Jump to content
Vespaforum.be

filipoostakker

Members
  • Posts

    14
  • Joined

  • Last visited

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    VBB
    GL-A
    bajaj 150
    pk50s
    Motovespa 150S

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    brugge
  • Land
    België

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

filipoostakker's Achievements

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • Dedicated Rare
  • First Post
  • Collaborator

Recent Badges

1

Reputation

  1. filipoostakker

    Advies

    Jaren geleden met de PX op stap en regen verwacht ... jasje onder zadel ... die sloot ontluchting van tankdop af en perfect die symptomen
  2. Hello, ik heb een rekje liggen voor een PX en ééntje voor een PK. Als bijlage wat foto's van het PX rekje. Ligt al enkele jaren in de kelder, dus wat stoffig - maar chroom op zich nog goed (poetsbaar).
  3. ik duim met je mee totaal andere vraag : heb toevallig dezelfde valbaren en rek en ging die op de bajaj installeren. Maar omdat de voetsteunen op de vloerplaat dienden te worden vastgemaakt, twijfelde ik. Zie ik het goed, dat die voetsteunen bij jou ook gewoon op de vloerplaat stonden (uiteraard vastgezet)? bij een PX of PK staan die immers voor zover ik weet dichter bij de tunnel, waar de standaard ook op is bevestigd.
  4. heb ze er ondertussen al afgehaald en wat een verschil - de klassieke lijnen komen veel beter tot hu recht - denk ondertussen aan mini leds om toch pinkers te hebben, maar zeer onopvallend - maar inderdaad, is nog van 'oude degelijkheid'
  5. Heren, hartelijk bedank voor jullie reactie. Op zich moet er toch niets verkeerd zijn aan iets, maar kan het toch anders. Smaken en kleuren, enzoverder. Het beoogde resultaat bekomen, dat vind ik leuk - zoals iemand anders het leuk vindt om een perfect draaiend blok aan te passen naar zijn smaak. Laat het ons houden op dat er aan het oorspronkelijke design van de sprint veloce niets verkeerd was en dat het doel hier eigenlijk is wat eraan werd toegevoegd, weer weg te nemen. Dus mochten er nog mensen zijn die zich hier aan gewaagd hebben, leer ik er graag van.
  6. gevaarlijk onderwerp na het in orde zetten van verschillende pk's, px'en en vbb's, eens tijd voor andere tijdsbesteding heeft er iemand ervaring bij het visueel aanpassen van een chetak naar zijn inspirator - de sprint veloce ? waar ik advies voor kan gebruiken : - rubberen tapijten vervangen door originele rails - installeren van een reservewielhouder in plaats van immense kast - alternatief voor de pinkers - horncover : de metalen sprint neus - moet dit gelast worden en zo ja, kan dit zonder de lak te beschadigen (heb ook een neus van een P reeks liggen) - plastieken schakelaars vervangen door metalen (heb ik nog niet, weet iemand welke dit moeten zijn ?) Alle hulp is welkom Filip
  7. heb je die nog ? Dan kom ik graag langs. mvg Filip
  8. hello, heb dit pas vervangen bij de lxv van de dochter - er is kabeltje dat vertrekt vanaan je stuur (gashendel) naar een splitter, verborgen achter handschoenkastje. Beste wat je koopt is universele gaskabel (met klein stoppertje dat in splitter gaat) en dan regelbaar stoppertje voor in je stuur. Als het de eerste keer is en je nog wat moet zoeken, ben je wel snel enkele uurtjes bezig.
  9. bedankt voor de tip alvast en is het proberen waard (uiteraard op eigen risico) hoe heb je het frame vast gezet ?
  10. het is inderdaad met metalen eindstuk die in opening gaat en er dan net ongeveer nog 1 mm uitsteekt, net genoeg om op het gleufje (zichtbaar, telkens net waar kabel eruit komt) die circlip te plaatsen. maar inderdaad om vast te zitten mag het gat op zich niet groter zijn dan de verdikking die je telkens ziet op ongeveer 5 mm van het gleufje - en als je er een rondel voor moet plaatsen, zal je de circlip niet kunnen plaatsen dan blijft wel de oplossing nog om om te bouwen naar 2 kabel systeem - wat zo'n 60 euro aan stukken kost bij sip Filip
  11. Na een aantal PK's te hebben gerestaureerd, heb ik nu nog een pak wisselstukken. Voldoende om nog 1à2 Vespa's af te werken. Maar geen kaders die ik direct kan gebruiken Oa een kader van PK S die in z'n eerste dagen op de weg (1200 km op teller) al een ferme klap kreeg. Hierdoor staat het stuur zo'n 4 cm 'scheef'. Als je vanuit zadel dus lat legt, kom je naast de kolom in plaats van er midden op. De centrale kolom zou gericht moeten worden. Heeft iemand hier ervaring mee ?
  12. Dankzij een Noor die al iets gelijkaardig had klaargespeeld : gelukt ! Een pk HP omgebouwd met een XL stuur. - fourche aangepast : verkort en draad deels weggevijld - stuur licht aangepast zodat versnellingskabel erin past met die Cluster Circlips
  13. ik heb een andere mening - op het uiteinde, aan de andere kant (die we dus niet zien op de foto), komt een soort van 3/4 'rondel', die de zaak blokkeert. Op sip noemt met dit 'Cluster Circlip gear cables' en die zal je ook terugvinden op je stuur. Daar wordt de gaine ook geblokkeerd door eenzelfde 'rondel'. Dit is eigen aan de laatste pk's waar er maar één rigide kabel is. Filip (Katrien is mijn echtgenote)
×
×
  • Create New...