Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Westhoekrit - In Flanders Fields - 5-6 april 2008


fooraapje

Aanbevolen berichten

Dit w-kend een schitterend en leerijk w-kend gehad in de westhoek (Ieper en omstreken), met een fantastische bende vespisten. Het hele w-kend stond in het teken van de grote oorlog (WO I) van 1914-1918. Bedankt aan de mensen die dit in elkaar gestoken hebben en met het winters weer, konden we ons helemaal inleven hoe het moet geweest zijn voor de jonge soldaten die daar toen in barre omstandigheden hebben moeten proberen overleven in de loopgraven, wat vele toen niet is gelukt!

Hier kan je wat foto's zien van onze westhoekrit http://www.vespaclubgent.be/Flandersfield/

weekendwesthoek023ps2.jpg

weekendwesthoek024zz8.jpg

Groetjes Michel & Kathy

Link naar reactie

heb het museum en de loopgraven al een paar keer met de leerlingen bezocht, echt de moeite ! welsiwaar een eindje rijden vanuit A'pen maar als je nadien afsluit met een lange strandwandeling is het dat allemaal waard :)

Link naar reactie

Deze rondrit was een idee dat van mensen die er maanden van overleg en organisatie voor over hadden om dit alles tot een goed einde te brengen. Iedere deelnemer heeft zich met hart en ziel ingezet, Chapeau daarvoor. Het was zeker niet de bedoeling om er een treffen van te maken met zoveel mogelijk deelnemers. In deze context (overnachtingen, maaltijden en tussenstops) was dit ook niet realistisch geweest. De bedoeling van de post van Fooraapje was volgens mij om andere vespisten te laten meegenieten van dit themaweekend dmv de talrijke foto's en hun een idee te geven wat de mogelijkheden zijn van "vespagenieten".

Voor de rest kan ik alleen Kurt bijtreden in zijn mening. Groetjes, nero.

Link naar reactie

Hier had Bolderik voor gezorgd, echt een kippevel moment aan het Schotse monument voor de gesneuvelde Schotse soldaten in Mesen.

Het nummer dat ze speelden heet; DARK ISLAND.

Het nummer werd in vroeger tijden in Schotland gespeeld, als er iemand was gestorven.

De legende leert ons, dat diegene die gestorven was, op weg ging naar het "Dark Island", daar waar de dierbaren wonen die reeds overleden zijn...

Door de tune te spelen wezen ze de gestorvene de weg... ...

Link naar reactie

Dit was het 2de nr dat ze speelden, iedereen werd er enorm stil van!

Het 2e nummer dat ze speelden is MIST COVERED MOUNTAINS...

Het werd vooral tijdens de 1e wereldoorlog gespeeld tijdens een begrafenisceremonie van Schotse militairen die gesneuveld waren..

Als het al mogelijk was een ceremonie te houden...

Zoals jullie zullen weten, hebben velen van hen een onbekend graf...

Daarom onze keuze van dit nummer, speciaal voor hen... .

Dank aan de pipers Willy(trommel) en Toby(doedelzak) de Brouwer.

Link naar reactie

ledgend has it that the bag pipes were invented in ireland but then given to the Scots after the inventer had played them for the first time.

It is also said that the sign of a true gentleman is a man who can play the pipes but who doesn't. :-)))

The traditional military burial lament for Irish and scottish soldiers is "the flowers of the forest" played by a bag piper.

Link naar reactie
Zag er wel vochtig uit of viel dat best mee??

Regen, wind, hagel, beetje sneeuw en koud, we hebben het allemaal gehad!!!

Maar we waren allemaal goed aangekleed, dus dat viel wel mee. Alleen mijn foorteefje op haar VBB met 8" wielletjes, had ze het soms wel moeilijk op die natte wegen in de bochten, vooral op klinkers en kaseien. Maar we zijn zonder kleerscheuren terug thuis geraakt.

