Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LML rondvraag


Joene

Aanbevolen berichten

Mijn lml rijdt vlot 95 per uur.

Lichjes bergop rijdt hij zonder problemen 85 per uur.

Jan van classics schooter heeft dat gefikst.

Met simpel sito+ en grotere sproeier.

Totale kostprijs 85 euro.

Groetjes Paul

Paul, vlot 95 op je teller die dan toch zo'n 10 km/u fout gaat denk ik, niet ???

Paul heeft een Sito+ en een sproeier laten installeren door Jan hé ;-)

Ik heb net dezelfde aanpassingen maar om te zeggen dat ik " vlot" 95 haal, zeker niet.

Ben al blij dat ik na 2 min full throttle 89 km/u haal :-)

Link naar reactie
http://www.eddybullet.com/page10.html

Productie van de LML

Misschien was dit reeds gepost.

En de 14-16 pk versie?

http://www.eddybullet.com/page12.html

Het tuning ding van Eddy Bullet had ik al eens gelezen in de scootering.

bedankt voor de link :-)

Link naar reactie

Paul, vlot 95 op je teller die dan toch zo'n 10 km/u fout gaat denk ik, niet ???

Paul heeft een Sito+ en een sproeier laten installeren door Jan hé ;-)

Ik heb net dezelfde aanpassingen maar om te zeggen dat ik " vlot" 95 haal, zeker niet.

Ben al blij dat ik na 2 min full throttle 89 km/u haal :-)

Zeg mannekens en Joene, zo een Sito+, is dat doenbaar qua geluid in vergelijking met een toegeknepen standaard LML? Sterk verschil? Kan je 's nachts nog zonder mensen wakker te maken door de straten rijden? Ik ben echt benieuwd naar dat verschil in geluid... kan iemand er misschien een geluidsbestand van uploaden om het verschil te horen met een gewone LML?

Link naar reactie
Zeg mannekens en Joene, zo een Sito+, is dat doenbaar qua geluid in vergelijking met een toegeknepen standaard LML? Sterk verschil? Kan je 's nachts nog zonder mensen wakker te maken door de straten rijden? Ik ben echt benieuwd naar dat verschil in geluid... kan iemand er misschien een geluidsbestand van uploaden om het verschil te horen met een gewone LML?

ik heb hier al eens ergens gepost (maar kan het zo meteen ook niet terugvinden):

zo'n Sito+ maakt veel lawaai en ja de buren zullen er wakker van worden

die evenaart het geluid (ok is wel op een T5 maar toch:

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Topic is al even "dood", maar ik haal het graag terug boven voor jullie advies.

Na superlang twijfelen tussen een 2de-hands Vespa of een nieuwe LML, EINDELIJK besloten om resoluut voor de LML te gaan.

Morgen ga ik hem dan ook bestellen bij de dealer. Enige waar ik als eeuwige twijfelaar men slaap nog voor zal laten vannacht, is de kleur! Normaal zal ik voor een zwarte gaan, met bruin zadel. Altijd prijs ;-)

maar toch: iemand al spijt gehad van een kleurkeuze?

Link naar reactie

Niet echt spijt van kleurkeuze, maar métalisékleur is klote als ge het moet laten herspuiten door een val ofzo, kost een heel pak geld om die kleur na te maken omdat ze geen aparte onderdelen in métalisékleu kunnen bijbestellen maar dus moeten herspuiten. Nuja, misschien verandert dat nog wel.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Heb een maand geleden ook een LML gekocht, zwart, geen metalic. Heb hem juist binnen gedaan voor eerste onderhoud en laat er ineens een sito+ onder steken. Ik rijd nogal veel met 2 en dan heb ik het gevoel dat ik wat power te kort kom. Ik ben benieuwd in hoeverre dit zal verbeterd zijn met de sito.

Link naar reactie

is het mogelijk om het oliemeng mechanisme langs de carbu in het carbu huis en het carbu huis te verwijderen en rechtstreeks op de membramen aant te sluiten? Hij blijft lekken daar ook met andere pakkingen

Link naar reactie

ik heb nu vandaag vanplaats de si 24mm carbu een 28/34 carbu met Ram Air filter gezet. Zeer groot verschil want 24 was nog te klein en de cilinder liep warm. Hij is nu veel korter aan de gas, ik ben nog wel aant zoeken welke sproeier er in moet

Link naar reactie

Ik heb even een Sito+ gehad onder mijn LML. Vre-se-lijk het lawaai. Ik was beschaamd om met zo'n burengerucht op straat te rijden en mijn oren waren ook aan het protesteren. Het was echt niet leuk meer.

Heb er een "Sito gewoon" van laten maken en dat is veel beter. Ik haal ook wel een 95 km/h , al zeg ik niet vlot. En het lawaai is veel redelijker.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

@Jackson: sjieke scooter die zwarte met witte badnjes ! :)

Ik zou er de grijze beschermkap van uw reservewiel ook afhalen; je kan die er simpelweg afvijzen, je moet zelfs uw bil niet losmaken daarvoor, en het oogt beter :)

Ik zie dat je uw spiegels er ook hebt afgezwierd: ik laat de mijne er toch opstaan, die spiegels zijn toch een must qua veiligheid vind ik.

Link naar reactie

Ik zou ook mijn toelomstige LML iets sneller doen rijden. Moet ik hiervoor wachten tot na de rodatie?

Een Sito+ wil ik wel niet (lawaai), wat kan ik er nog aan laten doen? Gewone Sito, sproeier, luchtfilters, maakt dit al wat uit en hoeveel zal ik hiervoor leggen?

Ps. Waren jullie ook zo opgewonden toen je besliste een aan te schaffen? :)

Link naar reactie

nog maar eens: Tweaking the LML 125cc

In de scootering van juli 2008 staat een heel artikel over hoe je het moet doen.

samenvatting :

- luchtfiltertje onder je zadel verwijderen

- luchtfilter carbu : niet het blauwe gaas !, maar de glaswol eronder verwijderen. blauwe gaas beetje lossnijden en de 2e laag eruitprutsen. gaas weer toelijmen. (is zeer omslachtig en niet aan te raden)

Beter is gewoon een (oude) PX luchtfilter te kopen

-spoeiers :

stationairsproeier 42/160 ipv 130

BE5 ipv E3

main jet 98 ipv 94

luchtmix-schroef : helemaal toedraaien en dan 1,5 à 2 draaien uit

uitlaat Standaard Sito voor PX125

Als je voor Sito+ gaat, dan misschien main jet iets groter, bv 100

zie ook http://www.vespaforum.be/index.php?q=node/8690&page=24

Link naar reactie

Merci, vond hem zelf ook wel mooier zo.

Spiegels hebben er nooit aan gezeten, voor mij geen must, vroeger met moto gereden (GSX-R 750) dan was het wel een must door het weinige zicht met de integraalhelm. Ben nu gewoon van zo te rijden en heb een heel goed zicht met mijn pothelm :), wat een bevrijding;)

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...