Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Wie al geflitst met een vespa?


Il Paperino

Aanbevolen berichten

20 jaar terug op de Expressweg (N49 Antwerpen-knokke) aan 147. Pa heeft de boete betaald, denk ik :)

1 keer, ook 20 jaar terug, beneden tussen de 2 bruggen van de Noorderlaan, moet daar een klein 110 gereden hebben midden in de nacht, maar je mocht daar maar 50. Nooit iets van gehoord.

Een keer of 3 in Oostenrijk, en 2 keer in Frankrijk, en 1 keer in Italië, allemaal onderweg om te gaan skiën in de laatste 4 jaar. Ook nooit iets van gehoord.

Een klein jaar terug, in Brasschaat op de Lage kaart in de vakantie. Ik was nogal moe, en lette niet op de snelheid. Ik ken nochtans den anonieme auto die daar stond, me een flik aan boord die tegen het zij raampje lag te pitten. Zo wil ik ook werken, zenne. Iedere dag als het moet!!! 63 per uur, en 65 boete.

Onze pa met mijne auto: op een schone zaterdag op de Bredabaan in Merksem, ter hoogte van waar vroeger Rerum Novarum was, een vaste flitspaal. Den dag daarna, aan de overkant van de straat, maar dan ietske trager ook onze pa en weeral met mijne auto. 2 boetes in de bus.

En een week daarna een boete voor verkeerd parkeren bij ons in de straat in Merksem. Smalle straat, heel brede voetpaden. Flik was voorbijgereden, en had de auto zien staan. Onze pa gaat nog even naar de winkel, en een half uur later parkeert hij op dezelfde plaats. Flik schrijft op dat hij daar een half uur heeft gestaan. 100 eurokes.

Maar ikke, op die 2 boeten na met den auto, nog niks met de Vespa en toch al meer dan 20 jaar chauffeur. Ik meot zeggen dat ik al veel change heb gehad, want ik rijd altijd teveel.

C.

Link naar reactie
De grootste vespaboete ligt nu bij Bootboy ( 250€ )

Nope.

Nadat ik van de nieuwjaarsreceptie kwam van VCA ben ik 2x geflitst op de Hoogboomsesteenweg in Brasschaat. 1x langs voor geflitst tegen 80km/u en 2 minuten later op dezelfde plek geflitst langs achter tegen 60km/u. Dit op een baan waar je maar 50 mag. Bij eerste flits merkte ik dat ik mijn zijbil kwijt was en ben dus volop in de remmen gaan staan en terug gedraaid en werd weer geflitst... Iets verder tegen gehouden door een politiepatrouille (die aan de kant stonden voor Wodca etc...) en papieren mogen afgeven. Uitleg gedaan over de verloren zijkap maar helaas zonder resultaat. Nog geluk gehad dat ik niet moest blazen...

Grapke heeft mij €270 gekost (150 + 80), het waren dus zware overtredingen in de bebouwde kom. En dan nog een zijkap moeten laten herspuiten, pinker kopen, etc...

Of vorige zomer 4x in 1 maand tijd op het einde van de Plantin Moretuslei (net voor de brug een autoflitser) tegen 70 ipv van 50. In totaal op 1 maand dus €600 aan boetes; ni om mee te lachen zenne... :-(

Ok, ok Erix is wel duidelijk DE MAN die onze staatskas regelmatig gaat spijzen... nu weet ik ook waarom hij tegen mijne gtv 250 is, niet vanwege al het plastic, da's maar een drogreden... nee nee enkel omdat de gts/gtv te snel rijden en zijn verkeersboetes nu al niet meer te volgen zijn :-))) lol ...

Link naar reactie

Het is ver gekomen.

Ge moet u niet alleen tenvolle concentreren op het verkeer,maar evenzeer voor de camera's.Zelfs voor iemand die nooit de bedoeling heeft te hard te rijden.

Even een onoplettendheid kan u een bom geld kosten.

Link naar reactie

Ook opletten op de prins boudewijnlaan in Edegem. Daar ben ik al geflitst.

Zeker achter de bochten of bushokjes moet je oppassen. En zeker daar waar het wisselt tussen 70 en 90 km/h.

Vanmorgen stonden ze er trouwwens weer. Pal aan de vroegere biazaar.

Het politiehoofdkwartier van de politiezone ligt sinds eind mei op de Prins Boudewijnlaan. En het is er sindsdien zeker niet beter op geworden.

Link naar reactie
Op de kaai richting groenplaats en op de kaai richting zuid.

Ni betaald laten verjaren, goed gegeten.

In één van die nieuwe tunnels aan tachtig (je mag er dertig) en las de volgende dag in de krant dat ze maar aan het testflitsen waren. OPGEPAST dus, want nu flitsen ze voor echt in de GASTHUISTUNNEL na de bocht richting belgiëlei.

OMG bedankt voor deze tip ! Ik knal daar dus echt ALTIJD !

Mja pff zoals eerder gezegd zal het eerder van potje breken is potje betalen zijn !

MVG Hollow

edit : dit topic is echt wel handig... naarmate da'k verder lees, hoe meer er eht wel dinge zijn waarvan ik nog ni eens wist da ze daar maar konden staan !

Leve zone HEKLA ? NOT ...

Soms kan ne mens toch naïef zijn in't verkeer...

