dries9260 Geplaatst: 10 december 2007 Delen Geplaatst: 10 december 2007 Kan iemand me enkele tips geven ivm het maken van een dropbar... Welke dingen zijn onvoorzien... groeten dries Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 10 december 2007 Delen Geplaatst: 10 december 2007 euhm, ik zou dat vooral laten maken Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 10 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2007 Kan vrij goed alulassen... Mijn eindwerk is doorlas in 10mm aluplaat... Dus dit moet ook wel lukken zeker =D Link naar reactie
designo Geplaatst: 10 december 2007 Delen Geplaatst: 10 december 2007 Zorg dat je drop-hoek niet zo scherp is dat je je beenschild moet aanpassen om je stuur te kunnen draaien. ) Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 11 december 2007 Delen Geplaatst: 11 december 2007 Grootste probleem is de legering van het aluminium die Piaggio gebruikt heeft zo dicht mogelijk te benaderen. Voor de rest probeer de twee zijden gelijk te krijgen, en 'drop' niet teveel, want anders ga je er nie graag mee rijden, en ga je teveel problemen krijgen met het je aansluiten van je versnellingskabels en gaskabel... Over welk type stuur heb je het? Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 11 december 2007 Delen Geplaatst: 11 december 2007 Het is een PK stuur dacht k. Als je het stuur dropt gaat het wel moeilijker zijn om de 1ste versnelling te nemen en bochten nemen is even wennen omdat je minder hefboom effect hebt dan met een standaard stuur. Greetz Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 11 december 2007 Delen Geplaatst: 11 december 2007 bochten nemen is even wennen omdat je minder hefboom effect hebt dan met een standaard stuur.Greetz Sinds wanneer gebruik je je stuur als hefboom bij een Vespa? Heb nog nooit aan mijn stuur moeten trekken of duwen om en bocht te nemen... ..'t zal wel weer aan mij liggen zeker? Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 11 december 2007 Delen Geplaatst: 11 december 2007 Sinds wanneer gebruik je je stuur als hefboom bij een Vespa sinds mijn zijspan aan de vespa hangt grtz sidvespa Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 11 december 2007 Delen Geplaatst: 11 december 2007 Bij motoren en scooters ga je het hefboomeffect van je stuur gebruiken om een bocht in te sturen, hoe rechter en breder je stuur hoe groter dit effect, hoe smaller en hoe meer naar onder gebogen hoe minder. Hoe groter het effect en hoe makkelijker je een bocht kan insturen, het zwaartepunt, bobemvrijheid, grtoe en breedte van de banden en ondergrond spelen natuurlijk ook een grote rol hierbij. Greetz Link naar reactie
fajes Geplaatst: 11 december 2007 Delen Geplaatst: 11 december 2007 als het een px stuur is dat je zoekt, dan weet ik iemand die er één te koop heeft. Link naar reactie
krikke Geplaatst: 11 december 2007 Delen Geplaatst: 11 december 2007 Bij motoren en scooters ga je het hefboomeffect van je stuur gebruiken om een bocht in te sturen, hoe rechter en breder je stuur hoe groter dit effect, hoe smaller en hoe meer naar onder gebogen hoe minder.Hoe groter het effect en hoe makkelijker je een bocht kan insturen, het zwaartepunt, bobemvrijheid, grtoe en breedte van de banden en ondergrond spelen natuurlijk ook een grote rol hierbij. Greetz Balhoofdhoek speelt hierin ook een niet geringe rol. (En als dat er totaal naast is, doe dan maar gewoon alsof je het niet gelezen hebt.) Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 11 december 2007 Delen Geplaatst: 11 december 2007 allemaal goed en wel maar bochten pakken doe je toch voral door te gaan hangen (= zwaartepunt verplaatsen) en niet zozeer door te draaien aan je stuur. Ik heb persoonlijk een dropstuur dat zo'n 25° gedropt is en ben daar tevreden van. denk er wel aan dat het niet enkel doorslijpen en terug lassen is. Op sommige plekken moet je materiaal toevoegen heeft men mij verteld Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 11 december 2007 Delen Geplaatst: 11 december 2007 Ook uitkijken dat de schakel en gas staven (ken de correcte term niet) niet te kort worden. Greetz Link naar reactie
fajes Geplaatst: 11 december 2007 Delen Geplaatst: 11 december 2007 bochten pakken doe je door kijktechniek, kijken naar waar je gaat, daar gaat je scooter (meestal) naartoe! kijken naar die paal waar je schrik van hebt doet je er meestal tegen belanden! Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 11 december 2007 Delen Geplaatst: 11 december 2007 Het hefboom-effect zal wel een rol spelen als je vertrekt aan een kruispunt of wanneer je je scooter verplaatst maar eens je met en degelijke snelheid rijdt denk ik dat je meer stuurt met je lichaam dan met je stuur,... ..maar hey, ik ken er dan ook niets van hé. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 12 december 2007 Delen Geplaatst: 12 december 2007 ...eens je met een degelijke snelheid rijdt denk ik dat je meer stuurt met je lichaam dan met je stuur,... ..maar hey, ik ken er dan ook niets van hé. DAT hebben we begin van't jaar gemerkt op het circuit van Cobblestone... Sorry Mike, kon 't nie laten, 't was een weggever... Link naar reactie
Marnix_Vespito Geplaatst: 12 december 2007 Delen Geplaatst: 12 december 2007 ...eens je met een degelijke snelheid rijdt denk ik dat je meer stuurt met je lichaam dan met je stuur,... ..maar hey, ik ken er dan ook niets van hé. DAT hebben we begin van't jaar gemerkt op het circuit van Cobblestone... Sorry Mike, kon 't nie laten, 't was een weggever... Vertel vertel... Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 12 december 2007 Delen Geplaatst: 12 december 2007 Vertel vertel... Zie da g'er bij zijt in hé, dit jaar 2 kansen: 1: de vogezen 2: cobblestone En maakt waar wat ge heir steeds verkondigd ;-) @Speedracer: la vengeance est un plat qui se mange froid... Link naar reactie
dries9260 Geplaatst: 12 december 2007 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2007 *kuck* Ontopic Link naar reactie
fastpx Geplaatst: 12 december 2007 Delen Geplaatst: 12 december 2007 Ach ja, dropbar... ...ge zult natuurlijk uw stuurkapje nog moeten bewerken. Als het voor een PK is denk ik dat het stuurkapje van een P125ets een goede basis is. Mike. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 13 december 2007 Delen Geplaatst: 13 december 2007 Vertel vertel... Zie da g'er bij zijt in hé, dit jaar 2 kansen: 1: de vogezen 2: cobblestone En maakt waar wat ge heir steeds verkondigd ;-) @Speedracer: la vengeance est un plat qui se mange froid... Ik zal een terechte nederlaag waardig ondergaan en de eerste zijn om je te feliciteren met de overwinning... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.