Ga naar inhoud
Vespaforum.be

sito+ lml carburator sip


HighRoller

Aanbevolen berichten

Heb zelf sinds kort een LML en heb van goede bron vernomen dat je gewoon de sito plus moet steken en voor de rest niets veranderen zou hij 90 km moeten gaan.Ga dit in het kort doen en zal dan wel zien wat dit geeft.

Met originele pot van px zou ook al een verschil moeten geven door dat er dan geen katalisator aanwezig is ( kat is goed voor +- 5 a 10% vermogen verlies)

Sito plus geeft ook nog eens meer koppel wat vlotter rijd.

Verder is het ook belangrijk dat je de juiste afstelling van de motor bekomt of houd daar de motor anders te warm kan gaan lopen met alle gevolgen van dien.

Link naar reactie

in de scootering van deze maand staat een heel artikel over hoe je het moet doen.

samennvatting :

- luchtfiltertje onder je zadel verwijderen

- luchtfilter carbu : niet het blauwe gaas !, maar de glaswol eronder verwijderen. blauwe gaas beetje lossnijden en de 2e laag eruitprutsen. gaas weer toelijmen.

- spoeiers : 160 ipv 130 ; BE5 ipv E3 ; main jet 98 ipv 94, luchtmix-schroef : helemaal toedraaien en dan 2 draaien uit.

- uitlaat Standaard Sito voor PX125. Als je voor Sito+ gaat, dan misschien main jet iets groter , bv 100.

dit geeft zo'n 40% meer PK...de volle 7,92 PK ;-)Vooral meer koppel.

Het verbaast me dat niemand anders dit al gepost heeft.

Joost

Link naar reactie

Heb van de morgen ook de scootering gaan halen dus jullie waren me al voor, ziet er veel belovend uit.

Ga dit zeker doen.

Iemand al ervaring met de juist heid van de kilometer teller, wijkt hem heel veel af of de verwachte 10%?

Mijne LML zijn ze al terug moeten komen halen om een paar kleine mankementjes op te lossen, maar niks ergs

Zie der naar uit als ze hem terug brengen

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hey, ik had de scootering idd ook gelezen en ben ook van plan om mijn LML te tweaken. Ik ben nog niet zo bekend met Sip kan iemand mij bevestigen of deze artikelnrs kloppen volgens het artikel in de Scootering?:

- spoeiers: 160 (Art.-nr.: 40264216 ); BE5 (Art.-nr.: 40417000 ); main jet 100 (Art.-nr.: 40261000)

Bedankt, Joene

Link naar reactie

Pas op, de hoofdsproeier bleek toch niet de juiste te zijn. Die heb ik uitindelijk maar bij mijn dealer gekocht :-)

Link naar reactie

Dat zou pas een idee zijn! Een vespaforum waar de 4 takters welkom zijn. Webmaster, daar wil ik wel mijn schouders onder zetten.

Misschien kunnen ze hier beter een ander forum beginnen met LML's, Stella's, curry's allerhande (vietnam, indonesië, bali, enz...) en de moderne 4 takten... Of een onderverdeling maken op deze website. ;-)
Link naar reactie

@Benpeg, de sproeier was dan uiteindelijk wel ok ;-) Nee, niet te groot denk ik ?

Zeg maar er zijn hier toch een hoop tegenstrijdigheden over welke type sproeiers in combinatie met welke uitlaat, etc...

Wie heeft het hier nu bij het rechte eind ?

Dit heb ik gedaan:

•luchtfiltertje onder zadel verwijderd

•luchtfilter carbu: PX luchtfilter gestoken (SIP Art.-nr.: 11312500)

•spoeiers :

o stationairsproeier 42/160 (SIP Art.-nr.: 40264216) ipv 130

o BE5 (SIP Art.-nr.: 40417000 ) ipv E3

o hoofdsproeier 98 ipv 94, ( SIP Art.-nr.:40269800)

•luchtmix-schroef : helemaal toegedraaid en dan 2 draaien uit.

•uitlaat Sito+ (SIP Art.-nr. 23000000)

Hij rijdt veel beter nu, laat dat duidelijk zijn. Allen vind ik dat hij boven 80 km/u (dus in relatief hoge toeren) niet echt doorgaat en dat er zo'n "schrapend" geluit uit mijn sito+ komt.

