Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Werken PK125S gestart


sidvespa

Aanbevolen berichten

Gisteren is mijn eerste pakje toegekomen dus het echte werk aan mijn PK125S project kan beginnen  . Vandaag gestart met het openen van de inlaatopening wegens grote schade was de omzet naar membraam noodzakelijk . Tips and tricks welkom . 

Grtz sidvespa

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link naar reactie

Jep , set-up zal als volgt zijn 

DR 130 , Polini membraam inlaat stuk , originele 19/19 carbu met grotere sproeiers ,mazuchelli race krukas , Polini uitlaat ,

4 koppelings platen ipv 3 met versterkte veer , voor de rest blijven de originele tandwielen van de PK 125 S

bedoeling is net iets meer hebben als originele set-up maar niet extreem en hopelijk nog betrouwbaar ook 

we zullen zien wat het geeft 

grtz sidvespa

Link naar reactie

ai, ik ben nu met een pk50xl carter bezig zelfde verhaal. licht opgelapt, maar mocht niet baten. De carters zijn slecht. Dus andere carters, ik heb niet veel ervaring met reed valves, hoewel ik het wel eens wil proberen er een te monteren en testen. Hier een foto... 

20160210_155532.jpg

 

Link naar reactie

Zo zag mijn er ook uit ,is bij mij ook de eerste keer dat ik reedvalve ga , 

we bekijken het resultaat wel zoek momenteel veel op op het GSF 

mocht je willen ik heb nog een Polini reedvalve liggen is eentje met 2 bevestigings bouten ( ik dacht dat deze op mijn 125 zou passen maar inlaat was te klein voor de 19 mm carbu 

ik heb deze zelf wel 2dehands gekocht dus weet wel niet hoe hij verder is 

grtz sidvespa

Link naar reactie

Ik weet niet of je er iets mee kan maar een vriend van mij heeft met dit spul;

JB weld reparatie pasta Aluminium

de carters van zij dkw opgevuld zodat hij meer vuldruk kreeg.

Het spul schijnt als een waanzinnige te hechten en kogelhard te worden.

Mogelijk kan je daar de krassen mee dicht lijmen en weer netjes vlak maken.

 

Thijs.

Link naar reactie

Hoi @Bowyer

Ik ga hem onthouden. Ik heb gisteren een ander blok gekocht, om alles over te kunnen bouwen. Maar dan heb ik nog altijd een carter set ter reparatie... als de revisie klaar is, en de klant wil hem niet mee meenemen... Dan ga ik dat eens proberen.

@sidvespa, 2 bevestigingspunten. Dat is voor een primavera of et3... Want voor een pk50 moet je toch al snel minimaal 100cc gaan rijden om de 19 mm te laten functioneren

Link naar reactie

@daan , deze past op een V een special en de PK 50 S , de bevestigings punten zijn de punten waarmee hij op het Carter geplaatst word , hij past niet op een PK XL motor deze heeft 3 bevestigings punten 

Bij mij paste hij niet omdat de originele 19 mm carbu niet past 

grtz sidvespa

Link naar reactie

Is dus hoogst waarschijnlijk eentje voor een 16/16 carb ... .

Betreft reedvalve ervaring

In principe om optimaal rendement te halen moet je je inlaat EN  compressie plaat aanpassen/frezen. Er staat ergens op forum mooie, voor en na,  foto van een px  200 carter dacht ik

Als je dat niet doet ook geen probleem. In dat geval is het gewoon om zoals gezegd beschadigde carters nog te kunnen gebruiken.

Ik heb nu op mijn special deze gewoon plug&play opgezet. Niks aangepast.

Er zit wel een tweedehands polini 50 cc kitje op. Wel even gestoeid met sproeiers totdat dat goed was.

Vespa loopt vlotjes iets boven de 50 en heeft veel trekkracht, zelfs in die mate dat ik de 1ste versnelling meestal niet gebruik :) Meer dan goed genoeg dus. 

Dus ik neem aan dat bij sidvespa er toch wel een wat vermogen en snelheid gaat bijkomen als ik zijn set up zie. 

