Jump to content
Vespaforum.be

Roele

Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

About Roele

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    VGL1T
    GS150
    VNB
    VGLA1T
    PX125

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    West-vlaanderen
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Beste, is er iemand die weet waar je de vespa tecnica boeken kan vinden in pdf? Het liefst in het Engels.
  2. Roele

    Handvaten

    Ik gebruik een compressor om de handvaten eraf te halen, ik probeer er tussen te blazen, zo kan je de handvatten eraf schuiven, soms in combinatie met silicone spray. Om ze erop te schuiven gebruik ik haarlak, schijft er gemakkelijk op en plak dan beetje waardoor ze niet ronddraaien bij gas geven.
  3. Deze zit bij BGM dichting set.
  4. De pakking zit juist, mijn motor is volledig gemonteerd en had graag geweten of het lukt zonder motor bij te werken anders zou ik de originele cilinder terug monteren.
  5. Weten jullie of een polini 210 plug en play gemonteerd mag worden op een rally 200 motor? Op de site van scooter center staat, Even on a completely unmachined engine we achieved over 15hp and 20Nm on the rear wheel. The only modification was the assembly of the cylinder, a change of the main nozzle from 118 to 125 as well as the assembly of our BGM BigBox exhaust. Daarom dacht ik dat het carter niet moet aangepast worden maar als ik de dichting op het carter leg verschillen de spoelpoorten veel. Ook bij de handleiding staat er hoeveel er moet weggenomen worden van het carter.
  6. Weet er iemand hoeveel kogels er onderaan de voorvork zitten bij een wideframe Vespa vgl1t? Als ik er 19 monteer is het alsof er nog plaats is voor 1 en als ik er 20 monteer is er 1 die beetje uitsteekt naar stofkap toe.
  7. Roele

    Misa vgla1 kleuren

    De originele kleur van een vgla (largeframe) is meestal een soort blauw, maar de kleurcode zou ik ook graag te weten komen.
  8. Hallo, Ik heb deze week een rally 200 motor gekocht. Nu wil ik deze reviseren maar ik heb gelezen op scooterhelp dat de femsatronic ontsteking niet zo betrouwbaar is. Ik ken niet veel van elektronica daarom dat ik jullie raad vraag of dit zeker een femsatronic is en als ik deze bij revisie beter vervang of laat zitten. Als jullie me aanraden deze te vervangen, zag ik dat er op sip een conversie kit bestaat of bestaan er betere oplossingen. Het is niet de bedoeling de motor te tunen, enkel iets meer power dan de standaard motor voor onder mijn vespa gl. Graag jullie r
  9. Heeft er iemand een lijst of een idee welke beenschild nr's er bij welk type vespa horen. Ik heb hier bv beenschildranden met nr 107, 207, 250, 261 maar weet op welke vespa ze gemonteerd zaten. Ik zou graag originele op mijn vespa vgl1 monteren maar weet ook niet welk nummer deze hebben.
  10. Ik denk ook ontstekingsproblemen, mijn gl150 wilde ook niet meer starten als deze warm had, heb dan nieuwe condensator, vise platines, ontstekingsspoel en externe bobijn vervangen en geen problemen meer, ook mijn vnb had hetzelfde, bij laag toerental als deze warm had viel deze stil en was niet meer te starten, koud starte hij direct, daar de interne bobijn vervangen en het probleem was opgelost.
  11. Ik heb een vespa gekocht van iemand in hasselt, het is een nederlandse vespa die daar uitgeschreven is eind 2015, ik heb een pasje (formaat bankkaart) met daarbij een groen papier. De persoon waaraan ik deze vespa kocht zei met ik hem daarmee ingeschreven zou krijgen. Nu ging ik vorige week naar de douane met dat formulier en pasje en een verkoopscontract van de persoon van hasselt waar ik de vespa aan gekocht heb maar daar vertelden ze me dat ik een verkoopscontract van die Nederlander nodig heb omdat de persoon in hasselt hem niet ingeschreven heeft op zijn naam. Op dat groen formul
  12. Beste, is er iemand die in de omgeving van dilsen stokem woont en die het zou zien zitten om bij Didier wesp een motor te gaan ophalen voor mij en deze mee te brengen naar de workshop?
  13. Ik heb wel de juiste, maar het oude type is achteraan plat en vooraan een boordje en het nieuwe type is een geperst smeerkanaaltje. De lagers zaten al dicht tegen de krukas toen ik de motor open gemaakt heb, daarom weet ik niet of de carterhelften gaan dichtkunnen
  14. Ik ben bezig een wideframe motor vgl1m motor te reviseren, als ik de keerringen van de krukas en de lagers van de krukas in het carter monteer steken de lagers een klein beetje uit. Ik heb de origninele keerringen gemeten en de kraagdikte met smeerkanaaltje is van de originele 0,8mm dik en van de nieuwe die ik besteld heb 1,1mm Iemand vertelde me dat ze soms het smeerkanaaltje plat kloppen van de keerring zodat ze dunner worden en de lagers niet meer uitsteken in het karter. Is dit nodig of mag ik de nieuwe keerringen gewoon monteren, ik weet niet of mijn carterhelf
  15. Ik zou graag komen kijken als da mogelijk is. Groeten Kurtie
×
×
  • Create New...