Ga naar inhoud
Vespaforum.be

LML rondvraag


Joene

Aanbevolen berichten

Voila, de PX uitlaat steekt er onder! Rijdt echt lekker. Ga vanavond eens de top testen, maar ging verdomd vlot tot 70!

Heb je de sproeiers ook laten aanpassen ?

Link naar reactie
Voila, de PX uitlaat steekt er onder! Rijdt echt lekker. Ga vanavond eens de top testen, maar ging verdomd vlot tot 70!

Heb je de sproeiers ook laten aanpassen ?

Neen, hij vertelde me dat het niet nodig was. En persoonlijk ondervind ik ook niet meteen hinder van het niet vervangen van de sproeier. Hij is zeker niet terughoudend en gaat vlot vooruit!

Link naar reactie
Neen, hij vertelde me dat het niet nodig was. En persoonlijk ondervind ik ook niet meteen hinder van het niet vervangen van de sproeier. Hij is zeker niet terughoudend en gaat vlot vooruit!

Dat zal best, alleen oppassen dat je voldoende smering blijft krijgen bij hogere snelheden, maw dat je motor dus niet te warm loopt doordat het mengsel (olie/benzine) misschien te arm kan zijn.

Je kan dit eenvoudig zelf testen: je rijdt gedurende +/- 5 min aan volle snelheid, stopt en legt de scooter meteen stil als je bougie (uiteinde van de isolator) een mooi koffie met melk kleurtje heeft is alles prima. Wanneer de bougie met roet bedekt is, wijst dit op een abnormaal rijk mengsel of de luchtfilter is vuil. Een gevlekte isolator wijst op een slechte ontsteking (voortijdig), een te arm mengsel of een koelingsprobleem.

zie ook: http://www.vespaforum.be/?p=59

Link naar reactie

kleur van de bougie blijft, deze gaat niet weg, als je de sproeiers niet hebt aangepast is het ook niet nodig je mengeling aan,te passen.

Rijd motor goed warm, laat hem dan stationair draaien, wel op zijn poot zetten, draai de gas volledig open, als de motor direct aanpakt zonder aarzeling, iets rijker zetten, dan opnieuw testen, van af het moment dat hij even stottert, als je de gas opendraait, terug iets armer en klaar

Link naar reactie
kleur van de bougie blijft, deze gaat niet weg, als je de sproeiers niet hebt aangepast is het ook niet nodig je mengeling aan,te passen.

Rijd motor goed warm, laat hem dan stationair draaien, wel op zijn poot zetten, draai de gas volledig open, als de motor direct aanpakt zonder aarzeling, iets rijker zetten, dan opnieuw testen, van af het moment dat hij even stottert, als je de gas opendraait, terug iets armer en klaar

Dus ik blijf er gewoon af en normaal is het niets dat ik de sproeiers niet veranderd heb? Vanaf het moment dat ik ze wel verander kan er iets misgaan? Heb ik het zo goed verstaan?

"als de motor direct aanpact zonder aarzeling"... .???

Link naar reactie

ok, bedankt voor alle feed-back

laat ons maar bij het topic blijven want dit is eigenlijk meer iets voor de rubriek "Techniek" waar je deze info ook kan terugvinden.

Ik weet het -, ik ben er mee begonnen ;-(

Gr Jeroen

Link naar reactie
@ El Toro Rosso; Wat ik ervaar met mijn "LML natuur" is dat het wel lukt om tot 80km per uur te komen met voldoende aanloop maar zodra de weg maar een beetje naar boven gaat valt die snelheid terug en kan ik met moeite 60 behouden.

Hoe gaat dat nu bij u met uwe nieuwe pot bij een beetje bergop?

Awel, daarvoor heb ik hem inderdaad vooral laten steken. Toen ik bergop reed haalde hij max 60 (50 met duozit)! Ik weet niet wet het nu geeft. Ik ga dat vanavond eens testen se, als ik van het werk naar huis rij kom ik verdacht vuile bergopjes tegen ;-)

Wel dat vind ik nu vreemd dat een 125cc maar 80-90 gaat, mijn broer zijn PX is een 80 cc en die vlamt vlotjes 80 à 85 op de auto-kilometriek... We hebbe die px wel nog maar pas uit duitsland en ik weet niet of er aan gekieteld is of ni...

Link naar reactie
@ El Toro Rosso: je top zal nu tussen de 85 à 90 km/u liggen

hij gaat wel een beetje terugvallen bij goed bergop tot 70 à 75 ?

(dit is alleszins mijn ervaring)

Dit is ook ongeveer wat ik merk met die van mij.

Nu terugvallen naar 70 in een groot verschil met

hoe het origineel was (40-45)

Link naar reactie
  • 4 weken later...
natuurlijk, die mooie rooie uit Aalst met 1.000 km op de teller en al nieuwe uitlaat ?

Hopelijk eh, heb hem deze ochtend binnengedaan voor onderhoud en nieuwe uitlaat. Da gaat mij daar een noot kosten eh :-)

Voila, de PX uitlaat steekt er onder! Rijdt echt lekker. Ga vanavond eens de top testen, maar ging verdomd vlot tot 70!

Iemand een idee hoeveel een nieuwe gewone PX uitlaat kost? En de Sito en Sito+ ?

Bedankt, ik denk trouwens dat de meesten hun indiase mug wel sneller willen laten rijden ;-) Een wesp is wel wat anders dan een mug!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...