Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa van 1963


pirre3

Aanbevolen berichten

de eigenaar wou gewoon nu direct een 'gerestaureerde' oldie "want vespas zijn nu toch in". veel voeling hebben ze er blijkbaar niet mee, dus echt vespafora afschuimen zal er wss ook niet in zitten?

Inderdaad! Zo'n hypetypes lopen er overal rond.

En als je dan toch zo stom bent om de eerste de beste "oldie" te kopen en je dus in het zak laat zetten dan moet je de gevolgen maar dragen ook. Hoe kun je nu zo stom zijn van een toch redelijk hoog bedrag aan een moto uit te geven zonder je eert eens deftig te informeren, via internet, clubs of eender wat.

Ah tja, er lopen blijkbaar veel mensen rond die ofwel te stom zijn, ofwel teveel geld hebben...

Link naar reactie

Mijne maat heeft zijne PX van 2007 gekocht van ene die hem wegdeed voor ne Curry.

Eb hij WIST dat ne curry was,maar hij was "mooier" dan zijne PX

Nu gij!!

Link naar reactie

maar hij is wel eerlijk in feit dat van indonesie komen!! ;-)

gauw bij de teakmeubelen een paar vespa mee in de container gestoempt...

Link naar reactie
zijn website: http://www.misterteak.be/ zegt genoeg zeker?

Als je goed kijkt op de foto waar hij (de bange blanke louche zakenman) de indonesiër (politie? of wat er voor moet doorgaan op de oh zo geposeerde foto) een hand geeft dan zie je toch duidelijk dat die kerel de andere wat smeergeld in zijn pollen duwt! ;-)

Ah tja wat scooterkes verkopen naast de teakmeubelen, moet toch kunnen, er is immers een hype. Maar verwacht wel geen garantie en eventuele nazorg van een garagist, tenzij je naar het verre Indonsië gaat.

Link naar reactie

dat het hype-typjes zijn, akkoord, maar om dan te zeggen dat ze het verdienen om bedrogen te worden, vind ik toch niet helemaal waar.

Ik zou in een compleet andere omgeving ook gewoon in de luren genomen worden.

Link naar reactie
dat het hype-typjes zijn, akkoord, maar om dan te zeggen dat ze het verdienen om bedrogen te worden, vind ik toch niet helemaal waar.

Ik zou in een compleet andere omgeving ook gewoon in de luren genomen worden.

Ok Joost, maar als jij over iets bepaalds niet veel weet dan zal je toch tenminste de moeite doen om je te informeren (denk ik toch)? Dat is toch een kwestie van gezond verstand ("Arm Vlaanderen" schiet er nu ineens door mijn hoofd)

Ik wil gewoon aantonen als mensen niet de moeite willen doen om eens eerst te informeren voor ze iets kopen dat ze dan achteraf ook niet de zielepoot moeten uithangen hé. "Eigen schuld, dikken bult" zeggen ze hier in het Anwterps.

Link naar reactie

klopt,

maar ik kan het me goed voorstellen dat je beetgenomen wordt, ik ben ook zo iemand die wel eens met zijn hoofd tegen de muur loopt ;-)

In ieder geval heb ik vooral iets tegen die verkopers, want die maken dit wereldje kapot.

Link naar reactie
klopt,

maar ik kan het me goed voorstellen dat je beetgenomen wordt, ik ben ook zo iemand die wel eens met zijn hoofd tegen de muur loopt ;-)

In ieder geval heb ik vooral iets tegen die verkopers, want die maken dit wereldje kapot.

Inderdaad, dit moet toch op een of andere manier kunnen vervolgd worden? Dit is toch ook in de autobranche?

Nu ja, zolang niemand een klacht indiend?

Ook ik heb ooit al een impulsaankoop gedaan die ik achteraf beklaag, dus ik begrijp wel dat als bleutje je in de val loopt.

De verkopers zijn meestal gladde jongens die de hemel beloven...

