Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vliegwiel afnemen


StevieV

Aanbevolen berichten

Ik probeer het vliegwiel af te trekken van mijne GT maar zonder die tool gaat dat toch niet... truucje met zachtjes tikken met een hamer lukt ook niet.

Ik zou wel die aftrekker willen kopen maar die op scootermarkt blijkt met een schroefdraad te zijn...

Helaas is er op mijn vliegwiel geen schroefdraad te zien? Alles wat er te zien is een ringvormige inkeping...

Any suggestions??

Link naar reactie

Met het risico dat ik me drastisch vergis... . correct me if I'm wrong.

Maar als het hetzelfde is als bij een GS160, dan zit in die inkeping een springveer. Die moet je laten zitten en dan die centrale moer losdraaien (vliegwiel blokkeren met speciale tool. Dat zou zo een moer-met-rondel-eraan-vast moeten zijn. Bij het losdraaien, duwt die tegen de springveer en dan komt het vliegwiel los.

Link naar reactie

Allemaal al bedankt, het was inderdaad een moer met een rondel eraan vast.

Dit heb ik zo al losgekregen, helaas zat er daar geen springveer of ring achter...

Als daar een veer achtersteek kan ik die dan afhalen?

Of koop ik toch best zo'n vliegwielaftrekker? Woon in Brugge...

Link naar reactie

Je begrijpt het verkeerd denk ik.

Vóór die moer zou er een circlips in de groef moeten zitten, niet achter de moer.

Als die moer met zijn kraag uit het vliegwiel wordt gedraaid dan trekt die het vliegwiel mee naar je toe.

Ga gewoon bij Alex Scooterservice zo'n circlip halen, zet die moer er terug op, zet die circlip in de groef en draai tenslotte die moer er terug af. Dan komt je vliegwiel wel los.

Link naar reactie

@ Scooterboy: er zijn een aantal redenen waarom ik nog niet ben ingegaan op je aanbod me te helpen maar ik heb niet de behoefte die hier uit de doeken te doen omdat ze toch niet terzake doen...

Eén reden wil ik je alvast prijsgeven en dat is dat ik zoveel mogelijk zelf wil werken aan mijn Vespa, vandaar mijn vragen hier op dit forum. Alles aan anderen uitbesteden is m.i. een gemakkelijkheidsoplossing waaraan ik niets heb en niets bijleer.

Dat je je know-how niet echt op dit forum wil etaleren is begrijpelijk.

@ Alle anderen: een Westvleteren voor wie me een handje kan komen helpen met het loskrijgen van dat verdomde vliegwiel...

Link naar reactie
@ Alle anderen: een Westvleteren voor wie me een handje kan komen helpen met het loskrijgen van dat verdomde vliegwiel...

Tja, wat is dan het verschil tussen hulp vragen aan Scooterboy, of ergens een scooterboy die je komt helpen?

Misschien wilt je Vespa je iets duidelijk maken met dat vliegwiel.

En als je al hulp nodig hebt met het vliegwiel, ga je zéeker grijs haar krijgen van de statorplaat.

Succes.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...