Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Alle activiteit

Deze stream update zichzelf

  1. Afgelopen uur
  2. Welkom Patrick bij het "betere Vespaforum"...veel restauratieplezier aan je sixties-Vespa's waarna je er nog heel lang mee kan rondbollen 😊
  3. Kan ook Italiaanse export naar Scandinavië zijn. Op het beenschild staat er normaal vespa. Kijk eens of je daar kleine gaatjes ziet van klinknagels. misschien wat verf weghalen. Als er geen gaatjes zijn… Misa. (Kleeflogo).
  4. Vandaag
  5. welkom Patrick, succes met de toekomstige restauraties, zodra u eenmaal op weg bent zijn er genoeg Vespisten hier die u van tips kunnen voorzien!
  6. Dank voor de tip. Hier gelijk wat foto's, zo zie je waarover het gaat en dat er inderdaad nog veeeeel werk aan is...
  7. VGLA is zowel bij MISA in Jette (B) als bij GmbH Augsburg (D) geassembleerd. Het verschil tussen beiden is idd soms snel af te leiden uit een zadellogo of een achterlicht type. Fotootjes dus volgaarne 🙂
  8. Best even wat foto’s plaatsen.
  9. Dag gelijkgezinden, Ik heb een VGLA1 uit 1961, maar toen ik ze kocht, was er niks van papieren, noch documentatie bij. Ik ben destijds naar de politie gestapt en kreeg bevestiging dat het Chassisnummer niet geseind stond. Oef, geruststelling. Voertuig is intussen al enkele jaren correct ingeschreven en verzekerd en ik rij ermee. Graag wil ik deze wesp nu restaureren in originele staat. De meeste liefhebbers adviseren me om ze gewoon rijvaardig te maken, maar voor mij is de originele staat ook belangrijk. Dus zo veel mogelijk moet voor mijn part origineel zijn. Kan iemand helpen met een beetje van alles: - Chassisnummer VGLA1T*034598 - Zijn hier nog mensen die een VGLA1 hebben en purist zijn zoals ik? - Is deze wesp geproduceerd door MISA of niet? - Ik vermoed dat de originele grondverf Nocciola MaxMeyer 3000M was en de lakkleur kleur Blu Azzuro MaxMeyer 890 is, kan iemand dat bevestigen of weerleggen? - Kan iemand mij aan een kopie helpen van de originele gebruikershandleiding en technische documentatie aub. - Op scooterhelp.com vind ik heel wat informatie, maar niet van de VGLA1. Is dat dan zo'n zeldzaam machientje? Hartelijk dank bij voorbaat voor alle reacties, zeer gewaardeerd. Patrick.
  10. Ed75

    Remlicht

    Een beetje rondklikken doet wonderen...
  11. expo 58

    Remlicht

    Dank u, de prijzen staan in pond aangeduid..
  12. Dag allen, Mijn naam is Patrick. De kleinkinderen noemen mij 'Opi' en ik ben niet gehaast op de weg, vandaar mijn schuilnaam. Ik heb 2 Vespa's, een VGLA1 uit 1961 en een VNC1 uit 1966 (nu nog even vloeken: ik heb nog een Honda Dax ook 😉). Ben voornamelijk hier voor steun. Ik wil mijn beide wespen restaureren in originele staat. Mijn technische kennis valt mee, begin jaren tachtig heb ik een driejarige opleiding Automechanica gevolgd. Maar het ontbreekt me aan informatie en documentatie. Hopelijk vind ik hier hulp. Tot vroems.
  13. Gisteren
  14. nero

    Remlicht

    Scootercenter is Duits, geen ivoeringskosten of ponden. Groetjes, nero.
  15. expo 58

    Remlicht

    Dank je, maar deze had ik al gevonden, is er niks dichterbij, geen zin in ponden en onnodige brexit kosten.
  16. visser

    Only 2 stroke

    Dit evenement is gratis en geen inschrijving!
  17. expo 58

    Remlicht

    Waar vind ik een glaasje voor het remlicht appart. Het druppel vormig glaasje bovenop van ouder type Vespa. (1958 GL) ROOD.
  18. Afgelopen week
  19. Vandaag de Elfstedentocht gereden ( Dank aan Berry Uilkema van de Guppo Vespisti olandesi voor het organiseren) nadat ik van de week de carburateur in de ultrasoon gedaan had en alle dichtingen vervangen heb. Hij heeft het fantastisch gedaan, waarschijnlijk was dit een euvel wat er langzaam in geslopen is want zo als vandaag heeft hij al langer niet meer gereden.
  20. Teveel vernieuwen voor alle zekerheid is toch ni ideaal zonder aanpassingen. Groetjes, nero.
  21. 't Was nog iets meer. De aftermarket hendel was minder diep uitgeboord vermoed ik waardoor de hendel , zelfs met 2 rondelen vast kwam te zitten. Heb dan maar de bout onderaan wat ingekort. Alles zou nu moeten functioneren. Groetjes, nero.
  22. Die zit er standaard in. Is er eentje om te vermelden in de top 5 van het verkloten van een dag... De bout die de versnellingshendel bovenaan op zijn plaats houdt was te hard aangespannen, of beter er ontbrak(en) 1 of meerdere rondel(en). De motor hoefde er zelf niet van onder, laat staan volledig uiteen. Maar weer een lesje bijgeleerd. Bedankt voor het meedenken, gedeeld leed is half leed zekers. Groetjes, nero.
  23. om zo een dingen te vermijden is alles even "droog" monteren en een tweedelige krukaslager aan vliegwielkant gebruiken ideaal
  24. Veer en balletjes zijn de oude, maar waren nog mooi rond. Speling op de tandwielen was er bijna niet. Mogelijk heb ik me gemist met de tandwielen. De motor staat weer op het statief, ben benieuwd... Alvast bedankt voor de hulp! Groetjes, nero.
  25. een nieuw kruis gaat wel wat straffer , maar zelfs zonder olie moet je kunnen schakelen. speling tandwielen gecheckt , en of of ze wel juist zitten en niet omgekeerd ? ook nieuwe veer en balletjes ?
  1. Laad meer activiteit
×
×
  • Nieuwe aanmaken...