Ga naar inhoud
Vespaforum.be

200 km/u op een motorscooter


Dr Who

Aanbevolen berichten

Test van Motors TV.

Vaste baanligging misschien wel, maar als je ziet dat de berijder bij elke scherpe bocht zijn voetje laat hangen, heeft hij daar precies niet teveel vertrouwen in. Ik denk dat zelfs erix nog eleganter door de bochten gaat (als compliment bedoeld) zie de filmpjes van speedracer in blog. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Niet akkoord. Dat is technisch misschien een prachtmachine, qua esthetiek ieder zijn meug (zei de zeug en ze vrat ... jewel, zou Toon Hermans gezegd hebben) maar dat is geen scooter. Das gewoon een automatische motorfiets. Een scooter heeft een quasi vlakke vloerplaat en je moet er kunnen opstappen en niet over-stappen zoals hier.

Link naar reactie
Niet akkoord. Dat is technisch misschien een prachtmachine, qua esthetiek ieder zijn meug (zei de zeug en ze vrat ... jewel, zou Toon Hermans gezegd hebben) maar dat is geen scooter. Das gewoon een automatische motorfiets. Een scooter heeft een quasi vlakke vloerplaat en je moet er kunnen opstappen en niet over-stappen zoals hier.

En wie ben jij om te definiëren wat wel, en wat niet een scooter is? Het allereerste protoype van Vespa, de 'Paperino' was ook geen doorstapmodel. De Gilera Runner en de TMax van Yamaha worden beide als scooter verkocht, en toch hebben ze geen vlakke bodemplaat.

De Gilera DNA word/werd verkocht als scooter omdat hij een scooter-motor heeft, maar qua model is't eigenlijk is 't meer een kleine moto.

Link naar reactie

245kg voor een suzuki? is dat niet wat veel?

Mijne TDM 850 weegt nog niet zo veel,leeg

Link naar reactie
koop dan gewoon een baanmoto

een baanmoto heft nog steeds niet het gemak van een scooter met veel power. Toegegeven een Vespaatje zal iets wendbaarder zijn nog, maar dan kan je voor hetzelfde geld zeggen, koop een brommer, die nemen nog minder plaats in in de garage en kosten minder aan verzekering. Ieder zijn goesting, en voor mensen die iets verder moeten voor het werk waar een regular Vespa toch iets te licht voor is (en ook iets minder veilig is) maar toch het gemak van een scooter preferen is dit een waardig (Italiaans) alternatief.

Link naar reactie

Frank is zaterdagnacht een klein toerke gaan doen na de VCA-BBQ met dit machien... Ofwel is hij in tussentijd langs de hoeren gereden, maar ik vermoed dat de grote smile op zijn gezicht eerder kwam van kriebels in de buik !

Rijdt bangelijk, plakt op de weg, sneller dan een porsche...maar ja, het blijft iets totaal anders dan een scooters zoals wij die hier appreciëren.

Link naar reactie
Ah, is de Frank uitendelijk dan toch nog terug geraakt?

even over en weer naart zeetje geweest volgens mij. De Gilera zal wel gerodeerd zijn na zijnen toer... :-)

Jazeker hij is terug gekomen en met een grote smile op zijn gezicht! Hij heeft de Guy Staar dan ook 3 kussen gegeven, zo gelukkig was hij na dat ritje. ;-)

Wat wil je nu het is letterlijk van 80km/u naar 180km/u in 1,2,3 dus dat ding vlamt serieus door, het optrekken was blijkbaar enorm volgens Frank. Topsnelheid was 205km/u, zegt genoeg zeker!?

Link naar reactie
Ah, is de Frank uitendelijk dan toch nog terug geraakt?

even over en weer naart zeetje geweest volgens mij. De Gilera zal wel gerodeerd zijn na zijnen toer... :-)

Jazeker hij is terug gekomen en met een grote smile op zijn gezicht! Hij heeft de Guy Staar dan ook 3 kussen gegeven, zo gelukkig was hij na dat ritje. ;-)

Wat wil je nu het is letterlijk van 80km/u naar 180km/u in 1,2,3 dus dat ding vlamt serieus door, het optrekken was blijkbaar enorm volgens Frank. Topsnelheid was 205km/u, zegt genoeg zeker!?

Ah, ik dacht al dat de uitspraak sneller dan een porsche overdreven was :)

Link naar reactie

Ja , en het is niet gelogen ik heb het monstertje zaterdag getest en het is zelfs sneller dan 200km/h.

Het rijd echt wel zeer aangenaam en acceleratie is ronduit beestig, zelfs van 80 naar 180 is sneller dan menige motorfietsen, maar het is zeker en vast geen stadsmodel maar een lange afstandsrijder.

Grtz

U-Y

Link naar reactie
volgens van dale:

scoo·ter (dem; scooters)

1 motorrijtuig met twee kleine, brede wielen en een lage treeplank

Dank u Gette.

Vriendelijk van Van Dale om mijn buik-gevoel bij te treden.

Wat, ik herhaal, niet wegneemt dat dit een mooie machine is en, gezien de prestaties, is de prijs ook nog zeer redelijk. Maar 'tis gene scooter en zeker gene Vespa.

Link naar reactie
Maar 'tis gene scooter en zeker gene Vespa.

Niemand beweert hier dat het een vespa is hé. Het is een Gilera en die maken scooters/brommers/moto's met een meer sportievere look dan Piaggio, dus daar moet je geen vespa look-alikes van verwachten.

Piaggio heeft een aantal merken onder 1 vlag gebracht (Gilera, Aprilia, Derbi, Moto Guzzi...) om andere klanten op de markt te kunnen aanspreken. Bekijk het maar eens op hun officiële website. http://www.piaggio.com/

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...