Ga naar inhoud

Spaniard

Leden
  • Aantal items

    138
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Days Won

    5

Spaniard last won the day on November 18

Spaniard had the most liked content!

Community reputatie

63 Excellent

2 Volgers

Over Spaniard

  • Titel
    Lid
  • Verjaardag 10/20/71

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    Motovespa P200E 83'
    Motovespa GT 160 71'
    Motovespa PX200 Iris 88'
    Lambretta Serveta jet 200 80'

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    leopoldsburg
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

1260 profielweergaven
  1. Nieuw in de Vespa Wereld!!!!!

    Chique vespa heb je daar met idd de juiste motor eronder , daar zal je veel probleemloze km's mee kunnen doen !
  2. Motorproblemen Lambretta/Serveta Li150

    Schuif je bovenste ketting geleider naar boven , zie dat je geleider de tanden van het kroonwiel niet raakt , als je de ketting vanonder een 6 mm naar boven kunt bewegen , zet die boutjes vast , dan zal het wel goed zijn , je moet in het achterhoofd houden , dat zijn geleiders , geen kettingspanners
  3. Motorproblemen Lambretta/Serveta Li150

    http://beedspeed.com/html-pages/LambrettaTorqueSettings.htm Die 6 boutjes van de eindplaat mag je ook eens controleren als je dat nog niet gedaan hebt
  4. Winterstalling

    Ha ok , leuke scooters
  5. Winterstalling

    Ik zie net dat je px dus van 2015 is , dus automatische mengsmering of heb je dat afgekoppeld ? niet afgekoppeld moet je niet zitten schudden met je scooter
  6. Winterstalling

    Ge maakt u véél te veel zorgen om niks , gewoon naftbak vol met mengeling , die olie verdwijnt niet hoor , druppellader eraan , af en toe eens je scooter starten , schud eerst met je scooter , dat de olie en benzine terug wat gemengd wordt, misschien eventueel een kort ritje door je straat , dan je naft kraan dicht en laten uitbollen tot je carb leeg is en stilvalt , klaar Grtzz
  7. Motorproblemen Lambretta/Serveta Li150

    Ik heb eens even gekeken Jurgen , http://www.scooter-center.com/en/product/8000045/Chain+tensioner+TS+Quick+Slip+Lambretta+series+1+3+upper+lower?meta=?cat=C_L_S3JET&catmatch=CAT_ANTRIEB_GETRIEBE http://www.scooter-center.com/en/product/8003150/Clutch+plates+SURFLEX+4+plates+Lambretta+series+1+3?meta=?cat=C_L_S3JET&catmatch=CAT_ANTRIEB_KUPPLUNGSBELAG http://www.scooter-center.com/en/product/MRB0003/Center+stand+return+spring+MB+DEVELOPMENTS+Lambretta+LI+LIS+SX+TV+DL+GP?meta=?cat=C_L_S3JET&catmatch=CAT_ERSATZTEILE_STANDER http://www.scooter-center.com/en/product/8003300/Chain+adjuster+tab+washer+SIL+Lambretta+series+1+3?meta=?cat=C_L_S3JET&catmatch=CAT_ANTRIEB_GETRIEBE http://www.scooter-center.com/en/product/8003190/Clutch+nut+tab+washer+SIL+Lambretta+series+1+3?meta=?cat=C_L_S3JET&catmatch=CAT_ANTRIEB_KUPPLUNG http://www.scooter-center.com/en/product/8899000/Top+chain+slipper+load+spreading+plate+BGM+Pro+Lambretta+1st+series+2nd+series+3rd+series?meta=?cat=C_L_S3JET&catmatch=CAT_ANTRIEB_GETRIEBE En nu dat je koppeling toch uit elkaar ligt , kijk even naar je kroonwiel , als je ziet waar ik aanwijs daar slijten je koppelingsplaten in , je kan dit een beetje terug plat vijlen , dan werkt je koppeling zachter , dit kan je ook doen met het koppelings mandje , die spin , dan kan je nog wel een tijdje verder met de originele koppeling groetjes J
  8. lambretta : warmte carters

    Ik heb nu een nippon denso w27 erin zitten , zelfde als ngk B9 , op het moment staat er nu een dellorto 28 mm met remote filter op , maar een 25mm is ook goed genoeg hoor , en van uitlaat staat er nu een bgm clubman v4 op , dat was direct een transformatie , zo een clubman kan ik wel aanraden , er waren in het verleden wel problemen mee , uitlaten die uit elkaar rammelden enz , maar nu worden die gemaakt door een andere firma , de buizen zijn nog steeds aan elkaar gelast maar de bracket en de verstevigingspunten zijn nu gebraseerd , met deze combinatie rij ik nu verder , prima cilinder zo een bgm !
  9. tubeless buitenband op velg met binnenband

