Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Peter VdS

Leden
  • Items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    none yet
  • Mijn Scooter(s)
    Vespa PX 200
    Vespa GTS Super 125

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Edegem
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Peter VdS's prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well Zeldzaam
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

2

Reputatie

  1. Wie weet hou je de cilinder uit het zadelslot bij een Vespa px (‘99) verwijdert ? ik dacht sleutel erin, kwartje draaien en trekken maar dat lijkt het niet te zijn. zou gelijke cilinders willen steken in zadel, contact en Handschoenbakje…
  2. Hey Andy, Allereerst bedankt voor de feedback. reed zou zeker kunnen, maar voor touring setup zou ik graag bij het originele rotatieinlaat principe +si24 blijven. grtz, Peter
  3. Beetje Off topic misschien maar kan die kameraad van je ook rotatievlak terug op de correcte 0,05mm afwerken? ben op zoek naar iemand die rotatievlak van PX200 Carter kan oplassen en op correcte tolerantie zetten grtz, peter
  4. @Frederik9111 Bedankt voor info! Ik heb een VSX1E/VSE1M, maar wel met een SPACO si24.24 waarin volgende sproeier opstelling steekt : IDL 50/120 MAIN 190/BE4/116 Wellicht dus ooit een carbu (of toch sproeiers) van een Duitser (BRD) opgeplaatst. geen ramp met dat ik er toch ga mee beginnen experimenteren, maar vroeg het me gewoon af
  5. Is er iemand op de hoogte van alle verschillen tss de Europese import (Duitse BRP) versie en de gewone 12PK versie ? Gaat het enkel over de sproeier setup (190/BE4/116 versus 160/BE3/116) of nog andere verschillen aan bv. krukas timing, cilinder of cilinderkop (Compressie), uitlaat ? Grtz, P
  6. Hey Niels, Bedankt voor de reactie, ik zoek het eens op. Enig idee van de prijsorde ? ondertss keek ik een boel YouTube video’s ( + las ik topic op modernvespa) van een kerel uit Wenen “freakmoped”. deze spreekt over 150euro. grtz, Peter
  7. Heeft er hier iemand weet van een goed adresje om beschadigd rotatievlak te laten oplassen en terug op juiste tolerantie (0,05mm) te laten bewerken ?
  8. Inderdaad mogelijkheid Thomas. Maar die zijn ook weer niet gratis hé 😉 als ik dat geld zou uitgeven opteer ik ook precies liever Voorde Malossi Carters, iets duurder maar lijken voordelen te hebben - meer materiaal rond voetpakking - meer materiaal rond krukas (geen oil sucker) - centreerbussen en geen pakking nodig (vloeibaar enkel) - geen bouten en moeren voor montage maar draad in carters Anyhow, voorlopig geen optie indien niet nodig 🙂 moet wel rotatievlak van mijne eigenlijk nog eens inspecteren.. heb wel wat blowback maar draait nog goed in idle
  9. Hey wilby, bedankt voor de reactie. Ik weet dat het kan met blok dicht en het best meevalt om te doen. wat me meer tegenhoudt is het feit dat originele 200 blokjes schaars te vinden zijn en wel wat kosten blijkbaar. Daarom zou ok hem precies liever origineel houden (de Carters bedoel ik dan). grtz, Peter
  10. Een vraagje.. ik zou graag iets meer vermogen - vooral koppel eigenlijk hebben op mijn px200. Aangenaam touren - niet racen als doel. Zie er echter tegen op om de originele Carters uit te vrezen om aan te passen aan cilinder transfer poorten iemand mening en/of ervaring Ivm malossi of pinasco steken zonder dit te doen.. maakt het dan wel echt verschil ? wat ik zie op foto’s is sowieso dat de pinasco cilinder minder grote aanpassing zou kosten (kleinere poorten).. dus daar maakt het dan misschien ook minder bij uit?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...