Link naar reactie

Alles kan uitgelegd worden onder het mom van ironie en sarcasme. Ik ben best bekend met die termen, maar iemand die op ongeveer alle posts met de nodige ironie en het nodige sarcasme repliceert, vind ik doorgaans getuigen van slechte smaak. En het plaatsen van :) is zwaar overschat en is niet altijd vergoelijkend voor de negatieve teneur van een repliek.

Desondanks :) en lol.

Link naar reactie

Zag er leuk uit. Was bij de meeste wel bekend dat dit plaatsvond en dat het voor de selecte club van het Fox-forum was. Geen probleem daarmee.

Maar wel vreemd dat er net hier dan een post over komt, niet ?

Misschien wel leuk idee voor een club uit West-Vlaanderen om daar eens een open-event te organiseren ?

Link naar reactie

Ook voor een groentje onder de vespisten was het een leuke rit, enkel de natte kasseikes zijn niet zo mijn beste vriendjes :-) Dus daar ben ik met mijn kleine wieltjes heel voorzichtig over gereden en zijn we zonder kleerscheuren terug thuis geraakt. Ik heb nu een 450km meer ervaring, en zelfs een beetje ervaring in motocross.. haha.. Maar da kwam ook al nie vree goe moe'k zeggen :-)

Trouwens, ik vind de uitspraak "select groepje" maar een rare benaming ze. Iedereen staat vrij om zichtzelf te registreren op het andere forum en was welkom tijdens de rit. En ook hier is iedereen vrij om zelf zo'n rit in mekaar te boksen, en dan zullen we ook graag van de partij zijn.

We willen gewoon iedereen laten meegenieten van ons schitterend weekend, en misschien ook iedereen nogeens even laten stilstaan bij de gebeurtenissen van toen.

Idd misschien een leuk idee voor onze west-vlaamse clubs om er een dagtripje rond te maken.

Link naar reactie

Ik denk dat Peter dit besluit heeft genomen na een topic waarin alles nogal uit de hand liep en er over bepaalde mensen wel heel onvriendelijke dingen werden gezegd.

Die mensen hebben toen besloten om zulke ruzies en beledigingen in de toekomst te vermijden, met als gevolg een forum waar men bepaalde stappen dient te ondernemen om te kunnen posten en/of lezen. Zo gaan alleen mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in dat forum de moeite doen om zich te registreren en heb je veel minder kans dat er personen zich geroepen voelen om de boel te verzieken.

Let op: dit is mijn persoonlijke mening en geeft in geen geval de mening van Peter of anderen op het Foxforum weer.

Just my two cents als het ware.

Groeten,

Kurt

Link naar reactie
Ik denk dat Peter dit besluit heeft genomen na een topic waarin alles nogal uit de hand liep en er over bepaalde mensen wel heel onvriendelijke dingen werden gezegd.

Groeten,

Kurt

Die onvriendelijke opmerkingen werden evengoed en even uitgebreid op dat "andere" forum gemaakt.

En toen bleek dat de bal nogal snel werd teruggespeeld heeft hij dan maar besloten om zen forumke dicht te gooien.

Dit uiteraard weer geheel ter zijde...

Want het ging hier in dit topic over Vespa's en dode soldaten en mannen die op hun zak blazen dacht ik.

grts,

Link naar reactie
... Zo gaan alleen mensen die daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in dat forum de moeite doen om zich te registreren en heb je veel minder kans dat er personen zich geroepen voelen om de boel te verzieken.

Let op: dit is mijn persoonlijke mening en geeft in geen geval de mening van Peter of anderen op het Foxforum weer.

Just my two cents als het ware.

Groeten,

Kurt

en dan krijg je een forum waar twee man en een paardenkop komt, met topics over de tatoos van Mike, expo58 en Schelmke zelf.

en in je laatste zin ben je wel héél erg voorzichtig ! Schrik voor een ban ;-)

(en die smilie duidt wel degelijk op een grapje, want daar wordt blijkbaar ook soms aan getwijfeld)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...