    Hallo , Tubeless banden monteren gaat goed , later er terug vanaf is iets moeilijker , maar ik zou die banden nooit leggen , er zijn topics genoeg over goede banden op dit forum , geef mij maar veiligheid over looks succes
  10. Evenementen: The Rusty Crew Run Part II

    Bedankt mannen voor de trofee Much appreciated !
  11. Versnelling verspringt

    Ofwel je schakelkruisje nu vervangen met je blok nog in de kader ( niet zo erg veel werk ) en in de winter een revisie doen , dan kan je nog wat verder bollen in de zomer
  12. Aankoop Lambretta LI150 Series 3

    Omdat je nu toch bezig bent met je huisje , wat uiteraard ook heel belangrijk is , schuim het internet af en zoek zoveel mogelijk informatie over lambretta motoren en hun techniek , je zal het later goed kunnen gebruiken , je zal veel zelf kunnen doen en veel plezier beleven aan je hobby , wat betreft van die 2 takt olie , ik bestel die online bij misteroil , zo pas nog nieuwe doos besteld , stond nu op 6.86 euro , wel als je per 12 besteld , ben er zeker van dat je in een motorzaak veel meer betaald ! Grtz https://www.misteroil.be/producten/smeermiddelen/castrol-power-rs-2t-1l
  13. Lambretta bellmouth

    Van deze manifold ben ik content , je carburator komt meer omhoog en naar links , net genoeg plaats voor een remote filter ; http://www.scooter-center.com/en/product/8000032/Intake+manifold+EVERGREEN+Mugello+Lambretta+125+225+cc+CS34mm?meta=8000032*scd_ALL_en*s2577568243488*intake manifold*24*24*2*16
  14. Aankoop Lambretta LI150 Series 3

    Mja er mag toch een procentje meer in , vroeger was dat nog wel wat meer , maar de olie van tegenwoordig is enorm verbetert he , ik gebruik voor al mn scooters castrol power rs , je volgt je rubberen aanzuigbuis tot boven en dan zie je als je daaronder kijkt twee moertjes zitten van 10 mm , die draai je los en dan kan je je luchtfilter naar beneden en eruit trekken en desnoods een nieuwe steken , misschien dat die erg vuil is en beperkend is , dat bakje dient dus als klein handschoen of gereedschap kastje en je luchtfilterbehuizing en dat gat dat je ziet als je het deurtje opendoet , daar wordt de lucht aangezogen , daarom dat er in je deurtje die gleufjes zitten , je kan ook wat gaatjes boren in dat bakje zodat er wat meer lucht bij kan , maar daar moet je eerst goed over nadenken of je dat wil , bij italiaanse lambretta's zit er een ander luchtfilterbehuizing , net tussen dat gereedschapsbakje en de benzinetank en ik lees her en der op forums dat ze daar ook wel af en toe wat gaatjes in maken om de airflow te verbeteren , je moet dat maar eens proberen , je luchtfilter aansluiten maar zonder je filter in dat bakje te steken , je motor zal nogal in toeren oppikken . Zoals je ziet op mn foto heb ik er al een remote filter opstaan en een modernere dellorto , in combinatie met een nieuwe cilinder met beetje meer cc's gaat dat veel vlotter , maar dat zijn natuurlijk geen goedkope investeringen , ik denk in jou geval , moest je wat gaatjes maken in dat bakje en je gaat beetje hoger met je hoofdsproeier en miss een 42 mm uitlaatje erop , dan ga je zeker boven de 70 , die uitlaat hoeft niet duur te zijn , zal eens een linkje naar scootercenter bij zetten , relatief goedkoop en een goede pasvorm enz http://www.scooter-center.com/en/product/8080080/Exhaust+KBA+Clubman+Lambretta+series+1+3+silver?meta=?cat=C_L_S3JET&catmatch=CAT_AUSPUFF_AUSPUFF grtzz
  15. Aankoop Lambretta LI150 Series 3

    Ik zou die carburateur eens kuisen en je mag 3 procent mengen , ik zal ook eens een foto toevoegen hoe een originele luchtfilter eruit ziet en waar die zit , het originele luchtfilter systeem heeft zn beperkingen wel , zowel bij de italianen en de spanjaarden . Kijk ook eens in je benzinetank , misschien zit daar ook wat vuil in en een nieuw benzinekraantje steken kan nooit kwaad , relatief goedkope onderdelen . grtzz
×