Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project - Vespa Primavera ET3 1977


Dakke

Aanbevolen berichten

Bij deze, weer een update.

Vorige week donderdag mijn blok mee naar school genomen en grotendeels laten proper maken door mijn leerlingen, hehe!

Waar ze allemaal niet goed voor zijn he ;-)

miniafb044pg2.jpg

miniafb045zu0.jpg

Ik heb hier thuis de afwerking nog wat gedaan en ik ben er erg tevreden over, je geraakt natuurlijk niet in elk hoekje en kantje maar ik vind het netjes genoeg. Het wordt toch weer vuil...

Voor:

miniimg1619tf6.jpg

miniimg1541lr2.jpg

Na:

miniimg2684ly1.jpg

miniimg2685lo3.jpg

Intussen zijn er nog wat nieuwe spullen gearriveerd,nu wachten op de oliekeerringen en nog wat lagers en dan kunnen we het blokje terug monteren!

miniimg2687ps1.jpg

De tijd dat ik moet wachten op de komende onderdelen zal ik maar eens gaan plamuren :-)

Groeten, Koen

Link naar reactie

Ik lees PTS op de overall's van die leerlingen van jou... wel krijg nu wat :)

Ik zit daar toevallig ook op school(6TA).

Ik ben zelf ook met me smallframepje bezig. Een pk uit de jaren 80.

Maar inderdaad goed bezig ! Als je misschien iets kan aanraden... ooit gedacht aan een 4versnellings - blok er onder te hangen ?

MVG Hollow

Link naar reactie
Nu denk ik eraan, 6TA dat is automechanica... Ik heb vorige week of 2 weken geleden nog studie aan jullie gegeven...

Dan ben jij vast die leeraar dat hout gaf ofzo iets ? Weet het niet precies meer! Maar weet nog wel dat je vertelde dat je met een seat reed :P

misschien herinner je je nog van me, ik was namelijk degene dat je vroeg of je't niet saai vond...het vak dat je geeft.

MVG Felice

Link naar reactie
Jup herinner me wie je bent.

Met de prikkeldraad getunede 206 ;-)

Godver ! Wat een geheugen ! Weet je ! Als de mijne af is kom ik hem showen !

En deze zal niet prikkeldraad tuned zijn :)

Greetz

Link naar reactie
  • 2 weken later...

En we doen ondertussen gewoon rustig verder ...

Vandaag de laatste onderdelen opgehaald om mijn blokje terug in elkaar te zetten, vrijdag begint mijn 2 maand vakantie dan heb ik wel wat meer tijd.

miniimg2709yg9.jpg

Intussen nog wat geplamuurd, hier en daar nog wat oneffenheden weg werken en dan is hij klaar om naar de carrosier te vertrekken.

miniimg2705vv8.jpg

En geschuurd:

miniimg2710dv5.jpg

Mijn nonkel is garnierder en heeft intussen het zadel overtrokken.

miniimg2706kc0.jpg

miniimg2707oe9.jpg

miniimg2708wk5.jpg

Voila dat was het weer voor vandaag!

Groeten, Koen

Link naar reactie

Die straler uit Lint heeft precies goed werk geleverd,heeft de mijne ook onder handen genomen voor het laswerk.

Uw frame begint er al goed uit te zien,heb mijn frame (hopelijk) deze week terug van de lakker,blokje is al onder handen genomen door Frank,scootermarket,binnenkort post ik wel enkele foto's.

Link naar reactie

Zondag om 00u wat spullen besteld bij SIP, vandaag om 13u geleverd!

- Vespa embleem + logo

- Kabel kit (remmen, koppeling, ...)

- een borgringetje

- rermschoentjes voor en achter

- koplampring

- chroom velgjes

- zijpaneel

- spatbord

- Chroom vering covertje

- Chroom beenschild rand

- Chroom vliegwieldeksel

- zadel pinnetje

- kickstarter tandwiel

- voorvork naaldlagers

Aangezien foto's meer zeggen dan woorden:

miniimg2719do0.jpg

Ik ben nu volop op zoek naar een carrosier voor de grondlaag en de lak. Mensen die er goede (cfr. goedkoop) kennen gelieve dit even te laten weten. Ik ben al bij enkele gaan horen, de prijzen schommelen erg en zijn soms echt om achterover te vallen...

Gegroet, Koen!

Link naar reactie

begint er echt goed uit te zien ! Ik heb ook meer dan 2 maanden vakantie, maar helaas de tijd niet. I.v.m vakantiejob etc :)

Maar toch begin ik 1 van de dagen me pk125s te strippen.

jij, nog veel succes met de verdere opbouw !

Groetjes Felice

Link naar reactie

Hallo, alleszins goed bezig, maar wat doen die gaatjes bovenaan je beenschild en links en rechts van je claxon? Komt er een neus van een Px op? Als je ze voor niets gaat gebruiken, zou het zonde zijn om ze erin te laten! Jan.

Link naar reactie

Vandaag heb ik haar bij Danny afgeleverd om de defenitieve laklaag te laten spuiten... Spannend afwachten tot zaterdag. Ik heb de verf al in het potje gezien en het zag er gelikt uit :-) Nu kijken hoe het op de wesp staat.

Groeten, Koen

Link naar reactie

Net terug van Scootermarket, ik ben zo gelukkig als een klein kind. Perfect de kleur die ik voor ogen had!

Aangezien foto's meer zeggen: (het is wel heel moeilijk om echt de juiste kleur op de gevoelige plaat te krijgen, het stuur in het daglicht komt er kort bij...)

miniimg2793ga8.jpg

miniimg2794qu6.jpg

miniimg2796ui6.jpg

miniimg2798pp1.jpg

Volgende stap is de motor monteren, I'll keep you informed!

Groeten, Koen

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...