Link naar reactie
Ik als 15 en onwetende, vraag me eigenlijk af wat er zo gevaarlijk is aan die fourche(ik ben een echte nitwit op het vlak van techniek nzo dus als ik m'n kennis wat wil bijschaven)

mgv, bram

bekijk de fourche eens goed en kijk dan eens op een andere foto naar een normale fourche. ge zult zelf zeggen: "ah ja!! da'k da ni had gezien!!!"

Link naar reactie

Op de N60 tussen Gent en Oudenaarde (ter hoogte van Zingem) zit er ook een verkoper van Teak, fietsen en andere rommel. Elke dag staan er daar ook een paar curry-vespa's buiten. Passeer er elke dag, dus ik ga 'ns stoppen om te checken wat die gedrochten moeten kosten en wat ze erover te vertellen hebben.

Link naar reactie

Eerst en vooral vind ik het echt erg dat er zo'n verkopers zijn die de mensen zo kunnen bedriegen en enkel aan het geld denken. Maar als je er niks van kent en je wilt zooooo graag een Vespa en dan kom je op Kapaza of zo een 'gerestaureerde' Vespa tegen die prachtig blinkt, en er laten we eerlijk zijn, toch wel mooi uit ziet, dan kan de verleiding groot zijn om dat blinkende krel te kopen. Denk ik.

Maar Erix heeft gelijk dat je als je een Vespa wil, toch eerst info zoekt en dan je conclusie trekt over dat Blinkend Machien.

Maar eens een andere vraag, is dat niet strafbaar of zo? Een 'Vespa' assembleren uit andere (wrakken) Vespe. Zijn daar voor een bedrijf geen controles op want dit is toch gewoon zakkenklopperij, niet?

Link naar reactie
Maar eens een andere vraag, is dat niet strafbaar of zo? Een 'Vespa' assembleren uit andere (wrakken) Vespe.

Dan kunnen ze direkt het halve forum in den bak steken (diegenen die restaureren gebruiken dikwijls wrakken om de nog goede onderdelen te verwerken in een projekt.

En de andere helft mogen ze dan in den bak steken wegens onrechtmatig opdrijven van motors.

:):):) Groetjes, nero.

Link naar reactie

Als ik meteen nog een voorbeeldje in de groep mag gooien. Als net geen totale leek (die echter wel potentiële koper is) vind ik het toch niet zo voor de hand liggend om de verschillen te spotten tussen de "echte" en de curry afkooksels.

Ik zag daarstraks deze op ebay: linkje . Enerzijds ziet hij er natuurlijk heel proper afgewerkt uit (wil niks zeggen weet ik ondertussen al :)), maar de verkoper zet er ook duidelijke foto's op, en zegt dat het een volledige rebuild is.

Anderzijds is't beetje een exotische kleur, en de "nieuw"-staat en kilometerstand 0 lijken enigzins verdacht. Ook nihil info (en mail me maar als je echt wat wil weten) inspireert geen vertrouwen natuurlijk.

Kan't een echte zijn of is't sowieso afzetterij? (prijs lijkt me aan de correcte kant als het een echte rebuild is)

Link naar reactie

Nog eens wat verder gelezen via vespa.startpagina.nl links, en afgaande hierop lijken enkel volgende zaken een indicatie dat hij niet helemaal netjes zou zijn:

3) 2-tone paintjob / matching 2-tone seats. The asians are HUGE into matching seat upholstery with the paintjob. You don't see that much over here unless it's a theme bike. Many people over here refrain from doing 2-tone paintjobs anymore just because it LOOKS so asian and people don't want their bike confused for something off the boat.

4) PX plastic centermat. Notice that hard-plastic centermat, with the screws drilled in from the top down? They only used that mat on late-model Pseries bikes. For some reason, the asians LOVE that centermat and put it on any and every bike they can. Big giveaway.

Verder zie ik het niet meteen...

Link naar reactie

wel je haalt al zeker 2 goede dingen aan. de overdreven kleur en de centremat. maar vergeet zeker niet de chromen afwerkingen en kijk wederom eens naar die fourche!! je ziet de slechte lasnaad zitten en volgens mij is ze zelfs niet compleet!! it's curry my friend, all the way...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...