste 125 's, de eerste fabrieksracers, ... Piaggio heeft zelfs ooit met het Vespa U-model een goedkopere versie trachten te brengen. Het enige resultaat is dat deze nog meer gewild was dan de gewone versies, wegens de zeldzaamheid ervan.

Dus een 'hype' : neen, per definitie van dit woord nog nooit geweest zelfs. Sinds 1946 ononderbroken een sterk product brengen met een zeer sterk business-plan en een goed draaiende marketingdienst. Vespizzatevi !

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...