Gr 

 

 

 

Link naar reactie

Hoera pakje nr 2 is aangekomen , thanks Dozy Scooter Parts !

we kunnen weer verder , een deel van de stukken maar alvast in de vriezer gelegd om af te koelen zodat we morgen verder kunnen puzzelen aan de motor 

grtz sidvespa

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Vandaag bijna de hele dag kunnen sleutelen vespa zit bijna terug in elkaar ( enkel foto's nemen tijdens de werken is een probleem met vet handen :-(. ) . Enkel doet nu het volgende probleem zich voor in de tank is het een en al smurrie er plakt echt iets van oude olie of zo iets , ik heb hem gevuld met nieuwe benzine en de oude vijzen bouten metode geprobeerd maar de vijzen plakken gewoon in het spul . Weet er iemand een oplossing om die brij eventueel op te lossen ? Of anders iemand nog een tankje op de plank ?

grtz sidvespa

 

Link naar reactie

Er staat een heleboel op het forum over hoe je het beste een tank weer in goede staat kunt brengen. Met een brei zou ik de kraan eruit halen, met hoge druk de boel eruit spuiten. (In de wasstraat, lekker heet water erin.) En daarna een nieuwe kraan plaatsen en brandstof erin mikken.

Link naar reactie

IT'S ALIVE ;-) na een verlengd weekendje waarin ik vrij goed heb kunnen doorwerken vandaag kunnen starten "YES ". 

Wel wat problemen gekend , eerst de brij in de benzine tank met van alles geprobeerd uiteindelijk is het gelukt met aceton en de oude bouten , moeren truc , alles terug proper ! 

Probleem 2 , geen ontsteking ,bleken alle draden van de grondplaat totaal op te zijn waardoor ze kort lagen , vandaag op het werk alles uit elkaar  en alle draden opnieuw gesoldeerd  ! 

Deze avond alles in elkaar en eerste keer gestart , de motor loopt enkel zal er nog wat fine tuning nodig zijn hier en daar 

zo bleef hij helemaal niet draaien met zijn luchtfilter , zonder was het al iets beter (dus op zoek naar andere luchtfilter tops zijn welkom ) 

nu nog alle kabels nog  terug aansluiten , nieuwe batterij , en inschrijven en we kunnen terug de baan op hoop ik 

 

grtz sidvespa

Link naar reactie

Deze volgen zodra ik kan ;-)

 

Nog even een vraagje omdat ik de vespa niet helemaal zelf uit elkaar heb gehaald en er al een deel gedemonteerd was toen ik hem kocht , kom ik nu deze delen tegen ik vermoed dat ze ergens aan de sluiting van de zijkappen moeten zitten maar op de tekening zie ik het noet direct het gaat over nr 34 en 35 

 

 

Grtz sidvespa

image.jpeg

Link naar reactie

Nog wat kunnen werken vandaag en eerste keer getest , moet zeggen gaat volgens mij goed vooruit !

nog hier en daar wat vast zetten een een veertje en handschoenkastje plaatsen , eigenlijk dus nog  wat fine tuning 

men hopelijk dinsdag naar de DIV voor een nr plaat aan te vragen hopelijk loop dit ook gesmeerd 

hier een filmpje als het werkt 

grtz sidvespa 

IMG_0880.MOV

Link naar reactie

https://www.youtube.com/watch?v=MKdoI0JlMyw

Bij zoeken lijkt Sidvespa iets te veel op "SIP Vespa", en dan krijg je een hele rits andere filmpjes van de gekende scootershop ;)

Die PK lijkt wel vooruit te gaan! 'k Heb hier ook nog een PK125S blok liggen dat wacht om samen gestoken te worden, alleen twijfel ik nog over de set-up. Het heeft sowieso een nieuwe cilinder(kit) + krukas nodig...

Link naar reactie

Mm ,morgen plaat afhalen op de post , vandaag net de postbode gemist blijkbaar dat is het goede nieuws ;-)

nu het slechte , na een nieuwe batterij , nieuwe zekering ,alle kabels volgens mij correct verbonden ( zaten er eerst een paar verkeerd ) volgens dit schema . Werkt het dus niet enkel groot , dim en achterlicht werken , wat werkt er niet pinker , claxon en het volgens mij belangrijkste het rem licht :-( iemand tips ?

grtz sidvespa 

image.png

Link naar reactie

We zijn weer wat verder , na wat doormeet werk ,blijkbaar waren de kabelklemmetjes geoxideerd  , doet het stoplicht ( toch wel belangrijk  ) en de claxon het ook , nu de pinkers nog .

hopelijk snel  vervolg op de werken 

grtz sidvespa

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...