Jump to content

Dave070

Members
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Vespa 50R en Vespa LX50

Persoonlijke Gegevens

  • Land
    Nederland

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Dave070's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • Collaborator
  • One Year In
  • One Month Later
  • Week One Done
  • Dedicated Rare

Recent Badges

6

Reputation

  1. Uiteindelijk toch nog even gaan kijken, ik had dus iets meer gepast geweld moeten gebruiken want een v50 veer past dus gewoon. Wel idd een stukje het draadeind ingekort. Ietsjes doorknikken en wat meer kracht erbij en hij schoot er netjes in. Toch op het verkeerde been gezet met het gat van de oude veer haha. We zijn weer gered, hier mag een slotje op Bedankt!
  2. Hoi Wilby, Bedankt voor je aanbod! Ik had een v50 veer geprobeerd (had ik nog liggen en volgens mij precies dezelfde als die van jou) maar die ging er in de lengte prima in maar dan kwam hij tegen de voorvork aan (in de breedte). Vandaar dat het gat ook uit het midden zit vermoed ik. De veer zit er echt vlak naast namelijk. Zie foto. Mvg, Dave
  3. Hallo, Toevallig niet nog een voorveer liggen?
  4. Hallo mede Vespa fanaten, Heeft er iemand een gebruikte voorveer liggen voor een pk50 xl? Zie foto. Ik moest de mijne helaas doorslijpen Mvg, Dave
  5. Na nog enig zoekwerk volgens mij de kleur kunnen achterhalen. Het bouwjaar is 1985 en dan moet het de kleur bianco dolomiti zijn. Roomwit en dat kan dus heel goed kloppen. (zie foto's) ik heb de overgespoten verf nu geprobeerd te verwijderen met benzine, thinner en aceton maar minimaal effect vrees toch dat ik hem moet overspuiten hier en daar (geen ramp opzich) of heeft er iemand nog een idee om de lak te verwijderen? Zodat de originele verf weer in zicht komt? Alvast bedankt!
  6. Beste forumleden, Nieuw projectje aangekocht om lekker aan te rommelen in de komende winter. Ik kan alleen erg moeilijk achterhalen welke kleur dit is. Bij mijn v50 was ik er zo achter maar ik heb hier aardig moeite mee. Weet iemand welke kleur dit moet zijn? Bouwjaar is 1985 en ik wil hem graag zo origineel mogelijk houden alleen de billen/voorspatbord en deel van de tunnel zijn ooit bijgespoten/geverfd met een kleur die niet echt overeenkomt ik heb benzine geprobeerd en thinner maar dit haalt helaas nog niet echt veel uit. Iemand een idee hoe deze laklaag eraf te halen en tot op origineel te komen? Als dit niet lukt zal ik het zo netjes mogelijk moeten spuiten. Gelukkig is er zeer weinig roest (27 Jr in een warme schuur gestaan) en na 2 uurtjes rommelen heeft de Vespa al even gelopen Ik heb wel de fabrieks sticker gevonden in de buddy zogezegd. Als het goed is gaat hem om een Nederlands geleverde Vespa (bel, knipperlichten en code bij balhoofd) Weet iemand of het schuim binnenin ook standaard is? Dit is geheel verpulverd en niet meer te redden namelijk. Alvast bedankt, Dave
  7. Beste Peter, Het is persoonlijke smaak maar denk dat liggend het meest praktisch is. Met een houdertje toch ook wat netter. Heb tussen de houder en het frame wel 2 rubberen ringen geplaatst omdat hij anders zeer irritant aan het trillen was 😬 Zelf heb ik hem zo:
  8. Bedankt voor de tips, na enig zoekwerk via sip wel een goede cover gevonden voor niet al te veel geld . https://www.sip-scootershop.com/nl/product/scooterhoes-sip-indoor-classic_SIP08500?q=Cover smallframe Hoeslaken is inderdaad ook een goed alternatief maar dit staat net iets leuker. Hopelijk mag hij er snel weer af om wat rondjes te touren!
  9. Dat kraantje onderaan je tank inderdaad: https://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Benzinekraan-o.a.-V50-90/PV/ET3/P-serie ze willen nog wel eens erg vies zijn maar bij jou lijkt hij dan niet goed af te sluiten. Tank eruit halen en dan kan je er prima bij. Valt best mee hoor. Je hebt wel een speciale sleutel nodig om deze van binnenuit je tank los te halen: https://www.klassiekevespaonderdelen.nl/Benzinekraan-sleutel je mag ook die van mij lenen evt. Carberateur goed reinigen idd, kijk ook even je sproeiers na en zorg dat deze goed schoon zijn (evt even doorblazen met perslucht) misschien ook even een verse bougie? Succes
  10. Beste Vespa kenners, Na met veel plezier mijn Vespa opgeknapt te hebben wil ik hem ook netjes kunnen stallen. Hij staat wel droog in de garage maar had er graag ook nog een cover overheen willen hebben (vooral voor de winter) De maatvoering is natuurlijk anders dan een normale scooter, hebben jullie een optie of al ervaring met een bepaald soort cover? Graag hoor ik van jullie, Dave
  11. Bedankt voor de leuke reacties! Inmiddels al de eerste heerlijke kilometers gemaakt (samen met een vriend waar de witte v50 van is) en dan komen er gelijk nog wat kleine dingen naar voren die direct opgelost zijn bij thuiskomst Gelukkig een paar dagen mooi weer gehad dus dat kon niet beter! Groetjes, Dave
  12. Beste Vespa rijders, Na een aantal maanden rondsnuffelen zonder aan te melden, nu toch maar even netjes voorstellen. Ik ben Dave 32 jaar en bezit een LX50 uit 2006 maar sinds kort ook een v50 R uit 1976. Altijd de LX zelf een beetje bijgehouden en wat onderhoud aan gedaan. Dus begon het bij mij te kriebelen. Een oude v50 op de kop getikt en helemaal opgeknapt (met nodige hulp links en rechts) originele kleur laten spuiten (giallo texas). Ben er erg blij mee nu hij klaar is en op kenteken staat nog een paar dagen mooi weer om te rijden Foto's staan wat door elkaar heen zie ik maar jullie snappen de volgorde. Heb zeker wat tips en tricks gelezen via dit forum dus nog bedankt daarvoor!
×
×
  • Create New...