Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Vandaag
  2. Hervé

    Afstellen carburator

    Hallo, Zoek persoon die de carburator kan afstellen van mijn Vespa VGLA1 (1959). Liefst Regio Oostende. Grt Herve
  3. Eerst met een multimeter of een lampje in de junctionbox achter de claxon meten of er stroom zit op de draad die naar het bilcontact gaat zo ja, in het bilcontact zelf meten. Indien er geen stroom zit op het bilcontact is mogelijk de stekker losgekomen of de draad afgebroken. Indien wel stroom moet je op de bil zelf zoeken tussen de pin en de pinker. Het bilcontact moet er uit langs de buitenkant, je kan proberen om het plastiek op te warmen met een haardroger tot het mals word en het dan voorzichtig uit het frame te prutsen , als de draad er nog aanzit zal hij meekomen en kan je daar op meten, als de draad er af is , tank uitnemen enz...
  4. Yes, reeds allemaal geprobeerd. Thx Contacten al beide mooi opgezuiverd. Wel nog niet in het stuurkastje gekeken. Ik geef dat nog even een kans! Thx
  5. Gisteren
  6. Is gelukt inmiddels. Ruimte is minimaal maar even kijken hoe het gaat als we rijden…. maar een milestone: rollend chassis!
  7. ECU Performance Tuning voor Vespa GTV & GTS Meer Motorvermogen 5-7 hp Meer Trekkracht 9-16 Nm Hoger toerental tot 12000 RPM Gasklep opening van 80% tot 100% ( sommige modellen met Vespa app te live the zien incl RPM, speed etc) Geen power dips 132 KM/H Limit verwijderd Programmering duur circa 1,5 uur /tot 2 uur. Ecu kan opgestuurd worden voor Upgrade. Word dezelfde dag en /of volgende dag terug gestuurd Incl Track & Trace Benelux. Voor interesse mail voor een afspraak : info@Maicsonecutuning.com vespa GTV300 2023 162kmh .mp4 GTS300 supertech 174kmh Dyno.mp4
  8. Geen probleem. De stop op voorhand van lengte maken.
  9. VGLA = vrijwel identiek aan VBA -> deze kraan dus. (of dit voor een good-old-werkt-altijd-BGM-fastflow)
  10. Hoe gaat dit in zijn werk, moet je de versleten draadstang dan uitboren (met een kleiner boor dan de diameter) langs achteren, en opnieuw schroefdraad tappen?
  11. Kan je met de tap diep genoeg gaan zonder de tandwielen te raken? Groetjes, nero.
  12. Sjoerdo

    Benzinekraan

    tja, een kraan van 14mm zoeken en mogelijk wat aanpassen... (M16 draad volgens mij)... anders toch echt het gat vergroten... Benzinekraan universeel : Motoronderdelen Roukama!, De meest complete motorfiets onderdelen winkel van Nederland, dagelijks open! (japparts.nl)
  13. expo 58

    Benzinekraan

    Ik bestelde een benzinekraan voor mijn vgla (stond niet in de keuzelijst) Bij levering blijkt dat het gat in de tank 24 mm moet zijn, maar het is slechts 14 mm. Past dus niet. Er staan nergens maten bij en ook model vgla vins ik niet. Misschien iemand die de oplossing kent Uitboren kan, maar liever niet.
  14. Thanks… Ik zal de nieuwe en de oude even naast elkaar leggen voor de zekerheid.
  15. Kan ook zonder carter te openen. zachtjes vuldop met perslucht onder druk zetten. Voorzichtig boren met 8,5. Tappen met M10. En intervisé lijmen met de juiste loctite. En aftapbout m6 gebruiken. tap voor aluminium gebruiken ☝️
  16. Kan het zijn dat de achterveer korter of langer is dan de originele? Groetjes, nero.
  17. Heb moeite het blok erin te hangen, cilinder zit tegen het frame aan en krijg de bout niet in de veer gedraaid vanwege de hoek van de veer ten opzichten van de bout. iemand tips?
  18. Bedankt voor de reacties, dan hou ik gewoon het stuur wat ik nu heb Het is nu wachten geblazen, heb praktisch niks meer liggen van de scooter. Maskes laat het weten als alle benodigde onderdelen klaarliggen, AVB belt als het blok klaar is om opgehaald te worden en de spuiter belt als alles gespoten is. Dan kunnen we weer overgaan op het leukste deel: de montage!
  19. Afgelopen week
  20. Beide opties zijn ok, hou er wel rekening mee dat het carter waarschijnlijk open moet om goed te kunnen tappen. Als je nog even wil blijven rijden kan de tip van Josse een oplossing zijn. Groetjes, nero.
  21. met het risico hier afgeschoten te worden, zou ik toch deze huis-tuin-keuken-oplossing proberen : Teflon tape https://www.schroef.nl/tips-service/klushulp/gas-en-watertape-veilig-aanbrengen/
  22. Heeft er iemand ervaring met het herstellen van het schroefdraad van de olie aftap bij een pk50? Hij dicht niet meer af omdat het schroefdraad nagenoeg weg is, is een maatje groter tappen de beste optie of een Helicol? groet Koen
  23. Al eens in het stuurkastje en achter de toeter gekeken of we nergens een contactje los zit? Rechtpinkers zijn paars en blauw/wit. Met een multimeter kan je eenvoudig checken of er stroom toekomt tot aan de bilcontacten (ook die kunnen oxideren trouwens, zowel de bilpin als het geveerd contactje in het frame).
  24. Vermoedelijk dan niet de relais. Ik neem aan dat je al wel eens met een ander ballonnetje hebt geprobeerd en ook de socket deftig hebt nagekeken. Want het kan soms ook in iets heel onnozel zitten. Ik heb dat voor gehad met mijn koplamp. mvg Arno
  25. Jammergenoeg niet de oplossing. Heb ondertussen al op alternatieve wijze een massa geforceerd aangebracht zonder positief resultaat. Het zal een werkje voor een zonnige zaterdag namiddag op het terras worden vrees ik, thx! Alle pinkers werken altijd en prima naar behoren, enkel rechts achter niet. Initieel soms wel maar meestal niet, nu helemaal niet meer. Zal vermoedelijk niet aan de pinkerrelais liggen denk ik. Thx!
  26. Ik heb ook lang gesukkeld met de pinkers van mijn PX 125 van 1991. Schakelaar vervangen en knipperlichtrelais. En dan werkte alle pinkers soms lange tijd wel en dan weer niet. Bij mij werkten de achterste altijd maar gingen de voorste niet. En dat liet zich aan het controle lichtje zien. De knipperlichtrelais die ik verving is een ronde made in Taiwan. Die heb ik een aantal maanden geleden eens open gedaan en zag dat het bimetaal niet goed werkte omdat het koperen veertje ingebrand was en daardoor soms bleef plakken. Ik heb dat kunnen herstellen voor een hele tijd maar precies hetzelfde probleem kwam terug. Uiteindelijk de groene versie besteld en gemonteerd en mijn pinkers hebben nog nooit zo goed gewerkt. ik heb voor ik die groene bestelde op aanraden van Frederik eentje met drie aansluitingen die voor VW kon dienen in de autoshop gekocht aan 5€ maar die ging totaal niet. Te elektronisch denk ik nadat ik hem open bekeken had. Om maar te zeggen dat de ene pinkerrelais de andere niet is. mvg Arno
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...