Ga naar inhoud
Vespaforum.be

noodgedwongen pure naft getankt ipv 2takt


doubleV

Aanbevolen berichten

yow vespa-migos

ik heb daarstraks noodgedwongen mijn tank even bijgevuld met volle naft.

ik was naar huis aan het rijden, en een paar KM voor mij thuis zag ik dat ik met het laatste klutske benzine aan het rijden was (tweetakt)

met een storm die er zag aan te komen, die ik wou vermijden! :) ben ik dan maar gaan tanken. ik heb er een beetje pure naft bijgedaan (natuurlijk geen volle tank, net het bodemke terug gevuld)

nu wil ik dus alle pure naft uit mijn motor, voor die kan vastlopen!!

ik dacht aan: caburator losmaken, darmke van de nafttoevoer losmaken en alles eruit laten lopen..., carburator uitkuisen en er terug insteken.

is dit voldoende of moet ik meer doen?

ik wil echt vermijden dat hij vastloopt, want hij valt al meteen terug stil als ik hem start nu.

greets

frederik

PS ik heb nen automatica he!

Link naar reactie

ik moest zowieso de carbu er even uithalen om hem uit te kuisen en de naald na te kijken...

Het kan toch geen kwaad van dit volledig te doen, of komt de benzine eerst nog ergens anders voor het in de carburateur komt?

aangezien het hier om een lastige (automatica)motor gaat, wil ik liever geen risico lopen om achteraf stukken te moeten gaan zoeken hiervoor.

thx voor de antwoorden

Link naar reactie

Als je zeker wil zijn,draai de bougie er even uit en spuit wat 2takt olie in de-

cilinder. druk enkele op de kick,zodat de olie in de cilinder goed is rondgegeaan,

bougie er opnieuw in,en de tank vullen met het juiste mengsel.

IN het begin kan hij wat blauw roken,maar dit duurt gewoonlijk niet lang,beter wat- blauwe rook dan een vastloper.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...