Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie al geflitst met een vespa?


Il Paperino

Aanbevolen berichten

Verdomme toch hé, nu ik wat meer met de vespa rij en de wagen thuis laat dacht ik wat te besparen op verkeersboete's :-)) Nee, nee zo erg is het niet, ik ben helemaal geen snelheidsfreak. Doch pijnlijk als je zo de staatskas moet spijzen... Verdienen ze al niet genoeg met de hoge taksen op de benzineprijzen ?

Op een viervaksbaan het snelheidsbordje van 50km/u niet opgemerkt... gevolg : 21 km/u te snel... :-(( Dat gaat me dus een 160€ kosten.

Zitten hier toevallig geen vespisten die bij vadertje staat werken " op de dienst inning boetes " en die zo heeeel onopvallend mijn papierke laten wegglippen in de prullebak :-))

Alléé laat eens horen of er hier nog zijn die al een boete hebben opgelopen, ik kan een beetje morele steun gebruiken :-)) lol

Link naar reactie

Wie heeft me nuttige tips om zo weinig mogelijk te worden geflitst door de vliegende camera's ? En zeg nu niet da'k trager moet rijden, want dat doe ik al... of mijn nummerplaat moet omdraaien hé :-)) En op mijn gps-ke staan enkel de vaste flitspalen :-((

Helpt dit, je nummerplaat met haarlak bespuiten, zodoende er enkel een witte vlek op hun fotooke verschijnt ? of zijn dit fabelkes ?

Link naar reactie

Zorg dat je van voren geflitst word...

Alle huis-tuin-en-keuken oplossingen mbt tot de leesbaarheid van je kenteken zijn fabels. Daarbij; de boetes voor kloten met je kenteken zijn vele malen hoger dan die voor de snelheid.

Je hoeft niet trager te rijden dan de maximum snelheid; houd je er gewoon aan als de boetes je te duur zijn - als je die van je GPS neemt ga je al snel toch 10km.h sneller dan mensen die op hun teller rijden.

Link naar reactie

't is maar een grapke hoor van die spuitbussen, ik zou het ook niet durven... het is gewoon niet echt leuk als je zo'n omslag met venstertje " pro justitia " krijgt in je brievenbus hé. Ik ga liever eens lekker uit eten met dit geld, en inderdaad is dit mijn eigen schuld hé... maar waar ze staan om te flitsen gaat me soms iets te ver. Ik ben geflitst op een viervaksbaan te Neder over Heembeek, geen school in de buurt, ook geen huizen... is een strook van 500m braakliggend terrein.

Link naar reactie

Ik spijs ook geregeld de staaskas; :-(

En natuurlijk geef ik ook liever mijn geld uit aan andere dingen maar zoals het spreekwoord zegt: 'potje breken, potje betalen'. ;-)

Link naar reactie

geflitst ben ik nog niet, maar wel aan de kant gezet

door de cops. ( ook op de bredabaan in merksem )

naar het schijnt reed ik tegen 100 km/u

maar dat kon ik niet weten want ik had gene kilometrik

in ieder geval 250 euro en een zuur bakkes

Link naar reactie

in ekeren, driehoekstraat. om 15h32 en om 15h34, straf hé! langs voor en langs achter geflitst, aangevochten... verloren, want het is ni slim om een opvallende helm en racenr's op uw scoot te hangen. politierechter vond dat het aan de hand van die kenmerken op de foto duidelijk was dat ik het was! arse!

Link naar reactie

Op de kaai richting groenplaats en op de kaai richting zuid.

Ni betaald laten verjaren, goed gegeten.

In één van die nieuwe tunnels aan tachtig (je mag er dertig) en las de volgende dag in de krant dat ze maar aan het testflitsen waren. OPGEPAST dus, want nu flitsen ze voor echt in de GASTHUISTUNNEL na de bocht richting belgiëlei.

Link naar reactie

en ik moet vanaf maandag 15 dagen te voet omdat ik als westvlamink in antwerpen op de bredabaan in schoten 96 reed in zogezegde bebouwde kom,boete daarop nogeens van 604 euro!!!!

Wel niet met de vespa maar met mijn camionette.

Link naar reactie
Die Bredabaan is blijkbaar de jackpot voor de politie qua boetes!

Neen, de leien (van Frankrijk tot Amerika) in Antwerpen brengen het meeste op voor de staatskas. :-(

Onlangs nog in de gazet -> bredabaan koploper en leien op de tweede plaats :D

Van de week ook nog aan de kant gezet door de politie... :(

Er reed een auto nogal traag in bebouwde kom, dus ik dacht ik steek hem nog even snel voorbij alhoewel het eigenlijk een volle witte lijn was (shame on me ;) )

Terwijl ik dieje auto voorbij steek, kijk ik in de auto en wat zie ik?! 2 polities :D

Wieeeeeeeuw...aan de kant en 150 euro boete!

Link naar reactie

De grootste vespaboete ligt nu bij Bootboy ( 250€ )

De grootste pechvogel is dan wel de Samme, toevallig 2 flikskes in een gewone wagen voorbijsteken en dan nog over de witte lijn :-)) aiaiai... dat was even vloeken denk ik. En met renoretro voel ik ook wel mee, 't was wel met zijn camionetteke, maar voor 604€ was ie beter in de vloanders gebleven...

Nog leuke verhalen ? Schrijf hier maar neer ... met zoveel leden kan het niet dat dit hier allemaal engeltjes zijn hé :-))

Link naar reactie

2x op 1 week tijd dezelfde flitspaal tegen me gehad, op de Grote Steenweg in Berchem. Is al wel even geleden, tegen 83 en 96km/h. Heeft me aardig centje gekost...

Ben nog zinnens geweest van wa te foefelen, want men vnbke kan eigenlijk nie zo rap, da sta op de papieren :P ma heb het maar zo gelaten :)

Link naar reactie
De grootste vespaboete ligt nu bij Bootboy ( 250€ )

Nope.

Nadat ik van de nieuwjaarsreceptie kwam van VCA ben ik 2x geflitst op de Hoogboomsesteenweg in Brasschaat. 1x langs voor geflitst tegen 80km/u en 2 minuten later op dezelfde plek geflitst langs achter tegen 60km/u. Dit op een baan waar je maar 50 mag. Bij eerste flits merkte ik dat ik mijn zijbil kwijt was en ben dus volop in de remmen gaan staan en terug gedraaid en werd weer geflitst... Iets verder tegen gehouden door een politiepatrouille (die aan de kant stonden voor Wodca etc...) en papieren mogen afgeven. Uitleg gedaan over de verloren zijkap maar helaas zonder resultaat. Nog geluk gehad dat ik niet moest blazen...

Grapke heeft mij €270 gekost (150 + 80), het waren dus zware overtredingen in de bebouwde kom. En dan nog een zijkap moeten laten herspuiten, pinker kopen, etc...

Of vorige zomer 4x in 1 maand tijd op het einde van de Plantin Moretuslei (net voor de brug een autoflitser) tegen 70 ipv van 50. In totaal op 1 maand dus €600 aan boetes; ni om mee te lachen zenne... :-(

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...