Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Dropbar


dries9260

Aanbevolen berichten

Grootste probleem is de legering van het aluminium die Piaggio gebruikt heeft zo dicht mogelijk te benaderen. Voor de rest probeer de twee zijden gelijk te krijgen, en 'drop' niet teveel, want anders ga je er nie graag mee rijden, en ga je teveel problemen krijgen met het je aansluiten van je versnellingskabels en gaskabel...

Over welk type stuur heb je het?

Link naar reactie
bochten nemen is even wennen omdat je minder hefboom effect hebt dan met een standaard stuur.

Greetz

Sinds wanneer gebruik je je stuur als hefboom bij een Vespa? Heb nog nooit aan mijn stuur moeten trekken of duwen om en bocht te nemen... ..'t zal wel weer aan mij liggen zeker?

Link naar reactie

Bij motoren en scooters ga je het hefboomeffect van je stuur gebruiken om een bocht in te sturen, hoe rechter en breder je stuur hoe groter dit effect, hoe smaller en hoe meer naar onder gebogen hoe minder.

Hoe groter het effect en hoe makkelijker je een bocht kan insturen, het zwaartepunt, bobemvrijheid, grtoe en breedte van de banden en ondergrond spelen natuurlijk ook een grote rol hierbij.

Greetz

Link naar reactie
Bij motoren en scooters ga je het hefboomeffect van je stuur gebruiken om een bocht in te sturen, hoe rechter en breder je stuur hoe groter dit effect, hoe smaller en hoe meer naar onder gebogen hoe minder.

Hoe groter het effect en hoe makkelijker je een bocht kan insturen, het zwaartepunt, bobemvrijheid, grtoe en breedte van de banden en ondergrond spelen natuurlijk ook een grote rol hierbij.

Greetz

Balhoofdhoek speelt hierin ook een niet geringe rol.

(En als dat er totaal naast is, doe dan maar gewoon alsof je het niet gelezen hebt.)

Link naar reactie

allemaal goed en wel maar bochten pakken doe je toch voral door te gaan hangen (= zwaartepunt verplaatsen) en niet zozeer door te draaien aan je stuur. Ik heb persoonlijk een dropstuur dat zo'n 25° gedropt is en ben daar tevreden van. denk er wel aan dat het niet enkel doorslijpen en terug lassen is. Op sommige plekken moet je materiaal toevoegen heeft men mij verteld

Link naar reactie

bochten pakken doe je door kijktechniek, kijken naar waar je gaat, daar gaat je scooter (meestal) naartoe! kijken naar die paal waar je schrik van hebt doet je er meestal tegen belanden!

Link naar reactie

Het hefboom-effect zal wel een rol spelen als je vertrekt aan een kruispunt of wanneer je je scooter verplaatst maar eens je met en degelijke snelheid rijdt denk ik dat je meer stuurt met je lichaam dan met je stuur,... ..maar hey, ik ken er dan ook niets van hé.

Link naar reactie
...eens je met een degelijke snelheid rijdt denk ik dat je meer stuurt met je lichaam dan met je stuur,... ..maar hey, ik ken er dan ook niets van hé.

DAT hebben we begin van't jaar gemerkt op het circuit van Cobblestone...

Sorry Mike, kon 't nie laten, 't was een weggever...

Link naar reactie
...eens je met een degelijke snelheid rijdt denk ik dat je meer stuurt met je lichaam dan met je stuur,... ..maar hey, ik ken er dan ook niets van hé.

DAT hebben we begin van't jaar gemerkt op het circuit van Cobblestone...

Sorry Mike, kon 't nie laten, 't was een weggever...

Vertel vertel...

Link naar reactie
Vertel vertel...

Zie da g'er bij zijt in hé, dit jaar 2 kansen: 1: de vogezen

2: cobblestone

En maakt waar wat ge heir steeds verkondigd ;-)

@Speedracer: la vengeance est un plat qui se mange froid...

Link naar reactie
Vertel vertel...

Zie da g'er bij zijt in hé, dit jaar 2 kansen: 1: de vogezen

2: cobblestone

En maakt waar wat ge heir steeds verkondigd ;-)

@Speedracer: la vengeance est un plat qui se mange froid...

Ik zal een terechte nederlaag waardig ondergaan en de eerste zijn om je te feliciteren met de overwinning...

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...