Misschien heb ik dan toch iets fout gedaan ?

HEEELP ;-) !

Link naar reactie

ik heb net hetzelfde gedaan dan in scootering vermeld (sito uitlaat en geen sito +)en werkt zeer goed. Bij sito + zou ik een iets grotere hoofdsproeier nemen (100)

Link naar reactie

@geertvespa: cool :-) heb jij ook je bougie aangepast ? dus jij hebt exact hetzelfde gedaan als ik met uitzondering van de uitlaat (jij sito, ik sito+) ?

Wat is jouw topsnelheid nu ?

Gr, Jeroen

Link naar reactie

Heb sinds dinsdag ook een sito+. Haal nu vlot 90.

Sproeiers + bougie veranderd bij sdn.

Als je kijkt wat de stukken kosten bij sip en hetgeen ik betaald heb bij sdn is het de moeite niet om er zelf aan te beginnen.

Link naar reactie

Hey speely,

Bedankt voor jouw feed-back maar, welk type bougie en welke type sproeiers heb jij er in zitten ? Hoe ver staat je luchtmixschroef uitgedraaid ?

Thx, Jeroen

Link naar reactie

luchtmixschroef moet je per scooter bezien, bij mij staat hij nu +- 1,5 toer open,

je moet zien dat hij goed opneemt van in het begin.

Als je de luchtmixschroef te ver open zet en je geeft echt weinig gas, heeft hij de neiging om stil te vallen dan weet je dat je terug wat dicht moet draaien.

Dit steeds doen met luchtfiter behuizing gemonteerd.

Sproeiers moet je ook per scooter een beetje bezien en dit aan de hand van de bougie.

Nog veel plezier aan iedereen.Als ik uit rodage ben ga ik hem eens goed testen en laat ik wel weten wat ik juist terug heb verandert.

Ben ook benieuwt welke bougie er bij jou nu insteekt speely?

Link naar reactie

@ BENPEG: bedankt voor jouw tips en ik sluit me hier nu ook helemaal bij aan. Elke scooter, elke carburator is toch wel wat anders. Respect voor alle professionele tuners, geen gemakkelijke job ;-)

Ik heb de afgelopen dagen behoorlijk wat zitten testen met sproeiers, bougie en luchtmixschroef.

* stationairsproeier 42/160 ; 55/160 en 35/130

* E3, BE5

* hoofdsproeier 96, 98 en 100

telkens in combinatie met een Sito+ en bougie NGK BR8 ES, luchtmixschroef 2 toeren uit, 1,5 toer uit.

Alle combinaties zowat uitgetest, maar geen echt goed resultaat naar mijn mening.

Telkens meer of minder het gevoel dat hij in hoge toeren en tussen 75 km/u en 85 km/u sputterend doorkomt, eenmaal er voorbij wel de hoogste toeren vrij constant blijft (pf, moeilijk te omschrijven zoiets)

Gisteren heb ik alle originele sproeiers teruggezet met uitzondering van de hoofdsproeier (98) en luchtmixschroef op 1,5 toer. Boegietje heeft mooie koffie-met-melk kleurtje :-)

Ik heb nu de indruk dat hij minder sputtert bij hoge toeren (iets vlotter naar 90 km/u). Vanavond ga ik toch opnieuw eens de originele hoofdsproeier (94) proberen.

Het resultaat hiervan laat ik jullie nog wel weten.

Link naar reactie

Ahja, ik heb natuurlijk ook de luchtfiltert onder het zadel verwijderd en bij de carbu-luchtfilter het glaswol achter de blauwe gaas verwijderd

Link naar reactie

Vraag dit best aan iemand die er wat van kent of ga langs bij je dealer/verkoper (indien hij dit wil doen). Bij mijn weten zijn er geen handleidingen van online, heb het ook laten doen door iemand met kennis van zaken. Zou het waarschijnlijk zelf ook wel kunnen, maar dan duurt het 3x zo lang omdat ik een handleiding moet volgen. Liever een expert/ancien laten doen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...