Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Project - Vespa Primavera ET3 1977


Dakke

Aanbevolen berichten

Weer een updatje!

De voorbije dagen goed verder gewerkt, waar 2 maand vakantie niet goed voor is he :-)

Alle lagers in het blok geplaatst (moet nog 1 krukaslager in)

miniimg2813ht8.jpg

miniimg2814cm6.jpg

Alles in elkaar gezet om morgen in het blokje te plaatsen

miniimg2818js7.jpg

Beetje aangekleed (vloerrails, matje, chroom randen, ...) kabelboom en kabels getrokken

En het voorvork is ook gemonteerd, het begint meer en meer op een vespa te trekken :-)

miniimg2815qy9.jpg

miniimg2816ld4.jpg

miniimg2817fx2.jpg

Morgen blokje er hopelijk onder zetten en alles aansluiten. Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten, Koen

Link naar reactie

Ziet er al heel ferm uit. Echt schone kleur. Zou enkel dat achterlicht ook vervangen door een kleiner model.

Link naar reactie

Bedankt voor de reactie's!

Het motorblokje zit nu in elkaar, alle kabels zitten erin, nieuwe draadboom zit er in en het grote deel is al aangesloten!

Morgen vertrek ik een weekje naar Mallorca dus daarna volgen er weer update's

Groeten, Koen

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Terug van vakantie en genezen, vandaag weer verder gewerkt aan mijn Primaveratje.

Het motorblokje zit eronder, velgjes en bandjes gemonteerd en hij bolt al. Dit weekend alle kabels aansluiten en hopelijk "rijdt" hij dan ook nog he :-)

Hier wat foto's (zadel zit er nog niet vast op, was maar is voor de foto)

miniimg2922tf6.jpg

miniimg2924hn2.jpg

miniimg2925ne4.jpg

Ik hou jullie op de hoogte!

Groeten, Koen

Link naar reactie

En jawel hij start! 2 x kicken en broooeeemmmbroeeeemmm! Wel enkele malen terug stil gevallen;

Zalig geluidje gewoonweg, 3de maal dat ik starte heb ik de eerste 75 meter afgelegd en toen viel hij stil. Ik kreeg hem ook niet meer gestart, morgen maar is kijken hoe dat komt. De kabels moeten ook nog eens aangespannen worden want het schakelen gaat nog niet vlot (zit allemaal wat losjes)

Maar ik ben heel blij dat hij starte en dat ik al een stukje heb gereden. Wat is zo'n voldoening groot als je alles zelf hebt gedaan. Natuurlijk zal ze nog groter zijn na mijn eerste "echte" rit. Tegen 30 augustus hoop ik hem volledig in orde te hebben om mee te rijden met de "2nd Raduno Classico"

Hier nog wat foto's van hoe hij er "bijna af" bij staat: (handvaten en typeplaatjes achteraan moeten er nog op en binnen enkele weken komt er ook een nieuw zadeltje op want dit vind ik niet zo netjes...)

miniimg2939mi4.jpg

miniimg2937mf4.jpg

miniimg2940sa7.jpg

Groeten, Koen!

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...