Link naar reactie

78 Km/u lansgheen het Kanaal Brussel Charleroi in Anderlecht (Bebouwde kom, max 50). 175 Euro. En ze hadden me daar een paar jaar geleden ook al eens gefotografeerd met de auto en nog weet ik niet waar ze zich verstoppen. Er staat wel bij ter hoogte van lichtpaal nr zoveel maar daar kunnen ze nergens staan of ze staan in de weg!

Link naar reactie

Wordt elke kleine boete uit het buitenland snel opgestuurd naar belgie?

Ik ben geflitst in zwitserland een goeie maand geleden en gisteren kwam de politie uit mijn dorp dit even persoonlijk melden :s

Is dat de normale procedure, of neigt dat naar een dikke boete?

Link naar reactie
Ok, ok Erix is wel duidelijk DE MAN die onze staatskas regelmatig gaat spijzen... nu weet ik ook waarom hij tegen mijne gtv 250 is, niet vanwege al het plastic, da's maar een drogreden... nee nee enkel omdat de gts/gtv te snel rijden en zijn verkeersboetes nu al niet meer te volgen zijn :-))) lol ...

Gij kunt toch een pakske zeveren zenne! En gij bent bij deze DE VROUW (het mietje dus want je rijdt rond met een stuk plastiek zonder vitessen)?

Je voelt je precies ook altijd persoonlijk aangesproken als het over die plastieken vespa's gaat hé. Iedere zijn meug, ik vind ze gewoon verschrikkelijk van design maar ik zal niet ontkennen dat het luxe bakken zijn in vergelijking met de oudere modellen, zeker als je het gebruikt voor dagelijks vervoer... En zo snel gaan die GTS/GTV nu ook weer niet hoor!

Link naar reactie

Jiepiejahee, eindelijk krijg ik den Erix ook op zijn paard... hahaha, da was toch maar een goed bedoeld grapke... zoals jij er hier ook zoveel uithaalt...

Maar daar gaat het niet om , door dit geflitst op het forum te gooien hopen we de camera's wat te ontlopen... Daarom zijn alle leden hier toch wat vrienden hé... met of zonder gezever... 't is hier trouwens ook de chit chatcorner :-))

Link naar reactie
Jiepiejahee, eindelijk krijg ik den Erix ook op zijn paard... hahaha, da was toch maar een goed bedoeld grapke... zoals jij er hier ook zoveel uithaalt...

Paard??? Welk paard????

Grapke van u, dat is een grap zeker? ;-)

Ik maak nooit grappen want ik ben altijd zéér ernstig *kuch kuch* LOL

Link naar reactie
In VLaanderen staan meer Flitspalen dan in heel Frankrijk.

En dat helpt allemaal geen bal, want wat staat er vandaag in de krant?

Het aantal verkeersdoden in ons land is vorig jaar en de eerste maanden van dit jaar niet meer gedaald. Dat blijkt uit cijfers van het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV).

http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/binnenland/080617verkeerscijfers

Link naar reactie

mja misschien moete ze is eerst naar de bestaansoorzaak van de ongevallen zoeken... Het telkens maar op je dashbord te moeten kijken voor maar NIET te snel te rijden...

Uiteraard heeft snelheid er ook wel IETS mee te maken ( laat ons eerlijk zijn )

Mja die staatskast toch...

Link naar reactie

hangt ervan af ... snelheid kan inderdaad mede oorzaak zijn, als deze gecombineerd wordt met gebrek aan ervaring en gebrek aan anticipatie. Maar als ik om 1 uur 's nachts geflitst wordt op een lege autostrade, en daar dan 150€ voor moet betalen, dan vraag ik mij toch af wat dit te maken heeft met verkeersveiligheid.

Link naar reactie

Ik heb liever ook geen flitspalen, maar al bij al valt het toch mee om de juiste snelheid te rijden...in 10 jaar rijden heb ik een snelheidsboete!

Of dat ge nu 50 of 80 km/u rijdt, negen van de tien staat ge samen aan het verkeerslicht te wachten :D

Link naar reactie

Er moet meer geld worden gestoken in het verbeteren van de wegen en fietspaden. Hier in de buurt liggen nog massa's betonwegen die alles behalve vlak zijn en ook enkele asfaltwegen die zeer hobbelig zijn. En klinkers zijn niet gepast om wegen mee aan te leggen, na 1 jaar en enkele camions zijn ze stuk gerede.

Link naar reactie

Wel ik ben den tel kwijt hoeveel keer ik ben geflitst maar dees jaar nog maar vier keer, en gelukkig altijd kleintjes; tussen de 5O en 90 €, vorige jaren meer maar k'weet het echt niet meer en met de gl van '61 ; heeft geen kilometerteller op één jaar meer dan 1400€ waaronder één van 650€ , k'heb hem meteen aan de kant gezet en met nen andere beginnen rijden met kilometerteller en het gaat steeds beter met de beurs !

grtz

U-Y

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Het is ver gekomen.

Ge moet u niet alleen tenvolle concentreren op het verkeer,maar evenzeer voor de camera's.Zelfs voor iemand die nooit de bedoeling heeft te hard te rijden.

Even een onoplettendheid kan u een bom geld kosten.

Daar ben ik HET volledig mee eens!! het gaat er niet op beteren!!

Let ook op bij de baan aan het bouwcentrum in Antwerpen, daar hebben ze zwaar geinvesteerd in vogelkastjes, lijkt op autostrade maar je mag er maar 50, ik had het niet door en reed amper 60km/u ten toch prijs zeker,..

Grts Christian

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...