Ga naar inhoud
Vespaforum.be

josse

Leden
  • Items

    3.505
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Scooter Gegevens

  • Scooterclub
    VCA, VCB, SC du Sud Est
  • Mijn Scooter(s)
    oude modellen

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Ekeren
  • Land
    België

Recente bezoekers van dit profiel

3.824 profielweergaven

josse's prestaties

Proficient

Proficient (10/14)

  • Dedicated Zeldzaam
  • Very Popular Zeldzaam
  • Reacting Well Zeldzaam
  • First Post
  • Collaborator

Recente badges

248

Reputatie

  1. klopt, heb er vorig jaar eentje aan het zoeken geweest en prijzen begonnen bij € 250,- en tot € 400+....
  2. in aftermarket (ijzer) lijken ze allemaal hetzelfde : https://www.motoricambisoviero.it/catalogo/Parafango-Anteriore-Vespa-125-V30T-V31T-V32T-V33T-VM1T-VM2T-VN1T-VN2T-Faro-Basso https://www.sip-scootershop.com/nl/product/spatbord_75204100?usrc=Stuurkolom Mocht je overwegen om een aftermarket te kopen (ijzer), dan heb ik er nog eentje vers gespoten in de juiste kleur liggen.
  3. succes met de verkoop. Zet er anders een prijs op, dan ga je sneller reactie krijgen. Denk persoonlijk dat hij vlotter gaat verkopen met een origineel zadel ipv zo een zweefzadel.
  4. josse

    Faro basso - projectje

    misschien even nog antwoorden op deze opmerking : ik heb verschillende mensen gecontacteerd om te zoeken in hun reserveonderdelen en die ring na te maten (met koperen bus), en kreeg telkens de reactie dat die ook 75mm waren. Als je vervolgens bij SIP gaat zoeken, zijn er 2 ringen repro gemaakt, maar de versie met kogellager= 74mm de versie met koperen bus = 75mm. Dat was dus ook geen oplossing.
  5. josse

    Faro basso - projectje

    misschien even een update voor mocht iemand in de toekomst op dit topic stuiten : - Het blokje blijft een mysterie. Ik ben er nog steeds niet uit welk type het is en Peter Maskes opperde dat het misschien wel een Spaans Motovespa-blok zou kunnen zijn. - Hoe dan ook was de achteras passend voor het recentere type ring met koperen bus, doch hoorde er dan in de carter ook een extra gaatje te zitten voor de smering van die koperen bus. En die zat er niet.... Volgende stappen ondernomen : 1) Peter Maskes heeft de ring afgedraaid totdat die wel mooi paste. 2) ik heb zelf een kanaaltje geboord en gefreesd voor smering van de koperen bus. Hier een foto van hoe zo'n originele carter met oliesmering er uit ziet.
  6. ja, kun je vervangen : https://www.sip-scootershop.com/nl/product/tapeinden-set-remtrommel-m8x40-mm-voor-of-achter-sip-performance_47163300?usrc=Stuurkolom even de lengte controleren, er bestaan verschillende lengtes in. Als je een snelle noodoplossing zoekt, werkt een gewone M8-bout erdoor draaien ook.
  7. bij Peter Maskes zit je zeker bij de juiste persoon!
  8. haha, den Henry, geweldig !
  9. maar wel helemaal de juiste kleur voor de VM1.
  10. als je de spuiter erbij zegt dat het Grigio 15048 van MAX MEYER is, gaat die dat normaal gezien kunnen aanmaken of bestellen. Elke verfleverancier heeft normaal gezien een conversie-tabel voor die klassieke kleuren van Max Meyer. Check voor alle zekerheid toch nog eens het chassis-nr en check eens tegen de Tecnica-boeken van Vespa, want ik vind hier online een andere kleurcode voor de VL3 : https://www.vernicisubito.it/img/cms/Colori originali Vespa_1.pdf en https://www.scooterdepoca.com/schede/scooter_model.asp?modID=207 ---> Grigio 15081 Ben op vakantie, maar misschien dat iemand anders hier even de Tecnica-boeken wil openslaan ?
  11. Volgens mij zit de bout bevestiging schokdemper andersom.
  12. ik heb enkele nieuw gespoten onderdelen liggen van een VM1 uit 1953 in Grigio 15048(eerder beige dan grijs overigens). Maar die kleur is professioneel gespoten op basis van die Max Meyer code, niet ingescand vanaf een originele lak. Als ik je daar mee kan helpen, kan dat. Maar ik vermoed dat je een originele lak zoekt, want elke garage/spuiter kan die verf gewoon bestellen op basis van die Max Meyer code ?
  13. Dan moet je op zoek naar een PX200, er staan er een hoop online te koop.
  14. josse

    Misa catalogus

    zou overeen komen met ongeveer de waarde van € 110,- in 2024 (vertrekkende vanaf 1960). Zou dus wel kunnen kloppen
  15. josse

    Misa catalogus

    is dat niet heel veel geld voor een gelijkrichter ?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...