Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie al geflitst met een vespa?


Il Paperino

Aanbevolen berichten

Wie kan me vertellen wat het bij jullie in Belgie kost als je met de Vespa op een 70-KM weg een gecorrigeerde 77 km/u hebt gereden??

Ik ben op weg naar Leopoldsburg geflitst, moest een brief retourneren die ik thuis had gekregen maar er stond nog geen boete-bedrag bij.

Link naar reactie
Wie kan me vertellen wat het bij jullie in Belgie kost als je met de Vespa op een 70-KM weg een gecorrigeerde 77 km/u hebt gereden??

Ik ben op weg naar Leopoldsburg geflitst, moest een brief retourneren die ik thuis had gekregen maar er stond nog geen boete-bedrag bij.

Ik ben zeker: 50 Euro.

Alle snelheidsovertredingen, minder dan 10 km/h te veel zijn geklasseerd als een kleine overtreding, en kosten daarom allemaal 50 Euro.

Als de snelheid hoger ligt, komt er 5 euro per km bij, tenzij binnen de bebouwde kom waar het 10 Euro is.

Meer info:

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=87

Link naar reactie

Ik ben er ook zeker van... had ook prijs aan 77km/u, wel op een andere lokatie.

Ondertussen de overschrijving ontvangen om 50€ te storten op de rekening van de staatskas!

Link naar reactie
Wie kan me vertellen wat het bij jullie in Belgie kost als je met de Vespa op een 70-KM weg een gecorrigeerde 77 km/u hebt gereden??

Ik ben op weg naar Leopoldsburg geflitst, moest een brief retourneren die ik thuis had gekregen maar er stond nog geen boete-bedrag bij.

Op dat retour moet je zeker proberen een reden in te vullen waarom je die boete niet wenst te betalen.

In 2/10 gevallen heb ik de boete niet moeten betalen! bvb: Onduidelijke signalisatie,...

Niet geschoten is altijd mis ;)

Link naar reactie
Wie kan me vertellen wat het bij jullie in Belgie kost als je met de Vespa op een 70-KM weg een gecorrigeerde 77 km/u hebt gereden??

Ik ben op weg naar Leopoldsburg geflitst, moest een brief retourneren die ik thuis had gekregen maar er stond nog geen boete-bedrag bij.

Op dat retour moet je zeker proberen een reden in te vullen waarom je die boete niet wenst te betalen.

In 2/10 gevallen heb ik de boete niet moeten betalen! bvb: Onduidelijke signalisatie,...

Niet geschoten is altijd mis ;)

Ik was op de Rally 200 onderweg met een maatje, en die reed achter mij op mijn GT200.

We reden vlak achter elkaar en opeens was het flits-flits... .. twee flitsen en we keken elkaar aan en dachten "shit... ".

Voor de Rally heb ik de brief gekregen en voor de GT niet. Ik had dan ook ingevuld dat ik vermoed dat op de foto meerdere voertuigen staan zodat niet feitelijk is vast te stellen of de overschrijding door mij gepleegd is... . ik ben benieuwd...

Kun je in Belgie de foto opvragen?

Zo iets:

Flitsfoto.jpg

Link naar reactie
Ik hou mijn hoofd vast,maar ik ben nog niet geflitst geweest met de scooter,verwondert mij eigenlijk een beetje.

Ja? Gij zijt zo lelijk dat ge niet pakt op foto, ik ben trouwens ook nog niet geflitst... :) Groetjes, nero.

Dat is omdat je nog lelijker bent dan ik :) Groetjes David.

Link naar reactie

@christiaan: als je de boete niet wilt betalen, komt er zowiezo een proces van voor de politierechtbank. Maar ja: je hebt inderdaad het recht om de foto op te vragen, het beste bel je daarvoor even met het politiekantoor zelf. Ik moest de brief (die jij ook hebt ontvangen) terugsturen met de vermelding 'aanvaard minnelijke schikking onder voorbehoud van ontvangst foto'. En dan moeten ze eerst die foto opzoeken en aan jou bezorgen. Dat kost ze zowiezo een paar weken, dus dan kan je nog wat sparen ;-)

Link naar reactie

@ Christiaan

En vraag ineens het ijkingsbewijs aan van het flisttoestel. Dat kost de flikken zelf geld om dit op te vragen en dan seponeren ze meestal de boete. Veel mensen weten dit niet maar je kan dit wel degelijk aanvragen (bij betwisting uiteraard en als je tegen een lage snelheid geflitst bent)

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
tedeju, gisteren geflitst op de ring in Leuven... en ik woon al 15 jaar in Leuven, hoe loemp kunde zijn ;-(((

En dat met nen LML? Proficiat :-))))))))

Nu kan ik eens lache se. Het mag eens andersom hé? Ik bedoel hiermee dat ik jullie bijna nooit kan volgen omdat jullie te rap rijden.Boontje komt om zijn loontje...

In ieder geval geen pretje.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...